الحوثی: هدف دشمنان، سلطه بر لبنان و پایان مقاومت است

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۹:۰۵


دبیرکل جنبش انصارالله یمن، تأکید کرد که هدف اصلی امریکا و رژیم صهیونیستی، تغییر وضعیت سیاسی لبنان و پایان دادن به مقاومت است.

به گزارش خبرنگار برنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن، تأکید کرد که دشمنان تلاش دارند تا وضعیت سیاسی لبنان را تغییر داده و دولتی دست‌نشانده را در این کشور به قدرت برسانند.

وی بیان کرد که هدف این اقدامات، پایان دادن به مقاومت لبنان و ایجاد فضایی برای حملات دشمن در هر زمان و مکانی در داخل این کشور بدون هیچ مانعی است.

الحوثی افزود: دشمن می‌خواهد آزادی و استقلال ملت لبنان را به سرقت ببرد و این کشور را تحت نفوذ و سلطه رژیم صهیونیستی قرار دهد. اما همان‌طور که در گذشته و در تجربیات اخیر شاهد بودیم، مقاومت مردم لبنان در کنار مقاومت اسلامی حزب‌الله موجب شکست دشمنان و پیروزی بر اسرائیل شده است.

رویارویی با دشمن صهیونیستی حتمی است و نمی‌توان از آن فرار کرد

دبیرکل جنبش انصارالله یمن، با تأکید بر اینکه امت اسلامی هدف حملات اسرائیل قرار دارد و مواجهه با این دشمن اجتناب‌ناپذیر است، گفت: بسیاری از نظام‌های عربی حتی جرأت نکردند در برابر اظهارات مقامات اسرائیلی درباره اشغال برخی کشورهای عربی واکنشی نشان دهند.

الحوثی با اشاره به موضع کشورهای عربی در قبال این تهدیدات افزود: اگر وزیری در یک کشور عربی اظهاراتی مشابه با اظهارات اسرائیل بیان می‌کرد، آیا عربستان سعودی سکوت می‌کرد؟ متأسفانه، نه سعودی، نه اردنی، نه مصری و بسیاری از نظام‌ها موضع قاطع و قوی در برابر این اظهارات اسرائیلی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی به دنبال اجرای نقشه‌های خود در مراحل مختلف است و تلاش دارد تا ملت‌ها را به تسلیم وادار کند. وضعیت کنونی کشورهای عربی در قبال فلسطین نشان می‌دهد که اسرائیل تا چه اندازه در خنثی‌سازی روحیه و تصمیم‌گیری امت موفق بوده است. الحوثی تأکید کرد: «مواجهه با دشمن اسرائیلی حتمی است و چیزی نیست که بتوان از آن اجتناب کرد.

دبیرکل انصارالله با انتقاد از کسانی که خواستار بی‌طرفی هستند، گفت: کسانی که به بی‌طرفی روی آورده‌اند، به سمت عادی‌سازی روابط و خیانت به ملت‌های خود رفته‌اند. آنها با این اقدامات بازنده خواهند بود.

وی همچنین هشدار داد که اگر دشمن صهیونیستی بتواند مجاهدین فلسطین و جبهه‌های مقاومت را پشت سر بگذارد، دیگران نیز دچار سرنوشت مشابهی خواهند شد و بی‌طرفی و خیانت آنها به نفعشان نخواهد بود.

جنایات اسرائیل علیه کودکان و زنان دستاورد نظامی نیست

دبیرکل جنبش انصارالله یمن، تأکید کرد: آنچه که دشمن اسرائیلی انجام می‌دهد و جنایات نسل‌کشی و حملاتش به کودکان و زنان، دستاورد نظامی محسوب نمی‌شود.

 وی اضافه کرد که اسرائیل در تمامی جبهات، از جمله غزه و جبهه شمالی فلسطین در مقابل لبنان، در دستیابی به موفقیت نظامی ناکام مانده است.

الحوثی همچنین به نقش آمریکا در حمایت از اسرائیل اشاره کرده و تأکید کرد که آمریکا نه تنها شریک جنایات اسرائیل است، بلکه در ناکامی‌هایش نیز شریک است.

وی افزود: بهترین مصلحت مسلمانان این است که در برابر این جبهه‌های مقاوم بایستند و از آنها حمایت کنند، همان‌گونه که آمریکا و کشورهای غربی از اسرائیل حمایت می‌کنند. 

وی از تعلل برخی کشورهای عربی در انجام وظایف مقدس خود انتقاد کرد و گفت: آمریکا و کشورهای غربی مانند آلمان، فرانسه و بریتانیا انبارهای تسلیحاتی خود را به روی اسرائیل باز کرده‌اند، در حالی که کشورهای عربی از انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند.

الحوثی جنایات رژیم صهیونیستی در شمال غزه را به عنوان یک اقدام وحشیانه و فجیع توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن اسرائیلی در حال انجام جنایات نسل‌کشی و تخلیه اجباری در شمال غزه است و این اقدامات باید هر انسانی که ذره‌ای انسانیت در وجودش باقی است را تحریک کند.

 وی همچنین از سکوت و بی‌عملی جامعه جهانی و ملت‌های عربی انتقاد کرد و گفت: عدم حمایت از غزه در مقابل این وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی، ننگ بزرگی است.

الحوثی به حمایت‌های بین‌المللی از مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: جنایات اسرائیل حتی وجدان غیرمسلمانان در آمریکای لاتین را برانگیخته است و تصمیماتی علیه اسرائیل گرفته شده که حتی بسیاری از کشورهای عربی به آنها نپرداخته‌اند.

وی افزود: با افزایش جنایات صهیونیستی در شمال غزه، شاهد هیچ واکنش مناسبی از سوی کشورهای عربی به این جنایات نیستیم. در حالی که ملت‌های اروپا و آمریکا در حمایت از غزه به خیابان‌ها می‌آیند، بسیاری از ملت‌های عربی و اسلامی همچنان در بی‌خبری به سر می‌برند.

الحوثی همچنین تأکید کرد: هر چه جنایات اسرائیل افزایش یابد، مسئولیت ملت‌ها به ویژه اعراب بیشتر می‌شود.

دبیرکل انصارالله خاطرنشان کرد که صهیونیسم یک پروژه تجاوزگرانه است که هدف آن تسلط بر منطقه عربی و نابودی هویت اسلامی است.

وی افزود: پروژه صهیونیستی به دنبال تسلط بر سرزمین‌های عربی در جغرافیای وسیعی است و چیزی که آن را "اسرائیل بزرگ" می‌نامند را تحقق بخشد.

الحوثی همچنین اشاره کرد که آمریکا ارتباط نزدیکی با این پروژه دارد و آن را به یک اعتقاد مذهبی و استراتژی سیاسی تبدیل کرده است که سیاست‌ها و اولویت‌های خود را بر اساس آن تنظیم می‌کند.

وی تأکید کرد که بزرگ‌ترین مانع در برابر این پروژه تجاوزکارانه، اسلام و ارزش‌های آن است و به همین دلیل صهیونیست‌ها در تلاش‌اند تا امت اسلامی را از اسلام دور کنند.

الحوثی تصریح کرد: پروژه صهیونیستی در نهایت شکست‌خورده است، زیرا بر اساس جنایت و تجاوز بنا شده و برای بشریت خطرناک است. حرکت آگاهانه و بصیرت‌مند در مسیر جهاد علیه این پروژه، هزینه‌ها و زمان را برای امت اسلامی کاهش خواهد داد.

الحوثی با اشاره به مقاومت حزب‌الله لبنان در برابر دشمن صهیونیستی گفت: دشمن اسرائیلی پس از ترور رهبران، انتظار داشت بتواند لبنان را تحت کنترل خود درآورد، اما با جبهه محکم حزب‌الله روبرو شد.

وی همچنین افزود که دشمن با استفاده از حمایت‌های آمریکا تلاش دارد اوضاع سیاسی لبنان را تغییر دهد و حزب‌الله را به عنوان مشکل اصلی در لبنان معرفی کند. در حالی که مشکل واقعی که امنیت، استقلال و آزادی لبنان را تهدید می‌کند، دشمن صهیونیستی است.

الحوثی تأکید کرد: دشمن اسرائیلی به دنبال ایجاد یک منطقه تحت کنترل خود در لبنان به عنوان یک کمربند امنیتی است، مشابه گذشته، و همچنین قصد دارد منابع آبی لبنان را تحت کنترل خود درآورد.

وی همچنین تجربه اتحاد ملت لبنان با مقاومت اسلامی برای شکست دادن دشمن اسرائیلی را به عنوان راه‌حل صحیح و موجود مطرح کرد.

دبیرکل انصارالله به طرح اسرائیل با عنوان «روز دوم در غزه» اشاره کرد و گفت: دشمن صهیونیستی با حمایت برخی نظام‌های عربی به دنبال تحمیل گزینه‌هایی است که به نفع او باشد، اما فصائل فلسطینی و ملت فلسطین هرگز این گزینه‌ها را نخواهند پذیرفت.

وی همچنین به نقش آمریکا در پشتیبانی از اسرائیل اشاره کرد و گفت: آمریکا در حالی که ظاهراً به دنبال کاهش تنش و صحبت از صلح است، همزمان انبارهای تسلیحاتی خود را در اختیار اسرائیل قرار داده و کمک‌های نظامی گسترده‌ای را برای کشتار مردم فلسطین و لبنان ارسال می‌کند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی از امت اسلامی خواست تا در برابر فریب‌کاری آمریکا هوشیار باشند و تأکید کرد که جبهه‌های جهاد در فلسطین و لبنان در اوج نبرد قرار دارند و مقاومت ادامه خواهد داشت. 

وی همچنین به تلاش‌های آمریکا در راستای حمایت از اسرائیل در غزه اشاره کرد و گفت: صحبت‌های آمریکا درباره آتش‌بس در غزه فریبکارانه است. از آغاز عملیات طوفان الاقصی، آمریکا به طور کامل انبارهای تسلیحاتی خود را برای رژیم صهیونیستی باز کرده و اقدام به انتقال موشک‌ها و سلاح‌های سنگین کرده است. در حالی که از سوی دیگر وزیر خارجه خود را برای صحبت از صلح و آرامش اعزام کرده است. این شیوه، بخشی از تاکتیک‌های آمریکاست تا به اسرائیل خدمت کند.

الحوثی از ملت‌های عرب و اسلامی خواست که در برابر این سیاست‌های فریبکارانه بایستند و تأکید کرد: جبهه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان در اوج مقابله با دشمن صهیونیستی قرار دارند. 

وی همچنین به فداکاری شهید یحیی السنوار و تأثیر شگرف شهادت او بر مردم فلسطین و جهان اشاره کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به حملات حزب‌الله لبنان به مواضع اسرائیل و همچنین عملیات‌های موفق این جنبش اشاره کرد که موجب وحشت در میان سران رژیم صهیونیستی شده است.

 الحوثی همچنین از جبهه‌های مقاومت در عراق و یمن قدردانی کرد و بر تداوم مبارزه با دشمنان تأکید کرد.

وی در پایان از مردم یمن خواست تا در تظاهرات میلیونی روز جمعه در صنعا و دیگر استان‌ها شرکت کنند و حمایت خود را از مردم فلسطین و لبنان اعلام نمایند. 

الحوثی دعای خود را برای پیروزی ملت‌های فلسطین و لبنان و مجاهدان در تمامی جبهه‌ها ابراز کرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه