۱۱ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی توانمندی پهپادهای خود را محک می‌زنند

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۳:۱۸


مسئول لیگ ربات‌های پرنده المپیک فناوری گفت: ۱۱ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی، توانمندی پهپادهای خود را محک می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منطقه نوآوری ایران، امیرعلی ستایشی مسوول لیگ ربات‌های پرنده المپیک فناوری گفت: رقابت‌های امسال در قالب ۳ شاخه است که دو لیگ آن دانشجویی و یک لیگ دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی در این رقابت حضور دارند ادامه داد: مأموریت‌های خاصی را برای پرنده‌ها در نظر گرفتیم که یکی از آنها امداد و نجات شهری است. برای این منظور محیطی را به‌صورت برج‌ها و خیابان‌هایی که آسیب‌دیده‌اند، شبیه‌سازی کردیم و پرنده‌ها باید این خیابان را طی و برج‌های آسیب‌دیده را بررسی کند و گزارش‌هایی را برای ما ارسال کند. بسته امداد و نجات را برای افراد آسیب‌دیده رهاسازی کند و در نهایت به نقطه شروع خود بازگردد.

ستایشی خاطرنشان کرد: در لیگ دیگری که سرعتی است هدف ما ساختن پرنده‌های چابک (Agile Dragon) است که برای این منظور تعدادی پنجره در نظر گرفته شده است و پرنده‌های هوشمند باید در سریع‌ترین زمان ممکن از پنجره‌ها عبور کنند و در نقطه آغازین پیش‌بینی‌شده فرود بیایند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو لیگ اصلی و چالش فنی برگزار می‌شود اظهار کرد: در چالش فنی صورت‌مسئله‌ای را طرح می‌کنیم و تیم ها در قالب چالش و رقابت فنی، به‌تدریج این صورت‌مسئله‌ها را حل می‌کنند و در نهایت در روز یکشنبه رقابت چالش اصلی می‌شوند.

مسوول لیگ ربات‌های پرنده با بیان اینکه تا روز شنبه مرحله مقدماتی این رقابت‌ها برگزار می‌شود ادامه داد: از روز یکشنبه مرحلهٔ نهایی این رقابت برگزار می‌شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.