دیدار وزیر کشور با آیت اﷲ سیدهاشم حسینی بوشهری

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۹:۲۱


وزیر کشور که در سفری یک روز در قم بسر می برد با آیت اﷲ سیدهاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیت اﷲ حسینی بوشهری در دیدار با وزیر کشور، ضمن مهم شمردن انتخاب استانداران تأکید کرد: انتخاب استاندار برای استان‌های مختلف، باتوجه به شرایط و مسائل مهم هر استان، امر مهمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تسریع در تعیین تکلیف استان‌های مختلف افزود: تعیین تکلیف نشدن برخی از استان‌ها، باعث بی‌انگیزگی برخی از مسئولین استانی می‌شود و این تعلل به کشور لطمه می‌زند.

آیت اﷲ حسینی بوشهری در خصوص افزایش اختیارات استانداران عنوان کرد: اختیاراتی که امکان واگذاری آنها وجود دارد به استانداران داده شود تا برای هر مسئله جزئی نیاز به پیگیری و تماس با وزارت کشور نداشته باشند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مسئله مهم دیگر، عزل و نصب‌ها نیز بدون هماهنگی با استانداران انجام نشود که این هماهنگی کامل میان مسئولان و استانداران، باعث ایجاد یک انسجام و الفت میان مسئولان و استانداران می‌شود که منجر به ترقی و توسعه استان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام قم عنوان کرد: استاندار جدید حتما ادامه کارهای مثبت شروع شده از قبل، و شروع کارهای انجام نشده را مد نظر داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام استان مانند، منوریل، فرودگاه و مترو نیازمند یک کار ویژه است تا این مشکلات در استان نیز هرچه سریعتر حل شود.

وی افزود: از طرفی به مسئله اشتغال جوانان نیز باید توجه کرد تا مشکل بیکاری آنها نیز حل و فصل شود. البته کارها و فعالیت‌هایی را در استان آغاز کنید که سنخیتی با قم و ملاحظات آن داشته باشند.

آیت اﷲ حسینی بوشهری گفت: با توجه به اینکه شهر قم یک شهر زائر پذیر است، نیازمند امکانات خاص خود برای زوار است، چرا که با چندین استان در ارتباط بوده و لازم است برای زواری که به این شهر می‌آیند امکانات رفاهی فراهم باشد.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار سردار مؤمنی، وزیر کشور، با اشاره به مسئله انتخاب استانداران جدید گفت: یکی از مهمترین کارهایی که از ابتدای دولت باید انجام می‌گرفت انتخاب استانداران متناسب با هر استان بود و ما نیز تمام تلاش خود را برای انتخاب مناسب‌ترین افراد برای استان‌ها به کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: از مهمترین شاخص‌های ما برای انتخاب استانداران، انتخاب افراد کارآمد و منطبق با شرایط هر استان بود که استان قم نیز ملاحظات خود را داراست.
سردار مؤمنی ضمن تقدیر و تشکر از استاندار سابق قم، در توصیف استاندار جدید ویژگی‌هایی همچون؛ کارنامه خوب، چهره‌ای فرهنگی - مذهبی، ساکن استان و مرتبط بودن با روحانیت را برشمرد.

وی درخصوص پروژه‌های نیمه تمام گفت: ما پروژه‌ای را شروع نمی‌کنیم مگر اینکه حتما منابعی برای آن در نظر گرفته باشیم و بدانیم به سرانجام می‌رسد. پروژه‌های قبلی نیز به ترتیب اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه