اسرائیل در تدارک حمله‌ای گسترده به ایران!

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۹:۳۵


در اسناد فوق‌محرمانه‌ پنتاگون که آخر هفته فاش شد، ادعا می‌شود که اسرائیل در تدارک حمله‌ای گسترده به ایران است و به نوع هواپیماها و مهمات مورد استفاده اشاره می‌شود.

رویداد۲۴| در اسناد فوق‌محرمانه‌ پنتاگون که آخر هفته فاش شد، ادعا می‌شود که اسرائیل در تدارک حمله‌ای گسترده به ایران است و به نوع هواپیماها و مهمات مورد استفاده اشاره می‌شود. این دو سند اولین بار در کانال تلگرامی «میدل‌ایست اسپکتیتر» منتشر شد، نشریه‌ای که معمولا مطالب همسو با موضع جمهوری اسلامی را منتشر می‌کند.

در حالی که قرار بوده است این اسناد با شبکه اطلاعاتی «فایو آیز (پنج چشم)» متشکل از آمریکا، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند و کانادا به اشتراک گذاشته شود، این اسناد در سیستم محرمانه‌ای قرار گرفته بود که «هزاران هزار» مقام دولتی آمریکا به آن دسترسی دارند.

این اسناد به‌طور دقیق جزئیات مکان‌هایی را که اسرائیل احتمال دارد هدف بگیرد مشخص نمی‌کنند، اما این جدیدترین مورد از مجموعه نشت‌های اطلاعاتی است که سوال‌هایی درباره توانایی دولت بایدن‌ـ‌هریس در حفاظت از اطلاعات در بالاترین سطوح دولتی مطرح می‌کند.

1. انتساب این سند به پنج چشم نشان می‌دهد که طرح حمله احتمالی اسرائیل به ایران در بالاترین سطح اطلاعاتی و امنیتی قرار دارد و احتمالا یک پروژه فرامنطقه‌ای است.

2. اسناد منتشر شده صریحا اعلام می‌کنند که اسرائیل دارای تسلیحات اتمی است. این در حالی است که اسرائیل استفاده از این تسلیحات و حتی ساخت آنان را بارها رد کرده بود.

3. فهرست تسلیحات عنوان شده در این اسناد نشان می‌دهد که آمریکا از نزدیک تدارکات نیروی هوایی اسرائیل را از طریق ماهواره زیر نظر دارد.

4. مساله بزرگ در رابطه با سند منتشر شده توسط کانال‌های تلگرامی این است که «چرا» این سند در حال حاضر منتشر شده است؟ برخی معتقدند ایران از طریق نفوذ خود به پنتاگون توانسته این اسناد را به دست آورد. اما سوال اینجا است که اگر ایران توانسته به این سند مهم دست یابد، چرا آن را منتشر کرده و در واقع، دست خود را باز کرده است؟ یکی از ماموران امنیتی آمریکا بعد از افشای اطلاعاتی اخیر گفت: «افشای این دو سند بد هستند، اما وحشتناک نیستند. نگرانی این است که آیا تعداد بیشتری از این اسناد وجود دارد یا نه.» اگر تعداد اسناد منتشر شده بیشتر نباشد، افشاگری آنها از جانب ایران توجیه می‌شود.

5. اما یک امکان دیگر وجود دارد. ممکن است اسناد فاش شده ربطی به ایران نداشته و تله ای از جانب اسرائیل باشد. به این معنا که اسرائیل قصد داشته باشد از طریق افشای اطلاعات، مسیر نهادهای اطلاعاتی ایران را منحرف کرده و اطلاعاتی غلط به آنها بدهد.

6. برخی مانند کانال 12 اسرائیل مدعی شده‌اند افشای اطلاعاتی اخیر توسط تیم بایدن صورت گرفته تا از این طریق، حمله اسرائیل را به تعویق بیندازد. اسرائیل دوست دارد حمله به ایران را جلو بیندازد تا مانع از پیروزی بایدن شده و با تشویق لابی‌های صهیونیست به حمایت از ترامپ، احتمال پیروزی او را افزایش دهد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه