طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده تعطیل شد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱:۲۲


به دستور سازمان حفاظت از محیط زیست طرح طبیعت گردی آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ، حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست در نامه ای به مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و مازندران اعلام کرد که دیگر هیچ دستگاهی حق فعالیت عمرانی و اجرایی در جزیره آشوراده را ندارد.

در این نامه آمده است:

با عنایت به اتخاذ تصمیم سازمانی در خصوص نحوه پیگیری طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده و متعاقبا رسیدگی به حواشی و جزئیات اجرایی موضوع در محدوده های موسوم به ۲۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری ، تا اطلاع ثانوی هر گونه فعالیت عمرانی و اجرایی اعم از ورود مصالح و منابع قرضه و ساخت و ساز مربوط به هر یک از دستگاه‌های ذینفع در جزیره ممنوع بوده و تخلفات احتمالی دستگاه‌ها قابل پیگیری قانونی و حقوقی می باشد.

ضمنا حفاظت از محیط زیست گلستان گزارشی از آخرین وضعیت  طرح طبیعت گردی آشوراده به ویژه قرارداد با سرمایه گذار را به این معاونت اعلام‌نماید.

گفتنی است طرح طبیعت گردی آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر آرزوی دیرینه مردم استان گلستان می باشد که در ادوار و دولت‌های مختلف توسط مسئولان استان خصوصا آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استاتن گلستان پیگیری شد.

تلاش ها جواب داد و در سفر دوم رئیس جمهور آیت الله شهید رییسی همزمان با احیای خلیج گرگان طرح طبیعت گردی آشوراده هم آغاز شد.

شهید رئیسی یک هفته قبل از شهادتش در سفر استانی به مازندران و سخنرانی در نوشهر به طرح گردشگری آشوراده اشاره کرد و آن را موجب تحول منطقه خواند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.