اقتدار علمی با وفاق همه گرایش‌های فکری حاصل می‌شود

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۵:۴۸


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: در حوزه علم باید از دیدگاه قرون وسطایی فاصله بگیریم و همه گرایش های فکری و افرادی که در زمینه علم می توانند کنار هم قرار بگیرند دست به دست هم دهند تا به اقتدار علمی و فناوری برسیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین افشین روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه دومین رویداد هوش مصنوعی در هتل عباسی اصفهان افزود: کریدور علم و فناوری که از سال ها پیش در اصفهان مطرح بوده است باید در سراسر این استان شکل گیرد و وارد زندگی مردم شود.

معاون علمی رییس جمهور همچنین تاکید کرد: دستاوردها و محصولات اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی باید در زندگی مردم حس شود و شکل گیری و توسعه کریدور علم و فناوری در استان ها از جمله اصفهان در این زمینه موثر است.

وی با اشاره به هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی بیشتر به آینده توجه داشته و مزیت ها و معایبی به همراه دارد که یکی از مضرات آن تشدید اختلاف طبقاتی در جامعه در صورت مسلط شدن آن خواهد بود.

افشین افزود: اگر برای آینده هوش مصنوعی برنامه ریزی نشود و همراه با پیشرفت آن حرکت نکنیم از محاسن آن بی بهره خواهیم ماند.

وی ادامه داد: اتفاقی که اکنون در کشورمان در زمینه هوش مصنوعی در حال رخ دادن است هفت سال پیش در برخی کشورها افتاده و ما حداقل به این مدت از دنیا عقب هستیم.

معاون علمی رییس جمهور با تاکید بر اینکه آماده همه نوع حمایت در زمینه هوش مصنوعی و طرح های فناورانه و نوآورانه در این بخش هستیم، گفت: از شرکت ها، دانشجویان و دانش آموزان می خواهیم که کار خود را در این عرصه مستقل از اینکه دولت چه می خواهد انجام دهد، ادامه دهند زیرا کاربرد هوش مصنوعی اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: رویداد هوش مصنوعی در اصفهان باید نمایی از آینده این خطه در پیشرفت علم و فناوری باشد.

معاون علمی رییس جمهور ادامه داد: جای خرسندی است که استاندار اصفهان دانش و عملکرد خوبی در حوزه دانش بنیان و فناوری داشته است که به تحقق این امر کمک می کند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه