معاون وزیر کشور: پیگیر ساماندهی اتباع هستیم؛ منعی برای به‌کارگیری استاندار زن نداریم

اعتماد آنلاین . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۹:۴۳


معاون سیاسی وزیر کشور گفت: منعی برای بکارگیری استاندار زن نداریم و اگر بانوان هم شاخصه‌های لازم را داشته باشند، برای انتصاب در استان‌ها مشکلی وجود نخواهد داشت.

علی زینی وند شامگاه پنجشنبه در حاشیه معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرکس شاخصه‌های لازم را داشته باشد، چه زن و چه مرد تنها بر اساس شایستگی و با تکیه بر گفت و گوی وفاق ملی به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه اولین انتصاب از میان زنان یک بانوی اهل سنت با سابقه در فرمانداری دهکلان بوده است، افزود:‌ استانداران استان‌های دیگر نیز با سرعت در حال تعیین هستند تا هرچه سریعتر استقرار یابند و به مردم خدمت کنند.

زینی وند با اشاره به اینکه گفتمان وفاق ملی شعار جدی رییس جمهور بوده است عنوان کرد: تبلور این شعار را در کابینه و انتخاب استانداران دیده اید.

معاون وزیر کشور گفت: انتصاب استانداران فرایندی زمانبر است، چرا که اجماع سازی و رای دولت را می‌خواهد و کار ساده‌ای نیست و استاندار رییس جمهور یک استان است و باید با دقت انتخاب شود

وی با بیان اینکه شاخصه‌هایی را که برای مدیران و استانداران تعیین کرده ایم، استانداران نیز برای زیرمجموعه‌های خود تعیین خواهند کرد، تصریح کرد:‌ درخصوص قاچاق کالا و ارز تشکیلاتی زیر نظر استانداران تشکیل شده و در این زمینه بسیار جدی هستیم ، دولت پزشکیان نیز در این عرصه با استقرار استانداران حضور جدی داشته و سیاست‌های دولت به جد پیگیری خواهد شد.

زینی وند درخصوص طرد اتباع خارجی غیرمجاز گفت: آمارها در خصوص اتباع خارجی متفاوت است، اما سیاست دولت در این زمینه پیگیری می‌شود.

وی افزود: اتباع مجازی که شناسایی شده اند هیچ مشکلی برای اقامت ندارند و مانند همیشه میزبان آنها خواهیم بود اما اتباع غیر مجاز حتما باید سازماندهی شوند.

وی با بیان اینکه تبعه خارجی در هر کشوری شرایط اقامت در آن کشور را نداشته باشد ، باید طرد شود، عنوان کرد: بک مدیر باسابقه قوی در وزارت کشور و سازمان مهاجرت به کارگیری شده و عزم دولت برای سازماندهی اتباع خارجی بسیار جدی است.

زینی وند اضافه کرد: اتباع خارجی نیز برادر و خواهران ما هستند و باید با تکریم با آنها صحبت شود ، بسیاری از آنها نیز قانونی در کشور اقامت دارند، اما آنهایی که دارای مدارک نیستند در بازه زمانی خاصی که تعریف شده اگر شرایط اقامت نداشته باشند، باید طرد شوند.

استاندار جدید لرستان نیز گفت: برای اداره استان متفاوت از گذشته عمل خواهیم کرد و روند گذشته را اصلاح تا عقب افتادگی‌ها جبران شود.

سید سعید شاهرخی افزود: اولویت بنده توجه به اشتغال و معیشت جوانان و علاقمندان به فعالیت در حوزه اشتغال است.

شاهرخی عنوان کرد: در بخش دوم به جز حوزه اشتغال در حوزه سرمایه‌های اجتماعی نیز برنامه‌های جدی برای بکارگیری جوانان و باز کردن عرصه برای بانوان که ظرفیت عظیمی برای ایجاد تحول و جهش هستند دنبال خواهیم کرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه