رابرت کندی: رای به هریس، رای به جنگ اتمی است

تابناک . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۰:۳۵


بین الملل » آمریکا
130 بازدید
‍ پ

رابرت کندی: رای به هریس، رای به جنگ اتمی است

رابرت اف.کندی جونیور در جدیدترین ویدئوی کارزار انتخاباتی خود گفت آنهایی که به کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای می‌دهند برای یک جنگ هسته‌ای جهانی رای می‌دهند.

کندی دموکراتی که تلاش کرد تا جو بایدن و هریس را زیر سوال ببرد، در اوت از ترامپ جمهوری خواه حمایت کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رابرت اف.کندی جونیور در پیامی ویدئویی گفت: «یک رای امروز شما به کامالا هریس یعنی یک رای به دیک چنی که او هم در دوران خودش به ما درباره جنگی دروغ گفت که به مرگ میلیون‌ها نفر منجر شد.»

به گفته کندی، چنی در دوران ریاست جمهوری جورج بوش پسر (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹) نومحافظه کاری پیشرو بود و باعث شد تا جنگ آمریکا در عراق در ۲۰۰۳ آغاز شود که به کشته شدن یک میلیون عراقی و ۴۸۰ نیروی آمریکایی و سربازان متحد ایالات متحده منجر شد.

وی افزود آمریکا مدعی شد که برای یک اقدام پیشگیرانه در مقابل تسلیحات کشتار جمعی عراق این جنگ را آغاز کرد اما هیچ سلاح کشتار جمعی وجود نداشت. این در اصل یک دروغ نومحافظه کارانه بود.

کندی جونیور استدلال کرد که این اولین باری هم نبود که بخشی از تشکیلات ایالات متحده برای شروع جنگ دروغ می‌گفت. او به هشدار سال ۱۹۶۱ دوایت دی. آیزنهاور، رئیس جمهور وقت آمریکا در مورد «مجتمع نظامی-صنعتی» که به دنبال درگیری با اتحاد جماهیر شوروی است، اشاره کرد.

عموی او، جان اف کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا پیشنهادات مبنی بر حمله اتمی غافلگیرکننده به اتحاد جماهیر شوروی، یا سرنگونی یک هواپیمای مسافربری غیرنظامی را به عنوان بهانه‌ای برای حمله به کوبا، رد کرد.

کندی جونیور در ادامه گفت پس از ترور جی.اف.کی، نهاد نظامی- اطلاعاتی ایالات متحده یک حمله ساختگی در «خلیج تونکین» به راه انداخت تا جنگ در ویتنام را توجیه کند.

وی با اشاره به اینکه روسیه تسلیحات هسته‌ای بیشتری نسبت به آمریکا دارد و در برخی موارد سلاح‌های بهتری هم دارد، خاطرنشان کرد که ایالات متحده تنها چند هفته پیش به جنگ نزدیک شد، زمانی که بایدن تقریبا به اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های آمریکایی علیه روسیه و مسکو را داد.

کندی جونیور همچنین گفت سخنرانی هریس در کنوانسیون حزب دموکرات در اوت برای پذیرش کاندیداتوری حزب در انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که اگر انتخاب شود، برای اثبات خود جنگی به راه می‌اندازد. جنگ اتمی ظرف ۲ ساعت جان ۵.۸ میلیارد نفر را می‌گیرد و آنهایی هم که زنده می‌مانند آرزو می‌کنند که ای کاش می‌مردند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه