جدیدترین برنامه‌های آمریکا برای ترویج هوش‌‌مصنوعی اعلام شد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۹:۰۴


کاخ سفید استفاده از هوش‌مصنوعی در دولت را با تمرکز بر امنیت و ایجاد چارچوب‌های لازم تحت فشار قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ دولت بایدن برنامه‌هایی را برای ترویج هوش‌مصنوعی در سراسر دولت فدرال به منظور امنیت ملی اعلام کرد و گفت که پذیرش این فناوری باید همچنان منعکس‌کننده ارزش‌هایی مانند حریم خصوصی و حقوق مدنی باشد.

هوش‌مصنوعی صدای هنرمندان را درآورد/ این فناوری پا را از گلیم خود درازتر کرد

پلیس‌بازی گوگل علیه کلاهبرداران پیامکی

بسیج اپن‌ای‌آی و مایکروسافت علیه روزنامه‌نگاران جهان

در یک یادداشت، کاخ سفید به آژانس‌های ایالات متحده دستور داد "زنجیره‌های تأمین تراشه را با هدف بهبود امنیت و تنوع ... با در نظر گرفتن هوش‌مصنوعی بهبود بخشند." همچنین جمع‌آوری اطلاعات در مورد عملیات کشورهای دیگر علیه بخش هوش‌مصنوعی ایالات متحده و انتقال سریع آن اطلاعات به توسعه‌دهندگان هوش‌مصنوعی برای کمک به حفظ امنیت محصولاتشان را در اولویت قرار داد اما این تلاش‌ها باید حقوق بشر و ارزش‌های دموکراتیک را نیز حفظ کند.

این دستورالعمل آخرین اقدام دولت رئیس‌جمهور ایالات متحده، جو بایدن، برای رسیدگی به هوش‌مصنوعی است، در حالی که تلاش‌های کنگره برای تنظیم این فناوری نوظهور متوقف شده است.

ماه آینده، یک اجلاس جهانی ایمنی در سان‌فرانسیسکو برگزار خواهد شد.

بایدن سال گذشته یک دستور اجرایی را امضا کرد که هدف آن محدود کردن خطراتی است که هوش‌مصنوعی برای مصرف‌کنندگان، کارگران، گروه‌های اقلیت و امنیت ملی ایجاد می‌کند.

در حالی که یادداشت مذکور بر استفاده دولت تأکید داشت، همچنین از آژانس‌های ایالات متحده خواسته است "ریسک‌های مرتبط با نقض حریم خصوصی، تعصب و تبعیض، ایمنی افراد و گروه‌ها و دیگر نقض‌های حقوق بشر را نظارت، ارزیابی و کاهش دهند."

این دستورالعمل همچنین خواستار ایجاد چارچوبی برای همکاری واشنگتن با متحدانش است تا اطمینان حاصل شود که هوش‌مصنوعی "به شیوه‌هایی توسعه و استفاده می‌شود که به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و در عین حال حقوق بشر و آزادی‌های بنیادی را حفظ کند."

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه