واکنش امام جمعه کرج از احتمال رفع فیلترینگ: اینکه در این شرایط، مسئول اقتصادی کشور بگوید اگر رفع فیلتر شود، کار‌ها درست می‌شود حرف سخیفی است

رویداد ۲۴ . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۵:۰۵


حسینی همدانی، امام جمعه کرج با تأکید بر اهمیت استقلال کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی و برخی نفهم‌های داخلی این استقلال را تضعیف می‌کنند مثلاً اصرار بر پیوستن به FATF را نمی‌فهمیم که چه اهدافی پشت آن است یا مگر استقلال کشور ارزان به دست آمده که شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور اروپایی نسبت به جزایر ایران ادعا‌های گزاف و واهی داشته باشند. دستگاه دیپلماسی این جریان را برای همیشه حل کند.

رویداد۲۴| ایسنا نوشت: امام جمعه کرج با تأکید بر اهمیت استقلال کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی و برخی نفهم‌های داخلی این استقلال را تضعیف می‌کنند مثلاً اصرار بر پیوستن به fatf را نمی‌فهمیم که چه اهدافی پشت آن است یا مگر استقلال کشور ارزان به دست آمده که شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور اروپایی نسبت به جزایر ایران ادعا‌های گزاف و واهی داشته باشند. دستگاه دیپلماسی این جریان را برای همیشه حل کند.

سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارم آبان ماه کرج با اشاره به سالگرد اعتراض امام خمینی (ره) به قرارداد کاپیتولاسیون، گفت: این موضوع در ایران از زمان فتحعلیشاه شروع شد و با فراز و نشیب ادامه داشت تا اینکه بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دوباره به جریان افتاد و در ۱۳ مهرماه ۴۲ و بعد ۲۱ مهرماه ۴۳ برای مصونیت مستشاران و تبعه‌های آمریکا در ایران توسط مجلس شورا و مجلس سنا دوباره تصویب شد. اینجا بود که حضرت امام (ره) اعلامیه داد و در برابر آن موضع گرفت. بعد امام دستگیر و به ترکیه تبعید شدند.

وی با بیان اینکه اگر سیره و خط امام را دنبال کنیم متوجه می‌شویم که از اول روی استکبارستیزی و استقلال کشور تاکید داشتند؛ افزود: یکی از شعار‌های مهم انقلاب هم استقلال همه جانبه بوده و تا امروز هم رهبر معظم انقلاب این را دنبال کرده‌اند بعد حالا می‌بینیم متأسفانه عده‌ای با روش‌های مختلف و با برنامه تلاش دارند این استقلال را از بین ببرند. اگر با برخی کنواسیون‌ها و اسناد بین‌المللی مخالفت شود که عضو آن‌ها نشویم، چون استقلال کشور را از بین می‌برد مثل سند ۲۰۳۰ که خیلی خطرناک است. وقتی خودمان می‌توانیم سند آموزشی بنویسیم نباید از بیرون برای ما سند نوشته شود.

امام جمعه کرج با تأکید بر اهمیت استقلال کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی و برخی نفهم‌های داخلی این استقلال را تضعیف می‌کنند مثلاً اصرار بر پیوستن به fatf را نمی‌فهمیم که چه اهدافی پشت آن است یا مگر استقلال کشور ارزان به دست آمده است که شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور اروپایی نسبت به جزایر ایران ادعا‌های گزاف و واهی داشته باشند. دستگاه دیپلماسی این جریان را برای همیشه حل کند هر وقت یک قصه‌ای در منطقه پیش می‌آید آن‌ها بحث جزایر را مطرح می‌کنند در این خصوص از برخی کشور‌ها که ادعای دوستی با ایران دارند، اما بیانیه آن‌ها را امضا می‌کنند انتظار بیشتری است.

وی ادامه داد: دولت با شعار وفاق ملی عرصه اداره کشور را در دست دارد توصیه اکید این است که محور حرکت خود را بر مبنای بیانیه گام دوم و حفظ استقلال کشور مد نظر قرار دهد و براساس آن حرکت کند. قطعا معنای وفاق ملی از دست دادن استقلال کشور، زیر پا گذاشتن استقلال، تسلیم آمریکا شدن، تضعیف عمق راهبری ایرن در منطقه و جهان و به کار گرفتن افراد معلوم الحال نیست. بیایید وفاق ملی را روی حل مشکلات معیشتی ایران ببرید.

نماینده، ولی فقیه در البرز گفت: مسائل مهم کشور را جدی بگیرید الان دچار معضلات اقتصادی، تورم، گرانی و ... هستیم. اینکه در این شرایط مسئول اقتصادی کشور بگوید اگر از اینترنت رفع فیلتر شود کار‌ها درست می‌شود حرف سخیفی است و نشانی غلط دادن است. رئیس جمهور محترم مواظب اطرافیان باشند، مسئولین اقتصادی دشمن شاد کن سخن نگویند دستگاه‌های نظارتی به فکر حال مردم باشند و به وظیفه خود عمل کنند. چرا مجلسیان درباره گرانی هیچ عکس‌العملی ندارند. الان لایحه بودجه به مجلس تقدیم شده است در بررسی‌ها مواظب باشند چیزی تصویب نشود که مشکلات معیشتی مردم بیشتر شود.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه خطبه‌های امروز به اوضاع منطقه اشاره و اعلام کرد: بعد از طوفان‌الاقصی رژیم غاصب دچار شکست راهبردی و جدی شده است و نمی‌تواند به قدرت اولیه برگردد. از طرف دیگر جبهه مقاومت چنان قدرتمند شده که نمی‌توان آن را شکست داد. صهونیست‌ها گمان می‌کردند با شهادت رهبران مقاومت کار تمام می‌شود، اما می‌بینیم همین روز‌ها که شهادت سنوار و صفی‌الدین اعلام شد خللی ایجاد نشده، روحیه حزب الله و مقاومت تضعیف نشده و راه خود را ادامه می‌دهند و کار با شدت و قدرت بیشتر ادامه دارد.

وی افزود: صهیونیست‌ها با همه ادعایی که دارند نتوانستند حتی یک روستا در لبنان را اشغال کنند. آن‌ها اهل مبارزه نیستند و ما یقین داریم اسرائیل نابود خواهد شد. تجمعاتی که علیه آن‌ها در جهان برپا می‌شود نشان می‌دهد که نظم جهان در آینده ازآن تمدن اسلامی است، ولی یک عده بی فهم و کج فهم و با عناوین و اسامی جعلی با تحلیل غلط، بعضاً عمامه به سر عنوان محقق بر روی خود گذاشته و بیانیه می‌دهند و زبونانه رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند. الان بچه‌ها هم می‌دانند اسرائیل غاصب است و حقیقتی ندارد. رژیم غاصب ددمنش جعلی و نامشروع است و نباید آن را به رسمیت شمرد و این بیانیه‌ها قابل قبول نیست.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه