الحوثی: جبهه یمن به حمایت از محور مقاومت ادامه می‌دهد

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۰:۱۷


رهبر انقلاب یمن شهادت سید هاشم صفی الدین به دست رژیم اشغالگر قدس را تسلیت گفت و در سخنرانی خود به آخرین اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه غزه، لبنان، وقایع منطقه و جهان پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن پنجشنبه به مسائل مهمی اشاره کرده و ضمن تاکید بر ایستادگی در کنار مقاومت و حمایت کامل انصار الله از محور مقاومت، به نقش بزرگ سید هاشم صفی الدین پرداختند.

در اینجا به مهمترین بخش‌های سخنرانی رهبر انقلاب یمن می‌پردازیم:

- نقش رئیس شواری اجرایی حزب الله مجاهد بزرگ سید هاشم صفی الدین در مقاومت و آرمان فلسطین بسیار بزرگ و موثر بود.

- مشارکت جهادی هاشم صفی الدین بسیار تاثیرگذار بوده و برخاسته از ایمان، آگاهی، بصیرت، علم، عزم و همت بالای او بوده است.

- شهادت سید هاشم صفی الدین را به خانواده محترم آن شهید بزرگوار، حزب الله، امت مقاومت و جهاد، ملت لبنان و همه امت اسلام تسلیت می گوییم. همچنین شهادت سید هاشم صفی الدین را به دوستان و همرزمان ایشان تسلیت می گوییم.

- هدف دشمن صهیونیستی جنایتکار از هدف قرار دادن مجاهدان و رزمندگان، تضعیف روحیه آنان و تضعیف جایگاه مردمی آنان است.
- کینه توزی دشمن صهیونیستی چشمان آن را در برابر حقایق تاریخی کور کرده و آن را به ادامه جنایات هولناک خود و ترور رهبران مقاومت وامی دارد.

- از دست دادن فرماندهان و رهبران جهاد بویژه در این شرایط حساس برای رزمندگان و مومنان، همه امت، و همه آزادگان جهان بسیار دردناک بوده و خسارتی جبران ناپذیر است.

- دشمن صهیونیستی امیدوار است با هدف قرار دادن رهبران مقاومت اهداف خود و سلطه بر امت اسلام و پایان دادن به این جنگ را محقق سازد. اما این امید واهی است و اهداف دشمن هرگز محقق نخواهد شد.

- راه ایمان و جهاد در راه خداوند متعال ویژگی بسیار بارزی دارد؛ چو امتی که از خاستگاه ایمان در راه خدا قدم برمی دارد، مورد توجه و عنایت خداوند متعال است.

- جانفشانی رهبران مقاومت به مثابه فدا و قربانی کردن خود در راه خداوند متعال است و اوست که نصرت و پیروزی را نصیبشان خواهد کرد.

- تلاش‌ها و فداکاری های کسانی که در راه خدا جانفشانی کردند هرگز پایمان نخواهد شد، و خداوند متعال خود حافظ و پاسدار این جانفشانی ها و تاثیر مبارک این تلاشها و ثمره آنها خواهد بود.

- رویکرد ایمانی مومنان به این راه و حرکت در راه جهاد به عنوان یک امت واحد آنان را با خداوند متعال پیوند خواهد زد، و توکل آنان به خدای متعال در شدیدترین شرایط و هولناکترین مراحل تقویت خواهد کرد.

- خداوند متعال پاسدار امت مجاهد است؛ حتی اگر بزرگان، رهبران، و بهترین مجاهدان مقاومت به شهادت برسند، خداوند متعال پاسدار آنان خواهد بود.

- حزن و اندوه برای شهادت بزرگان مقاومت از عوامل ایستادگی، ثبات، مقاومت، و جانفشانی در راه خداست.

- موضع برادران مجاهد ما در لبنان و غزه و مقاومت و ایستادگی رزمندگان، دشمنان و بدخواهان آن‌ها را غافلگیر کرده است.

- ارتباط با رهبران در راه ایمان و جهاد همانا ارتباط با راه و روش، و مواضع ایمانی آنان است. همان موضع توکل به خدا و ارتباط با اوست؛ لذا این روابط بین رزمندگان ارتباطی شخصی نیست.

- آگاهی و ایمان باعث به ثمر نشستن ایستادگی و مقاومت در راه فلسطین و لبنان است؛ مقاومتی که باعث حیرت و تعجب و ناامیدی دشمنان و خشم مزدوران آنان گردید.

- حقیقت جهاد و حمایت از مقاومت همانا حمل پرچم مقاومت و سیر در راه خدا با آگاهی، فهم، بصیرت، و ایمان راسخ است.

- در این نبرد و مواجهه سهمگین با دشمنان، همه جبهه ها شهیدانی به مقاومت تقدیم کردند و نشان دادند که در راه خداوند متعال ثبات و مقاومت وصف ناپذیری دارند.

- از زمان پیدایش این رژیم غاصب و اشغال سرزمین فلسطین تاکنون و در تمام تاریخ نبرد علیه این رژیم هیچ جنگی به مدت یک سال طول نکشید.

- خاستگاه ایمانی و جهادی، ویژگی مهمی است که به این ثبات و ایستادگی کمک در برابر اشغالگر کمک کرد، و نبرد علیه این رژیم در غزه و لبنان، یمن، عراق و جمهوری اسلامی ایران به مدت بیش از یک سال را ممکن کرد.

- جبهه غزه به مدت بیش از یک سال مقاومت کرد و علی رغم شرایط هولناک و نبود کمترین امکانات به مقاومت جانانه خود ادامه داد.

- جبهه لبنان با شدیدترین جبهه ها مواجه است و دشمن تاکنون حتی نتوانست روستا در مرزهای و فلسطین را اشغال کند.

- ارتباط با رهبران در راه ایمان و جهاد ارتباطی در چهارچوب ایمان است نه ارتباطی شخصی.

- ثبات و مقاومت رزمندگان و جنگاوری آنان در جبهه لبنان در این مرحله فراتر از جنگ جولای 2006 است.

- علی رغم فشار بر جبهه یمن و حملات آمریکا و اسرائیل و انگلستان، این جبهه همچنان به کمک و حمایت از محور مقاومت ادامه می دهد و هرگز تحت فشار عقب نشیتی نخواهد کرد.

- جبهه عراق حمایت خود را افزایش داده و در تلاش است آن را گسترش دهد.

- وظیفه امت اسلام و در راس آن ملت عرب حمایت کامل از غزه و لبنان است، و موضع آنان در قبال حمایتهای یمن، عراق و ایران باید مثبت و تکمیل کننده باشد.

- علی رغم یک سال مقاومت و جانفشانی، بعضی طرفها پشت مقاومت را خالی کرده و بعضی دیگر از پشت خنجر می زنند.

- جنایات هولناک رژیم اسرائیل و کشتار کودکان و زنان بیگناه دستاورد نظامی به شمار نمی آید.

- دشمن صهیونیستی هیچ دستاورد نظامی در جبهه نبرد به دست نیاورد و ناکامی این رژیم در جبهه شمال فلسطین و مواجهه با مقاومت لبنان و در همه جبهه ها ناکامی محض بود.

- آمریکا شریک و همدست رژیم جنایاتکار اسرائیل است و در جنایات او همدست است.

- مصلحت مسلمانان در وحدت کلمه و حمایت همه جانبه از مقاومت، و مواجهه با حمایتهای آمریکا و غرب از دشمن صهیونیستی است.

- آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان همه انبارهای سلاح خود را بر روی دشمن صهیونیستی گشودند، در حالی که عرب‌ها از مسئولیت خود شانه خالی کردند.

- جنایات صهیونیستی یهودی بسیار هولناک و در نهایت وحشیگری است. این رژیم مردم بیگناه غزه را با انواع سلاح مورد هدف قرار می دهد، و هدفی جز کشتار جمعی ندارد و شمال غزه را بیشتر از دیگر مناطق آن هدف قرار می دهد.

- دشمن صهیونیستی ساکنان غزه را مجبور به مهاجرت می کند و مهاجرت اجباری و کشتار جمعی را هدف خود قرار داده است.

- وقایع خونین و جنایات هولناک دشمن صهیونیستی در شمال غزه دل هر انسانی که ذره ای انسانیت در دل آن باقی مانده را به درد می آورد.

- اگر امت از غزه حمایت نکند و در برابر جنایات رژیم صهیونیستی موضع قاطع اتخاذ نکند، ننگ بزرگی را برای خود خریده است.

- جنایاتی که در فلسطین رخ داد وجدان همه ملتهای غیر مسلمان در آمریکای لاتین را بیدار کرد و باعث شد کشورهای آنان مواضعی علیه دشمن صهیونیستی اتخاذ کنند که کشورهای عربی تاکنون نظیر آن اتخاذ نکرده است.

- با افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در شمال غزه، کشورهای عربی اقداماتی در حد و اندازه این جنایات اتخاذ نکردند.

- ملت‌های اروپا و آمریکا برای حمایت از غزه راهپیمایی می کنند، در حالی که ملت عرب موضعی اتخاذ نکرده و گویی خارج از دایره حیات به سر می برند.

- بی عملی ملت عرب تاثیر منفی بر روی بسیاری از کشورهای اسلامی غیر عرب گذاشت؛ هر کسی که از جنایات رژیم علیه مردم غزه به خشم نمی‌آید، بی شک انسانی خبیث است.

- هر چه دشمن صهیونیستی به دشمنی و جنایات خود بیافزاید، مسئولیت امت اسلام و بویژه ملت عرب نیز افزایش می یابد.

- رژیم صهیونیستی عرب‌ها را بیش از هر ملت دیگری هدف قرار داده است؛ هر چند که بعضی از افراد چشمان خود را بر این حقیقت می بندند، این حقیقت ثابت، محو نخواهد شد.

- صهیونیسم، طرح و هدفی است که استعمار برای نابودی امت و در راس آن‌ها ملت عرب ریخته است، و درصدد سلطه اسرائیل به آنچه خاورمیانه می نامند، است.

- طرح صهیونیستم سلطه اسرائیل بر کشورهای عربی در منطقه وسیعی از منطقه است که آن را « اسرائیل بزرگ» می نامند.

- طرح صهیونیسم، هدفی جز تسلط بر منطقه جغرافیایی وسیعی از کشورهای عربی ندارد. این طرح درصدد است بخشی را به اشغال خود درآورد، و بخشی دیگر را تحت سلطه غیر مستقیم خود گرداند.

- آمریکایی‌ها با طرح صهیونیستی مرتبط هستند؛ این طرح زمینه‌ای دینی دارد و صهیونیست‌ها آن را به طرحی دینی و استراتژیک درآوردند تا سیاسات‌های سلطه جویانه خود را بر اساس آن پیش ببرند.

- طرح صهیونیستی برنامه ای تهاجمی است و درصدد نابودی هویت امت اسلام و اشغال سرزمینها، و چپاول ثروتهای این ملت، نابودی آزادی و استقلال این کشورهاست.

- در مدارس صهیونیستی به دانش آموزان درسهایی پایبندی به صهیونیسم آموزش داده می‌شود.

- بزرگترین مانع در برابر صهیونیست اسلام است. اسلام ناب محمدی و پاک و صحیح؛ لذا آنان درصدد دور کردن امت از اسلام هستند.

- طرح صهیونیستی در پایان طرحی شکست خورده است؛زیرا بر پایه جرم و جنایت استوار است و برای تمام بشریت خطرناک است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه