با این خسارت ها جریان مقاومت متوقف نمی‌شود

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۵:۳۷


نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه کمک به مردم فلسطین و لبنان تکلیف دینی است، گفت: همه به اصل مقاومت در شعار وفاق ملی اعتقاد دارند و از آن حمایت می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله احمد علم الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد افزود: امروز فلسطین و لبنان در صف اول مبارزه با اسرائیل به پشتوانه استکبار جهانی و آمریکا قرار دارد و ما باید از جبهه مقاومت و جریان آن حمایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ما که در خاکریز دوم مبارزه با استکبار قرار داریم، وظیفه داریم از فلسطین و لبنان حمایت کنیم و حمایت ما تنها از منظر انسان دوستی نیست بلکه حمایت از جبهه خودی است.

وی گفت: در چند روز گذشته شاهد به شهادت رسیدن سرمایه های ارزشمند مقاومت بودیم که ذخایر بزرگی برای اسلام بر شمرده می شدند و نقش تاثیرگذاری در مقابله با کفار و استکبار جهانی داشتند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به نگرش های مختلف پیرامون به شهادت رسیدن سرمایه های مقاومت افزود: یک نگاه این است که به واسطه این فقدان ها، جریان استکبار ستیری دچار ضعف شده است و مسیر استکبار ستیری با شکست رو به رو خواهد شده این در حالی است که با این خسارت ها جریان مقاومت متوقف نمی‌شود.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه وفاق ملی باید به درستی در کشور معنی و تبیین شود، بیان کرد: وفاق ملی از نظر جامعه شناسی سیاسی یعنی توافق مردم در ایده های کلانی همچون ۲۲ بهمن که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و یا در ۱۲ فروردین که مردم نظام جمهوری اسلامی ایران را پذیرفتند.

به گفته وی، از این رو اصطلاح وفاق ملی در ادبیات سیاسی کشور ما نو پدید نیست و دعوت به اتحاد کلمه و وفاق ملی از سوی امام خمینی (ره) و یا رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار به کار رفته است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: از سوی دیگر باید بین قوای سه گانه کشور نیز وفاق وجود داشته باشد؛ همچنین نیروهای مسلح کشور نیز باید با قوای سه گانه و دولت برای ایجاد و پایداری امنیت کشور، وفاق داشته باشند.

وی گفت: وفاق مسوولان با مردم نیز از لایه های دیگر این شعار گفتمانی دولت چهاردهم است که اراده و خواست مردم، محقق و مورد توجه مسوولان قرار گیرد و دولت با استفاده از تمام ظرفیت خود در انجام و تحقق خواست مردم تلاش کند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه