خطیب نماز جمعه تهران: اسرائیل دست از پا خطا کند، عملیات وعده صادق ۳ آنها را خواهد کوبید

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۲:۳۳


خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات اشغالگران قدس و برخی ادعاهای مسئولان این رژیم در خصوص اقدام نظامی علیه کشورمان گفت: اسرائیل دست از پا خطا کند، عملیات وعده صادق۳ آنها را خواهد کوبید.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت در دانشگاه تهران، گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه می‌فرمایند، برای خدا حریم نگه دارید و خدا را بر نعمت‌های فراوانی که نصیبتان کرده است، شکر کنید.

وی افزود: از مباحث توحیدی این است که توجه داشته باشیم پایبندی به دین، مدام همراه با توطئه است. دین مداری هزینه دارد و برای پاسداری از دین باید هزینه‌ها را پرداخت کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: این یک واقعیت است و توهم نیست و در طول تاریخ اینگونه بوده است. هدف دشمنان این است که نور دین را خاموش کنند و آنقدر شما را اذیت می‌کنند و می‌کشند تا شما دست از دینتان بردارید ولی به فضل خدا در این ۴۵ سال انقلاب اسلامی زورشان نرسیده و نخواهد رسید.

اسرائیل دست از پا خطا کند، عملیات وعده صادق ۳ آنها را خواهد کوبید

وی با اشاره به اقدامات اشغالگران قدس و برخی ادعاهای مسئولان این رژیم در خصوص اقدام نظامی علیه کشورمان گفت: اسرائیل دست از پا خطا کند، عملیات وعده صادق ۳ آنها را خواهد کوبید.

آیت الله خاتمی با اشاره به آیه از قرآن ادامه داد: خداوند در سوره نسا آیه ۷۱ می‌فرماید که همیشه آماده باشید. دشمن می‌خواهد که شما از این موضوع غافل شوید. آمادگی نظامی، فرهنگی، اقتصادی، روانی و همه نوع آمادگی‌ها در این آیه شریفه جمع شده است.

وی ادامه داد: الحمدلله امت ما آماده و همراه است و در مقابل دشمن پیروز میدان است.

امام جمعه تهران با اشاره به موضوع از دنیا رفتن و مرگ، گفت: به یاد مرگ و ابدیتتان باشیم که از جمله این به یاد بودن، حضور مومنان در نماز جمعه است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز مخالفت امام خمینی (ره) با قانون کاپیتالاسیون در زمان پهلوی، گفت: امروز چهارم آبان سالروز صدور بیانیه و مخالفت امام خمینی (ره) نسبت به پذیرش قانون کاپیتالاسیون در سال ۱۳۴۳ است که شاه مصونیت آمریکایی‌ها را پذیرفت بود به گونه‌ای که در ان زمان یک سگ آمریکایی در این کشور مصونیت داشته باشد و شخص اول کشور مصونیت نداشته باشد. امام این را شنیدند و اعلام کردند که عزت وعظمت ایران سرکوب شد به علما و مراجع اسلام در نجف و قم و تهران و شیراز و مشهد اعلام خطر کردند.

وی ادامه داد: هر چند آن روز آن قیام بزرگ شکل نگرفت ولی بذر انقلاب کاشته شد و در سال ۱۳۵۷ به بار نشست و سراسر ایران مرگ بر آمریکا شد، لذا آن فریاد و خروش قهرمانان را گرامی می‌داریم.

آیت الله خاتمی با اشاره به شهادت رهبران مقاومت گفت: ما شاهد شهادت دو قهرمان بودیم. اول جناب «یحیی سنوار» که ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه شد و آخر عمرش هم به بهترین شکل به شهادت رسید و شقی‌ترین آدم‌ها که رژیم جنایت صهیونیستی است او را به شهادت رساندند. این شهادت تبریک دارد و البته به بازماندگان تسلیت دارد. هر چند تبریکش بیشتر است که آدم شهید شود آن هم به دست آدم‌های پستی مثل رژیم صهیونیستی.

سید مجاهدی، رشید و فداکار بود

وی افزود: قهرمان دومی که این روزها داغش تازه است و بعد از شهادت رهبر حزب‌الله «سید حسن نصرالله» به شهادت رسید، شهید «سید هاشم صفی الدین» است که بمباران‌ها به حدی بود که نمی‌گذاشت پیکرها را بیاورند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری شهید سید هاشم صفی الدین، سید مجاهدی، رشید و فداکار بود. او ستاره درخشان دیگری را در آسمان جهاد در راه قدس شریف مزین کرد. او از برجسته‌ترین شخصیت‌های بزرگ حزب الله و یار همیشگی سید حسن نصرالله بود؛ شخصیتی که به معنی دقیق کلمه می‌توانست جای خالی سید حسن را پر کند، لذا خوش به سعادتشان که در راه دین و ایمانشان این چنین عاشقانه به دیدار دوست رفتند.

امام جمعه تهران با بیان آنکه امروز سالروز شهادت «آرمان علیمردی» است که او را مظلومانه به شهادت رساندند، در خصوص موضوع جزایر سه گانه ایرانی گفت: از سال ۱۳۵۰ شمسی که بحرین را واگذار کرد قصه جزایر سه گانه مطرح شد، سالی نیست که موضوع جزایر سه گانه یعنی جزیره بوموسی، تنب بزرگ و جزیره تنب کوچک را [کشورهای جنوب خلیج فارس] مطرح نکنند، اما این بار یک فرق دارد تفاوتش آن است که سه کشور اروپایی هم با آنها همراه شده‌اند.

در حال تکمیل...

مهر

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه