شکست قهرمان جوانان جهان و صعود معصومی به یک چهارم نهایی

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۶:۱۷


علی رضایی که چندی پیش نشان طلای جوانان جهان را با شکست حریفی آمریکایی از آن خود کرده بود، با قبول شکست مقابل حریف ژاپنی کار خود را در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال استارت زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی زیر 23 سال جهان از امروز (جمعه - 4 آبان) در اوزان 61،‌ 74، 86،‌ 92 و 125 کیلوگرم آغاز شد و کشتی‌گیران کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

در این بین،‌ استارت دو کشتی‌گیر زیر 23 سال ایران در این رقابت‌ها که هر دو شهریور ماه عضو تیم اعزامی به مسابقات جهانی جوانان بودند، با باخت بود. علی رضایی و ابوالفضل رحمانی حالا برای ماندن در جدول گروه، باید منتظر فینالیست شدن حریفان‌شان باشند.

براساس این گزارش، در وزن 61 کیلوگرم، ابراهیم خواری 10 بر صفر سیمونه پیرودو از ایتالیا و سپس 12 بر یک آدیلیت الموخامدوف از قزاقستان را شکست داد و در یک چهارم نهایی مقابل الکین اسپانا سانتا از کلمبیا قرار می‌گیرد.

علی رضایی در وزن 74 کیلوگرم در مبارزه اولش 11 بر 3 مغلوب کوتا تاکاهاشی قهرمان آسیا از ژاپن شد و در صورتی که حریف ژاپنی‌اش فینالیست شود فردا در گروه شانس مجدد برای رسیدن به مدال برنز تلاش خواهد کرد. رضایی چندی پیش با شکست حریفی از آمریکا، قهرمان جوانان جهان شده بود.

همچنین در وزن 86 کیلوگرم، ابوالفضل رحمانی که در دور اول استراحت کرده بود، 4 بر 2 مغلوب ولادیمری گامکرلیدزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان شد و او هم در صورت فینالیست شدن حریفش، به جدول شانس مجدد راه پیدا خواهد کرد.

در وزن 92 کیلوگرم نیز امیرحسین فیروزپور یکی از امیدهای ایران برای کسب نشان طلا، بعد از یک دور از استراحت،‌ 13 بر یک آیون دمیان از مولداوی را شکست داد و در مرحله بعدی باید با گیوی بلیاتزه از یونان کشتی بگیرد.

این نتایج در حالی رقم خورد که در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی بعد از یک دور استراحت،‌ کار خود را با برد استارت زد و با شکست 10 بر صفر کومار آنیروده از هند به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.