واشینگتن پست: روسیه کارزار «هریس» را هدف قرار داده است

دیدار نیوز . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۸:۱۳


روزنامه «واشینگتن پست» گزارش داد که بر اساس اسناد جدیدی که اخیرا افشا شده‌اند، روسیه با اجیر کردن یک گروه آمریکایی، کارزار انتخاباتی کامالا هریس نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هدف قرار گرفته بود.

دیدارنیوز: اسناد جدیدی که اخیرا افشا شده‌اند نشان می‌دهد یک گروه آمریکایی که با انتشار اخبار و تصاویر جعلی کارزار انتخاباتی کامالا هریس نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری را هدف قرار گرفته بود توسط روسیه برای این کار اجیر شده بودند.

به گزارش «واشینگتن پست»، بر اساس اسنادی که یک سازمان اطلاعاتی اروپایی به دست آورده یک معاون کلانتر در پالم بیچ که به مسکو گریخته است به طورمستقیم با واحد اطلاعات ارتش روسیه برای انتشار اخبار نادرست و همچنین تصاویر جعلی با استفاده از «دیپ فیک» علیه کارزار انتخاباتی نامزد حزب دمکرات همکاری می‌کند.

این اسناد نشان می‌دهند که جان مارک دوگان که پیش از این تفنگدار دریایی آمریکا بوده توسط اداره اطلاعات ارتش روسیه برای این کار استخدام شده است. اما بخشی از پرداخت‌های ارتش روسیه به او پس از آن‌که در بهار امسال او برای اتصال دسترسی سایت‌های خبری جعلی به هوش مصنوعی در بهار با وقفه روبرو شد. دوگان برای تولید محتوای این سایت‌ها به ابزاری برای خلق متن، عکس و ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی نیاز داشت که تلاش کرد تا تحریم‌های روسیه را دور بزند و از این ابزار‌های هوش مصنوعی استفاده کند.

به نوشته «واشینگتن پست»، این اسناد نشان می‌دهد یوری خورشفسکی رابط دوگان با واحد اطلاعات ارتش روسیه بوده، اما دو مقام اروپایی به این روزنامه گفته‌اند نام اصلی این افسر اطلاعاتی روسیه یوری خورشنکی است که در یگان ۲۹۱۵۵ که به خرابکاری، مداخله سیاسی و جنگ سایبری علیه غرب اختصاص دارد، کار می‌کند.

با توجه به بیش از ۱۵۰ سند از تلاش شبکه دوگان برای تاثیرگذاردن بر رای دهندگان آمریکایی، مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند این مهمترین انتشار اخبار جعلی از طریق روسیه برای نفوذ در انتخابات آمریکا بوده است.

کارشناسان می‌گویند این شبکه احتمالا تهیه‌کننده یک ویدئوی جعلی درباره تیم والاس نامزد معاون ریاست جمهوری از حزب دمکرات بوده است، مک کنزی صادقی کارشناس اطلاعات که فعالیت‌های شبکه دوگان را مورد بررسی قرار داده می‌گوید از سپتامبر ۲۰۲۳، ویدئو‌ها و مطالب تهیه شده توسط این گروه بیش از ۶۴ میلیون بازدید کننده داشته‌اند.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد الکساندر دوگین که از او به عنوان مغز متفکر پوتین یاد می‌شود و مروج راست‌گرایی افراطی است از حامیان شبکه دوگان است.

به نقل از العربیه، افشای محتوای این اسناد توسط «واشینگتن پست» با وجود تکذیب روسیه در مورد دخالت در انتخابات آمریکا، بار دیگر نشان می‌دهد که روسیه تلاش می‌کند تا با ایجاد اختلاف در جامعه آمریکا، نامزد دمکرات را هدف قرار دهد، این در حالی است که پیش‌تر مقامات امنیتی و اطلاعاتی آمریکا روسیه، ایران و چین را به تلاش برای نفوذ بر آرای مردم آمریکا در انتخابات آمریکا متهم کرده‌اند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.