پیام مهم پوتین برای نتانیاهو

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۹:۰۶


شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گفت: یک هیات بلندپایه روسیه عصر امروز به اراضی اشغالی سفر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق گزارش این رسانه‌ها، این هیات برای گفت‌وگو پیرامون امکان دستیابی به توافق تبادل اسرا میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس وارد تل‌آویو شد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: هیات روسی حامل پیامی از «ولادیمیر پوتین» برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل است تا از او بخواهد به جنگ غزه و لبنان پایان دهد.

این سفر درحالی انجام شده است که هیاتی از حماس به ریاست «موسی ابو مرزوق» از اعضای ارشد دفتر سیاسی این جنبش در روسیه به سر می‌برد.

پیش از این نیز جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: رهبری جنبش حماس تحرکات و ارتباطات سیاسی و دیپلماتیک را برای خنثی کردن برنامه‌های اشغالگران و توقف جنایتی آغاز کرده است که اشغالگران در چارچوب جنگ نسل کشی و قتل عام آشکار در سراسر نوار غزه و به ویژه در شمال آن انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، جنبش حماس اعلام کرد: رهبری حماس طی تماس‌های سیاسی که انجام داده و ادامه می‌دهد، نسبت به اجرای طرح ژنرال‌ها و آوارگی و ویرانی ناشی از آن هشدار داد. در همین راستا، درحال حاضر هیات‌هایی از رهبری حماس به ترکیه، قطر و روسیه سفر کرده‌اند و ارتباطات ما شامل مصر، سازمان ملل و ایران نیز هست.

سفر هیئت‌های حماس به مسکو و قاهره

همزمان با سفر هیئت‌های حماس به مسکو و قاهره، این جنبش به دوحه قطر نیز طی هفته آینده، یک هیئتی را به منظور مذاکره بر سر توافق آتش بس راهی خواهد کرد.

همزمان با تلاش‌های مصر برای از سر گیری مذاکرات برای دست یابی به آتش بس در نوار غزه، الجزیره از سفر یک هیئتی از حماس به قاهره و دیدار با رئیس اطلاعات مصر خبر داد.

همزمان دفتر نتانیاهو اعلام کرد که از تلاش‌های مصر و پیشنهاد این کشور برای از سر گرفته شدن مذاکرات آتش بس استقبال می‌کند. مصر و رژیم اسرائیل امیدوارند بعد از ترور یحیی السنوار، رهبری حماس با آتش بس موافقت کند.

در همین ارتباط قرار است یکشنبه نیز هیئتی از حماس به قطر برود. سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این خبر را داده است.

در همین راستا، هیئتی از رهبران جنبش حماس به ریاست «موسی ابو مرزوق»، با «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در مقر وزارت خارجه این کشور در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمدان: هیئت حماس به قاهره رفته اما همچنان بر موضع خود ثابت است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که طرف‌های میانجی هیئت این جنبش را در جریان تحرکاتی برای پیشبرد مذاکرات قرار دادند اما هیئت حماس با تکیه بر اصول ثابت خود عمل می‌کند.

اسامه حمدان تصریح کرد که هیئت حماس برای شنیدن ایده‌های طرح شده به قاهره رفته اما تغییری در موضع آن ایجاد نشده است.

حمدان گفت آنچه بلینکن مطرح کرده با چیزی که هوکشتاین با هدف تغییر موضع متناسب با منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه داده، تفاوتی ندارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.