سیگار و مشروب بعد از کاشت مو مجاز است؟

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۸:۲۱


کاشت مو فرآیندهای زمان‌بر و پرهزینه‌ای هستند که برای دریافت نتیجه مثبت از این عمل، باید توصیه‌های مراقبتی را رعایت کنید! افرادی که کاشت مو را انجام می‌دهند، باید از مراقبت‌های بعد از کاشت نیز آگاه باشند.

رویداد۲۴- مصرف سیگار و مشروب بعد از کاشت مو بعد از کاشت مو عوارض‌هایی به‌دنبال دارد که روی نتایج کاشت مو نیز تاثیر‌گذارند؛ بنابراین باید مصرف آن‌ها را تا مدت زمان تعیین‌شده قطع کنید تا به عوارض‌هایی همچون عفونت سر، کاهش جریان خون و اختلال در روند رشد مو دچار نشوید. اگر شما نیز کاشت مو انجام داده‌اید و نمی‌دانید که سیگار و مشروب بعد از کاشت مو چه عوارض‌هایی دارند و  چه زمانی مجاز به مصرف آن‌ها هستید، این مقاله را بخوانید. 

سیگار کشیدن بعد از کاشت مو 

سیگار کشیدن حتی به‌مقدار کم بعد از کاشت مو، باعث افزایش عفونت و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. زمانی‌که نیکوتین موجود در سیگار وارد بدن شود مواد مغذی و اکسیژن مورد‌نیاز به فولیکول‌های پیوندی نخواهد رسید و منجر‌به اختلال در فرآیند رشد موهای کاشته شده و هدر رفتن قیمت کاشت مو که پرداخت کرده‌اید می‌شود. 

تا چه زمانی بعد از کاشت مو نباید سیگار کشید؟

پیشنهاد می‌شود مصرف سیگار را حداقل به مدت دو تا چهار هفته کنار بگذارید. مدت زمان توصیه شده برای خودداری از سیگار کشیدن بسته به عوامل مختلفی از‌جمله سلامت بدنی فرد، روش کاشت مو و دستورالعمل‌های خاص جراح می‌تواند متفاوت باشد که در جلسه مشاوره کاشت مو این توصیه‌ها به شما ارائه خواهد شد. 

البته به این نکته توجه داشته باشید که پرهیز از سیگار کشیدن به‌مدت طولانی‌تر برای نتیجه موفق کاشت مو و سلامت عمومی شما بسیار مفید است؛ بنابراین هر‌جه مدت طولانی‌تری از مصرف سیگار اجتناب کنید، برای کلیه فرآیند‌های بهبودی بدن و نتایج طولانی‌مدت کاشت بهتر است. 

قطع کشیدن سیگار تا ۱۰ روز بعد از کاشت مو 

عوارض سیگار کشیدن بعد از کاشت مو 

همانطور که اشاره شد مصرف دخانیات مانند کشیدن سیگار و کشیدن تریاک بعد از کاشت مو تا ۱ ماه ممنوع است. در ادامه علت عوارض کشیدن سیگار و مصرف تریاک بعد از کاشت مو را شرح می‌دهیم:

  • انقباض عروق: سیگار موجب اختلال در گردش خون و تخریب فولیکول‌های تازه پیوند زده شده می‌شود. 
  • بهبود آهسته بافت: سیگار روند طبیعی بهبودی را کند‌تر می‌کند و از تشکیل رگ‌های خونی و کلاژن برای بهبود زخم جلوگیری می‌کند.
  • افزایش عفونت در کف سر: سیگار کشیدن بعد از کاشت مو سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و در‌نتیجه بدن مستعد ابتلا به بیماری و انواع عفونت‌ها در سر می‌شود.

همچنین انسداد منافذ پوست سر، سستی و ریزش فولیکول‌های پیوندی، اختلال در تغذیه گرافت‌های پیوندی، افزایش فشار خون و پیری زود‌رس موها از عوارض‌های کشیدن سیگار بلافاصله بعد از کاشت مو است. 

مصرف الکل بعد از کاشت مو 

مصرف الکل نه‌تنها تاثیرات مثبتی بر نتایج حاصل از کاشت نخواهد گذاشت، بلکه پس از مصرف، فرد را درگیر عوارض و خطراتی خواهد کرد. اگر‌چه اجتناب از مصرف مشروبات الکلی کمی دشوار خواهد بود، اما خودداری از مصرف آن می‌تواند بر زیبایی و نتایج کاشت مو ترکیبی یا سایر روش‌های کاشت تاثیر مستقیمی بگذارد. 

خودداری از مصرف مشروب بعد از کاشت مو 

چه مدت بعد از کاشت مو می‌توانید الکل مصرف کنید؟

اما سوال اصلی این است که تا چند وقت بعد از کاشت مو نباید مشروب خورد؟ توصیه می‌شود حداقل ۷ تا ۱۵ روز از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. این کار روند بهبودی تسریع می‌شود و پوست سر راحت‌تر التیام می‌یابد.   

البته اگر می‌توانید مدت زمان خودداری از مصرف مشروبات الکلی را طولانی‌تر کنید تا نتیجه مثبت‌تری از کاشت مو را دریافت کنید.  

عوارض مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو 

یکی از اثرات منفی مصرف الکل بعد از کاشت مو باعث ریزش مو ناشی از استرس می‌شود. در ادامه به سایر عوارض‌های مصرف متادون بعد از کاشت مو یا مصرف الکل بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت، زیرا عوارض‌های این دو ماده مخرب یکسان است:

  • تاثیر منفی در روند رشد مو
  • آسیب رساندن به موهای اصلی و کاشته شده سر 
  • خطر خونریزی 
  • افزایش دوره نقاهت و بهبودی فرد 
  • احتمال بروز عفونت 
  • ایجاد حساسیت 

همچنین مصرف الکل بعد از کاشت مو طبق تحقیقات مشخص شده است که منجر‌به رقیق شدن و لخته شدن خون می‌شود. 

با انتخاب کلینیک ایران فیت کاشت موی موفق همراه با توصیه‌های مراقبتی را دریافت کنید!

در این مقاله در مورد تاثیرات و عوارض‌های سیگار و مشروب بعد از کاشت مو صحبت کردیم. خودداری از سیگار کشیدن طی ۱ ماه و اجتناب از مصرف الکل تا ۱۵ روز از ضروری‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت هستند. مصرف سیگار و الکل بعد از کاشت عوارض‌هایی همچون لخته شدن خون، رقیق شدن خون، انقباض عروق، احتمال بروز عفونت، خطر خونریزی و نارسایی اکسیژن کافی به فولیکول‌ها می‌شود.  

کلینیک ایران فیت با بهره‌مندی از بهترین تجهیزات، متخصصان و پزشکان، کاشت موی پرتراکم و پر‌حجم را به شما هدیه می‌کند. این مرکز با مشاوره‌های اصولی قبل و بعد کاشت این امکان را به شما می‌دهد که نتایجی امن و فوق‌العاده‌ای بعد از عمل را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات کامل‌تر و دریافت مشاوره‌های رایگان با شماره‌های درج شده در سایت ایران فیت تماس بگیرید.  

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.