شمس‌آذر تیم پیچیده‌ای است/ بازیکنان جوان باید خودشان فرصت‌ها را ایجاد کنند

پارس فوتبال . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۴:۱۲


به گزارش مشرق، کارلوس گاریدو، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی فرداشب با شمس‌آذر در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: مانند همیشه بازی شمس‌آذر، یک بازی خیلی مهم برای ماست. البته می‌دانیم برای پرسپولیس همه بازی‌ها مهم هستند. مخصوصا در لیگ و می‌خواهیم برنده باشیم و نتایج خوب‌مان را ادامه دهیم. مثل همیشه سختی‌های مسابقه را می‌دانم.

وی در ادامه با بیان اینکه شمس‌آذر، تیم پیچیده‌ای است، اظهار داشت: می‌توانیم‌از پس این بازی برییاییم و زمانی که سختی بازی‌ را ببینیم بازی خودمان را انجام می‌دهیم و به دنبال نتیجه خواهیم بود. قطعا وقتی تغییر سرمربی انجام می‌شود، تغییراتی در تیم ایجاد خواهد شد. تمام بازی‌های قبلی را تحلیل کردیم و همچنین تغییراتی که می‌توانند با سرمربی جدید داشته باشند را مرور کردیم و این برای ما قابل پیش‌بینی است.

گاریدو درباره حضور علی علیپور در پست وینگر، یادآور شد: هسته کلیدی سئوال شما این است که چرا علیپور وینگر بازی کرد و چرا قبلا اینجا نبود. اما اگر کارتان خوب بود، می‌دانستید او در پرتغال این پست بازی کرده است. نکته مثبت این قضیه این است که او بازیکن موثری است و اگر این پست برایش خیلی عجیب بود، مطمئنا این موضوع را مطرح می‌کرد.

سرمربی پرسپولیس درباره بازی در ورزشگاه شهرقدس، تصریح کرد: به عنوان سرمربی دوست دارم در زمین خودمان با تماشاگران خودمان و چمن خوب کار کنم، ولی من این امتیاز را ندارم. در شروع فصل این پوئن مثبت را نداشتم و متاسفانه نتوانستم در زمین خودم بازی کنم اما این مشکلات هستند و ما باید راهکار خودمان را داشته باشیم.

وی افزود: باید درخواست کنیم تا بهترین شرایط نگهداری چمن وجود داشته باشد و خودمان هم بهترین کیفیت‌مان را داشته باشیم. امیدوارم مسابقاتی که در زمین خودمان بازی نمی‌کنیم، زیاد نباشند.

این مربی اسپانیایی در ادامه درباره استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب اصلی تیمش، تاکید کرد: فرصت‌ها هدیه نمی‌شود و بازیکنان جوان باید خودشان فرصت‌ها را ایجاد کنند. برای سرمربی دو شرایط وجود دارد، می‌خواهد بازی‌ها را ببرد و و تمرینات را نگاه می‌کند. بازیکنانی که داخل تمرین خوب نیستند از فرصت استفاده نمی‌برند و برعکس آن هم وجود دارد.

گاریدو افزود: بازیکنان جوان مطمئنا به تجربه هم نیاز دارند و باید از نظر ذهنی قوی باشند. بازی‌های اول است و باید بدانند چطور مدیریت کنند. از عملکرد صحرایی در دیدار مقابل السد خیلی خوشحالم. او در تمرینات خوب بود و الان باید تمرکز داشته باشد و بداند در آینده اتفاقات خوبی برایش رقم خواهد خورد.

وی درباره اینکه چرا آمار مصدومان پرسپولیس بالاست، تصریح کرد: درباره مصدومیت و اینکه می‌گویید زیاد بوده، باید تعداد مصدومیت دیگر تیم‌ها را هم بررسی کنید. تمام تیم‌ها بازی‌های زیادی دارند و مصدومان زیاد می‌شوند. وقتی می‌گویید زیاد باید شرایط بقیه را بدانید. در فوتبال همیشه مصدومیت وجود دارد.

وی افزد: بازیکنان دوست دارند در تیم ملی بازی ‌کنند و می‌خواهند در تیم خودشان هم فرصت زیادی داشته باشند. مربی باید از بازیکنان خود محافظت کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه درباره فرصت‌سوزی بازیکنان پرسپولیس، تاکید کرد: همه شما سال‌های زیادی فوتبال را دنبال می‌کنید و می‌دانید که هر مهاجمی چند موقعیت را خراب می‌کند و بعد از آن گل می‌زند و ادامه می‌دهد. این توضیح خاصی ندارد. مثلا هالند چند بازی گل نزد و الان گل زده؛ چه می‌خواهید به شما بگویم؟

گاریدو تاکید کرد: بازی قبلی باید چهار گل می‌زدیم و همه می‌دانند و واضح بود. بازیکنان قبول دارند و این سخت است که قبول کنیم چهار گل می‌توانستیم بزنیم اما باختیم. راه حل این موضوع این است که عشق و علاقه داشته باشیم و تلاش کنیم و خشم و اراده داشته باشیم و گل بزنیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه