صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۸:۴۵


ایسنا: در پی عبور موج بارشی از آسمان مازندران، هواشناسی استان برای روزهای پنجشنبه و جمعه، هشدار سطح نارنجی صادر کرد و از آبگرفتگی معابر، افزایش حجم رودخانه‌ها، بارش برف و تگرگ در ارتفاعات و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی خبر داد.

اداره کل هواشناسی مازندران، با توجه به عبور سامانه بارشی از عصر پنجشنبه ۳ آبان تا قبل از ظهر جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ هشدار جوی سطح نارنجی صادر کرد.

در این گزارش آمده که کل مناطق استان (بویژه ارتفاعات) تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته و با مخاطراتی نظیر بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما در برخی مناطق همراه با تگرگ و در مناطق کوهستانی با بارش برف و احتمال کولاک مواجه خواهد شد.

اثر مخاطرات این موج بارشی شامل آبگرفتگی معابر، افزایش حجم رودخانه‌ها صاعقه و کاهش دید و لغزندگی، رانش، ریزش سنگ و اختلال در تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه‌های کم‌مقاوم و سست بنیان خواهد بود.

این سازمان در توصیه‌ای به شهروندان اعلام کرد: هموطنان از فعالیت های کوهنوردی و نیز اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و نسبت به پاکسازی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها اقدام و از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز نمایند.

هواشناسی مازندران خواستار آمادگی ادارات متولی جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، مقاوم‌سازی سازه‌های کم‌مقاوم و سست‌بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.