بازگشایی گره‌های بزرگ ترافیکی تا پایان سال جاری

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۴:۱۹


عضو شورای اسلامی شهر تهران در دومین ایستگاه از طرح رصد ۳ در منطقه ۱۹ گفت: مدیریت شهری در این دوره اقدامات بزرگی انجام داده که متاسفانه آنچنان که باید دیده نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، احمد صادقی رئیس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر تهران، گفت: امروز تحولات بین الملل دستخوش تغییرات بنیادی شده و قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است. شکسته شدن هیمنه غرب در راس آن، امریکا و رژیم صهیونیستی که خودشان را حاکم جهان می‌دانستند را شاهد هستیم. کشور‌های درحال توسعه مانند ایران درحال جایگزین شدن قدرت بوده و هم اکنون کابوس وحشتناک غرب شده و خواب را به چشم دشمنان اسلام حرام کرده است.

صادقی با اشاره به اینکه غرب تلاش کرده با جنگ و تحریم‌های اقتصادی به جمهوری اسلامی فشار وارد کنند، اما نتوانست، گفت: رهبر بزرگ انقلاب فرمودند که هرجایی که تحریم شدیم در آن حوزه رشد کردیم، نمونه آن رشد در قدرت نظامی است.
بعد از آن دشمنان مسائل فرهنگی را پیش کشیدند غافل از اینکه ما محرم، اربعین، غدیر و امام رضا (ع) را داریم و امروزه شاهد این هستیم در حوزه فرهنگی هم نتوانستند آنطوری که فکر می‌کردند با راه اندازی شبکه‌هایی که فقط مخصوص ایران بود، به اهدافشان برسند. در همین راستا وزیر امورخارجه فرانسه گفته اگر اسرائیل در مقابل ایران شکست بخورد کل اروپا نابود خواهد شد درواقع نشان می‌دهد که کل اروپا مقابل ایران ایستاده است.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: بعد از آنکه در مسائل فرهنگی هم ناکام ماندند، شروع به اتهام‌زنی علیه مسئولان کردند و ادعا کردند که مسئولان ناکارآمد و فاسد هستند و متاسفانه برخی از افراد در داخل نیز با تابلوی عدالت‌خواهی این ادعا را اعلام می‌کنند. درحال حاضر شهرداری تهران به عنوان یکی از نماد‌هایی است که مدیریت آن در دست مجموعه انقلاب قرار دارد یعنی، دست افرادی است که تمام زندگی خودشان را وقف خدمت به مردم کرده‌اند. یکی از اطرافیان مجموعه شورای شهر می‌گفت که برخی از کار‌ها انقدر شیرین است، اما ما آن را گلی می‌کنیم که مردم نتوانند شیرینی آن را بچشند.

وی تصریح کرد: وقتی شورای چهارم شهر تهران مدیریت پایتخت را به شورای پنجم سپرد، ۶ هزار اتوبوس تحویل مدیریت شهری شد. براساس اسناد بالادستی تا پایان ۱۴۰۳ باید ۱۰ هزار اتوبوس وارد شهر می‌شد، اما وقتی در سال ۱۴۰۰ که مدیریت شهر را برعهده گرفتیم، تنها حدود ۲۱۰۰ اتوبوس تحویل دادند و از این میان فقط حدود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ آن قابل استفاده بود. یکی از دلایلی که برای کاهش تعداد اتوبوس‌ها داشتند در این راستا بود که شهر را می‌خواهیم انسان محور کنیم که این امر منجر به آن شده امروز ترافیک سنگینی را در شهر شاهد باشیم.

صادقی ادامه داد: وقتی در شهر ترافیک داشته باشیم، آلودگی هوا و مشکلات دیگر را دنبال خواهد داشت، لذا امروز اگر بتوانیم مشکل ترافیک را تا حدودی حل کنیم نشان می‌دهد که مدیریت شهر کارآمد بوده است.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی داریم از اقدامات انجام شده که گفته نشده و یا خواستند به طور دیگری بیان کنند و حتی در جبهه خودی هم تلاش می‌کنند این اقدامات دیده نشود.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر ادامه داد: امروز در سطح شهر تهران ۲۹ کیلومتر مترو ساختیم، هر یک کیلومتر مترو حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، ۱۸ ایستگاه مترو راه‌اندازی شده، ۱۲۰۵ اتوبوس نو به ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که تحویل گرفتیم، افزوده شده است. در قرارداد با چین خرید ۲۵۰۰ اتوبوس برقی منعقد کردیم و حدود ۱۱۰ اتوبوس وارد گمرک شده، اما برخی از افراد جلوی آن را گرفتند که وارد شهر نشود و به این علت که چرا خرید اتوبوس خارجی داشتید و یا برق در کشور نداریم، مانع نتیجه بخش بودن این قرارداد می‌شوند. درحالی که ۱۲۰۰ اتوبوس داخلی در این مدت خریداری شده و بیشتر از این ظرفیت تولید اتوبوس در داخل وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تکمیل امتداد بزرگراه یادگار امام از پادگان جی، اتصال بزرگراه فتح به سایر بزرگراه‌ها و پروژه شوشتری مدت‌ها بود که بر زمین مانده بود، اما امروز تمامی این کلان پروژه‌ها در دست تکمیل قرار گرفته و شهر تبدیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی شده است حتما تا انتهای سال بازگشایی پروژه‌هایی را داریم که گره‌های بزرگ ترافیکی را از شهر حل می‌کند.

صادقی با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر، بیان کرد: وقتی گذرمان به شوش و هرندی و یا دره فرحزاد می‌افتاد شاهد کلونی‌های معتادان متجاهر بودیم، اما امروز دیگر هیچ کلونی معتاد متجاهر در شهر وجود ندارد و در دره فرحزادی که در روز نمی‌توانستیم در آن قدم گذاریم تا چند روز دیگر پروژه مهم تفرجگاهی افتتاح خواهد شد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: کار‌های زیادی انجام شده و در رسیدن وضعیت مطلوب کار‌های انجام نشده زیادی داریم، اما قبول کنید در بدترین شرایط تحریم و منطقه هستیم، منطقه در وضعیت ویژه‌ای قرار دارد، اما در همین شرایط بودجه ۳۴ هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۰ به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده که در متمم بودجه حتما بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد و محقق می‌شود که این بودجه با اولویت حمل‌ونقل عمومی و مسائل فرهنگی است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته، تصریح کرد: در همین دوره جشن غدیر برگزار شد و سایر کلانشهر‌ها نیز به دنبال اجرای آن هستند، در کشور‌های اسلامی نیز این طرح به عنوان نمونه برای برگزاری جشن غدیر شده است، در همین دوره جشن‌های چند کیلومتری امام رضایی‌ها را داریم. اما متاسفانه از درون خود شورای شهر، مجموعه‌های شهرداری را فاسد خطاب می‌کنند، برهمین اساس باید جهاد تبیینی که رهبر انقلاب می‌فرمایند صورت گیرد و باید اعلام کنیم که جبهه انقلاب کارآمد بوده و فاسد نیست.

صادقی با بیان اینکه بودجه مناطق جنوبی تهران در همین ۳ سال رشد چشمگیری داشته است، گفت: رشد بودجه در مناطق شمالی به همان روند دوره‌های قبل باقی مانده، اما با دید ویژه به مناطق جنوبی، شاهد تحول زیادی در بودجه این مناطق هستیم.

رئیس کمیته شفافیت خاطرنشان کرد: کار نکرده زیاد بوده، اما کار‌های انجام شده قابل دفاع است، ما اینجا آمدیم تا کار‌هایی را انجام دهیم که قبلا بدون مشورت دوستان انجام می‌شد و معتقد هستیم شاید پروژه‌های کلان رضایتمندی خوبی داشته باشد، اما گاهی اجرای پروژه‌های کوچک در سطح محلات به همان اندازه می‌تواند رضایتمندی مردم را دنبال داشته باشد، برهمین اساس در طرح‌های رصد یک و ۲ و امروز رصد ۳ نهضتی که برای آغاز خدمت‌رسانی به مردم آغاز شده بود را دنبال می‌کنیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه