وقتی کوروش یهودیان در بند را آزاد کرد+ جزئیات ایرانیان همواره در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۷:۴۴


سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس با انتشار پیامی به مناسبت سالروز فتح بابل توسط کوروش و آزادی یهودیان نوشت: ایرانیان همواره در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سفارت کشورمان در این پیام که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، افزود: این روزها سالروز ورود کورش، پادشاه ایرانی به بابل در ۵۳۹ قبل از میلاد است. کورش به محض ورود بابل یهودیان در بند را آزاد کرد و منشور کورش که نخستین اعلامیه حقوق بشر دنیا است را نگاشت؛ منشوری که در حال حاضر در موزه بریتانیا در لندن نگهداری می شود.

در این پیام تصریح شده است: ایرانیان در طول تاریخ حامی صلح و آزادی بوده اند؛ آنچه که ایرانیان با آن مخالف هستند، جنایت،نسل کشی و اشغالگری به نام دین‌است، کاری که اکنون رژیم اسراییل در فلسطین و لبنان در حال انجام آن است.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم طی نزدیک به سه هفته گذشته، شمال نوار غزه را محاصره کرده و با اجرای سیاست قحطی و گرسنگی دادن همزمان با بمباران منطقه درصدد است تا ساکنان آن را ناگزیر به کوچ از شمال نوار غزه کند.

اشغالگران طی این مدت مرتکب ده‌ها جنایت در مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز استقرار آوارگان در شمال غزه شده‌اند و ماحصل آن شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی بوده است.

رژیم صهیونیستی با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.