هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در ۱۷ استان کشور

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۸:۵۲


کارشناس هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در ۱۷ استان کشور طی امروز و فردا صادر شده است.

رویداد۲۴| کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا روز جمعه صادر شده است؛ گفت:  درپی این هشدار شاهد رگبار شدید باران، در نقاط مستعد رعد و برق و تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در نواحی سردسیر بارش برف و پدیده مه خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، دامنه و ارتفاعات تهران، نوار شرقی و جنوب اردبیل، جنوب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شمال کردستان، بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و غرب یزد و شمال کرمان  شاهد رگبار باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

او بیان کرد: همچنین مازندران، نیمه شرقی گیلان، گلستان، شرق و شمال قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، شرق و جنوب قم، فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری درگیر این شرایط جوی خواهند شد.

وی  تاکید کرد: اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی، احتمال انسداد راه‌های روستایی در نواحی کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها به ویژه در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، پدیده مه، کاهش دید افقی و جاری شدن روان‌آب از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

او گفت: احتمال رانش کوه، وزش باد شدید موقتی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی و احتمال اختلال در برق‌رسانی نیز برای این شرایط جوی پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی گفت: پرهیز از سفر‌های غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، مجهز بودن خودرو‌ها به سوخت کافی و وسایل گرمایشی به ویژه در نواحی سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر توصیه می‌شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه