نگران درگیری گسترده‌تر با ایران هستیم

پرسون . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۷:۲۳


بلینکن:
وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای قطری خود گفت: «هیأت مذاکره کنندگان آمریکا، قطر، مصر و اسرائیل در روزهای آینده با یکدیگر دیدار و درباره توافق تبادل اسرا و آتش‌بس گفت‌وگو خواهند کرد.»

به گزارش سایت خبری پرسون، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که اکنون در ادامه سفر منطقه‌ای خود به غرب آسیا در دوحه به سر می‌برد، پس از دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و رایزنی درباره تحولات منطقه همچون جنگ غزه و لبنان، با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه و نخست وزیر قطر دیدار و نشست خبری مشترک برگزار کرد.

بلینکن روز پنجشنبه و در نشست خبری مشترک خود با همتای قطری خود اظهار داشت: «از قطر بابت ایفای نقش خود به‌عنوان شریک آمریکا و تلاش‌های آن برای آوردن صلح، امنیت و پیشرفت به منطقه تشکر می‌کنم. قطر در بازگرداندن اسرا به خانه، پایان دادن به جنگ در غزه و ایجاد آینده‌ای بهتر برای ساکنین غزه نقش غیرقابل انکاری بازی کرده است. امروز نیز درباره آتش‌بس در غزه و بازگرداندن اسرا رایزنی کردیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا که در یازدهمین سفر منطقه‌ای خود به غرب آسیا به سر می‌برد، مدعی شد: «تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تا حدی به بررسی رویکرد حماس پس از مرگ (شهادت) السنوار (رهبر سیاسی حماس) بستگی دارد.»

ادعای بلینکن و تلاش او برای نشان دادن مقاومت فلسطین به‌عنوان یکی از موانع دستیابی به آتش‌بس در غزه، درحالی است که به اذعان روزنامه واشنگتن پست، این «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که بارها با مطرح کردن خواسته‌های جدید مانع توافق آتش‌بس در غزه شد.

از طرفی، بلینکن درحالی رویکرد حماس پیرامون آتش‌بس را نامعلوم جلوه می‌دهد که پیشتر یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که شروط این جنبش برای مذاکرات آتش‌بس پس از شهادت یحیی السنوار هرگز تغییر نخواهد کرد.

فارس

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.