موسیمانه: برای آمدن به استقلال با کی‌روش مشورت کردم / میانگین سنی استقلال بالاست / من هم جادوگر نیستم، اما تصورم این است که می‌توانم به استقلال کمک کنم

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۰:۵۰


 ایرنا: سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال، گفت: قبل از آمدن به ایران و قبول هدایت استقلال، با چند نفر از جمله کارلوس کی‌روش مشورت کرده و با شناخت کامل به تهران سفر کردم.
به گزارش روز جمعه ایرنا، پیتسو موسیمانه در مراسم معارفه‌اش که با حضور مسئولان باشگاه استقلال و برخی از پیشکسوتان این تیم در هتل آکادمی مرکز ملی فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: قبل از حضورم در تهران با چند نفر مشورت کرده و با شناخت از فوتبال ایران و استقلال به این تیم آمدم. علاوه بر کی‌روش با آیاندا پاتوسی بازیکن سابق استقلال نیز صحبت کردم و تصمیم گرفتم به ایران بیایم و خیلی خوشحالم اینجا هستم. تاریخچه باشگاه استقلال را می‌دانم و از انتظارات از استقلال را هم می‌دانم.
سرمربی جدید تیم فوتبال اسقلال یادآور شد: امروز در ایران هستم و از این بابت خوشحالم، تاریخچه باشگاه استقلال را می‌شناسم و می‌دانیم که هواداران از ما چه می‌خواهند و می‌خواهیم انتظاراتی که از ما می‌رود را برآورده کنیم.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به روزهای خوب باید تلاش کرد و این نیازمند زمان است. باید مسیر خوبی را طی کنیم و برنده شویم. صبح روز بازی با النصر عربستان به تیم ملحق شدم و دیدم عملکرد بازیکنان خوب است. استقلال تیم قابل احترامی است اما برای رسیدن به روزهای خوب نیازمند کار، تلاش و فرصت است تا به اهدافی که می‌خواهیم‌، برسیم.
موسیمانه تصریح کرد: فردا یک بازی در لیگ برتر ایران داریم و این زمان کمی است که من در تیم هستم. در این فرصت کوتاه نمی‌شود تمرینات خوب و خاصی داشت اما فردا برای برد وارد میدان می‌شویم و باید برنده از زمین بازی خارج شویم. بازیکنان من به این پیروزی نیاز دارند تا اعتماد ب نفس خود را بالا برده و در مسیر درست قرار بگیرند.
وی ادامه داد: ما نیاز به تفکر خوب و درست داریم و تیم باید بر اساس تفکر گروهی پیش برود. در این تیم همه باید به برند،‌ لوگو و نام باشگاه احترام بگذارند و با تمام وجود برای این تیم بازی کنند. در استقلال تفکر فردی نداریم و همه باید با انجسام تیمی و تفکر گروهی بازی کنند. استقلال باید در فاز هجومی بهتر عمل کند و در دفاع خوب باشد.  به دنبال آن هستیم تا بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم.
سرمربی استقلال تهران تاکید کرد: نیاز داریم در زمین بازی تعادل ایجاد کنیم و اگر این مساله در تیم حل شود، بسیاری از مشکلات از بین می‌رود. باید در فاز هجومی و در دفاع این شرایط ایجاد شود تا هم گل بزنیم و هم گلی دریافت نکنیم. این موضوع کمک می‌کند تا شرایط استقلال بهتر شود.
این مربی اهل آفریقای‌جنوبی، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید در تیم حل شود، جوانگرایی است. میانگین سنی استقلال بالاست و این تیم نیاز دارد تا بازیکنان جوانی را به خود ببیند تا در کنار بازیکنان باتجربه بتوانند به تیم کمک کنند. همانطور که گفتم استقلال باید در همه ابعاد تعادل داشته باشد و ما نیاز داریم در همه سطوح و در همه بخش‌ها خودمان را با شرایط بالانس کنیم.
وی ادامه داد: من و همکارانم از کشوری دیگر با فرهنگی متفاوت به ایران آمدیم و نیاز داریم تا دستیار ایرانی به ما کمک کند. نیاز داریم با فرهنگ شما بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. تفکر مشورت کردن خوب است و ما هم این کار را خواهیم کرد و می‌خواهیم در استقلال موفق عمل کنیم و همانطور که پیش از این در تیم‌های بزرگ کار کرده‌ام، الان هم در استقلال باید خوب کار کنیم.
پیتسو موسیمانه در ادامه نشست خبری خود به زمان اندک و ایجاد تغییرات اشاره کرد و گفت:‌ فرصت زیادی برای این تغییرات نداریم و باید هر چه زودتر خودمان را با شرایط هماهنگ کنیم. تغییرات نیازمند همکاری و کار تیمی است و به تنهایی نمی‌توانم آن را انجام دهم. من سه‌ستاره در کارنامه کاری خود دارم و معنی دو ستاره روی پیراهن استقلال را به خوبی درک می‌کنم. نیاز داریم با حمایت همه جانبه، برای موفقیت استقلال کار و تلاش کنیم و در این راه حمایت همه از جمله باشگاه و هواداران را می‌خواهیم.
وی گفت: برای آن که بهتر ‌بتوانیم ماجرا را درک کنیم، رئال‌مادرید را مثال می‌زنم. این تیم باکیفیت بوده و شرایط خوبی دارد اما برای بهتر شدن به دنبال جذب بازیکنان بهتر و باکیفیت‌تر است تا بتواند همواره خود را در بهترین شرایط قرار دهد. من هم جادوگر نیستم اما در مدت فعالیت حرفه‌ای خودم نتایج خوبی گرفته و تصورم این است که می‌توانم به استقلال کمک کنم.
سرمربی استقلال تاکید کرد:‌ کار ما از فردا آغاز می‌شود و فراموش نکنید برای شروع، فقط یک روز وقت داشتیم. وقتی استقلال در لیگ داخلی ایران سه‌گل می‌خورد اما برابر تیم خوب النصر تنها یک گل، یعنی این تیم یک تفکر دچار مشکل است و باید این موضوع حل شود. در بازی فردا منتظر هواداران استقلال هستیم و از آنها می‌خواهیم تیم را به خوبی حمایت کنند.
موسیمانه گفت: مربیان ایرانی در کنار ما خواهند بود چراکه نمی‌توانیم بدون آنها موفق شویم. ما باید اطلاعات درست و دقیق را از آنها بگیریم و به افرادی که در این تیم حضور داشته‌اند نیاز داریم تا به ما کمک کنند.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه