سبک کشتی حسن یزدانی را دوست دارم/ رویایم مدال طلای المپیک است

خبر ورزشی . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۹:۴۱


کشتی‌گیر آینده‌دار روسیه گفت: امیدوارم روزی بتوانم مدال طلای المپیک کسب کنم.

به گزارش خبرورزشی، به نقل از برنا، دیمیتری اداموف یکی از کشتی گیرانی است که تازه قدم به عرصه قهرمانی گذشته است. او توانست سال ۲۰۲۳ در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال با شکست تمام حریفان خود به مدال طلا دست پیدا کند. او در جام‌وهبی امره سال جاری هم به روند رو به رشد خود ادامه داد و توانست در آن رقابت‌ها هم بر سکوی نخست تکیه بزند.

با بدشانسی مواجه شدی و حضور در آلبانی را از دست دادی؟

من به تازگی به وزن ۷۷ کیلوگرم رفته‌ام و با تلاش زیاد به مسابقات جهانی آلبانی هم راه یافته بودم اما هفته گذشته دنده‌ام با شکستگی مواجه شد و همین امر باعث شد تا مسابقات جهانی را از دست بدهم. به خواست خدا احترام می‌گذارم و در مقابل آن سر تعظیم فرود می‌آورم.

سال گذشته در زیر ۲۳ سال جهانی تیرانا به مدال طلا رسیدی، از آن رقابت‌ها برای‌مان بگو.

بله سال گذشته مدال طلای زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان را کسب کردم، در تمام پیکارها به جز فینال زودتر از پایان قانونی با امتیاز عالی حریفانم را شکست دادم و در فینال هم ۹ بر ۳ پیروز شدم و با شایستگی صاحب مدال طلا شدم. سطح مسابقات بسیار بالا بود و اینطور نبود که راحت مدال طلا برایم کنار گذاشته شود.

چه نظری درباره ورزشکاران ایران داری؟

همه ورزشکاران ایرانی از نظر عملکردی آماده، بسیار مقاوم هستند و تا ثانیه‌های های آخر می‌جنگند.

رویای هر ورزشکاری موفقیت در المپیک است، رویای تو در ورزش چیست؟

من توضیحاتم را باید اینطوری ادامه دهم که رویای من هم رسیدن به طلای المپیک ترسیم شده و برای دستیابی به آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد. خیلی امیدوارم به المپیک بعدی برسم، چون مطمئنم می‌توانم در وزن ۷۷ کیلوگرم مدال بگیرم.

کشتی گیر مورد علاقه شما در ایران چه کسی است؟

من در تورنمنت ترکیه با یک ورزشکار ایرانی مبارزه کردم که نامش رستمی بود، آن روز با نتیجه ۵ بر ۳ بر او پیروز شدم، هر چند مبارزه بسیار سختی بود. البته کشتی‌گیر مورد علاقه من در ایران حسن یزدانی است. او قهرمان بزرگی است و خیلی سبک کشتی یزدانی را میپسندم.

دوری روسیه از مسابقات چقدر سخت است؟

فکر می‌کنم بسیاری از کشورها منتظر بازگشت ما هستند، چون بدون روسیه رقابت‌ها هنوز یکسان نیست و رقابت معنای چندانی ندارد. برای اینکه احساس قهرمانی واقعی کنیم، لازم است همه کشورها در مسابقات شرکت کنند. امیدوارم همه چیز به بهترین نحو پیش برود تا باز هم شاهد رقابت های بزرگ در کشتی باشیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.