حمیده زرآبادی: اسناد مالکیت جزایر سه‌گانه ایرانی صریح است

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۲:۰۱


طبق اسناد و مدارک متقن این جزایر متعلق به ایران هستند و هیچ تردیدی در مالکیت ایران بر آن‌ها وجود ندارد. پس باید به این کشور‌های بیانیه‌نویس یادآور شد که تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی برای ایران و ایرانی همانند تهران، کردستان و آذربایجان است.


رویداد۲۴| نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید یادآور شوم که زمان زیادی نگذشته از ایامی که خیابان‌های کشورشان به‌نام «شارع‌الخلیج الفارسی» بود و نامه‌های پستی خود را به این نشان ارسال می‌کردند.

به گزارش ایسنا، حمیده زرآبادی با اشاره به ادعای واهی اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه ایرانی، بیان کرد: اقدام مذبوحانه و تکرار ادعا‌های واهی در بیانیه پایانی نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا در بروکسل، بهترین گواه بر ماهیت سیاست تفرقه انگیز و مداخله جویانه کشور‌های اروپایی در منطقه ما است. اسناد و مدارک تاریخی در خصوص جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی به میزانی صریح، روشن و مورد تایید تمام مجامع بین المللی است که تکرار آن توضیح واضحات است.

جزایر سه گانه مانند تهران، کردستان و آذربایجان برای ایران هستند

وی در ادامه اظهار کرد: طبق اسناد و مدارک متقن این جزایر متعلق به ایران هستند و هیچ تردیدی در مالکیت ایران بر آن‌ها وجود ندارد. پس باید به این کشور‌های بیانیه‌نویس یادآور شد که تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی برای ایران و ایرانی همانند تهران، کردستان و آذربایجان است.

به کشور‌های حاشیه خلیج فارس توصیه می‌کنم که به ریش سفیدان خود مراجعه کنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد:، اما برخی از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس هم باید به کتابخانه‌ها، موزه‌ها و حتی سخنرانی شخصیت‌های برجسته جهان عرب، چون جمال عبدالناصر و محمد حسنین هیکل در خصوص خلیج فارس مراجعه کنند. حتی اگر فرصت برای این جستجو را ندارند از ریش‌سفیدان کشور‌های خود سؤال کنند تا بیشتر در خصوص نام خلیج فارس آگاه شوند. زمان زیادی نگذشته از ایامی که خیابان‌های کشورشان به‌نام «شارع‌الخلیج الفارسی» بود و نامه‌های پستی خود را به این نشان ارسال می‌کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر چه وزیر امور خارجه و برخی از چهره‌های سیاسی نسبت به این اقدام مذبوحان در بیانیه پایانی نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند. امادستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید با توجه به اسناد و مدارک مدقن تاریخی در خصوص موضوع خلیج فارس و جزایر سه‌گانه ایرانی آن تلاش کنند تا به رسمیت یافتن حقوقمان در این زمینه منجر شود و یک‌بار و برای همیشه به این ادعا‌های پوچ و واهی خاتمه داده شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه