بحران تازه در استقلال قبل از شروع موسیمانه

فرارو . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۵:۴۱


عملکرد خط حمله استقلال در فصل جدید رضایت‌بخش نبوده و مصدومیت مهرداد محمدی شرایط را پیچیده‌تر از گذشته کرده است.

استقلال در جدال با النصر، دهمین مسابقه رسمی‌اش در فصل جاری رقابت‌های باشگاهی (در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا) را انجام داد که آبی‌پوشان با شکست کار خود را در این دیدار به پایان بردند تا در مجموع این فصل، ۳ برد، ۲ تساوی و ۵ باخت در کارنامه استقلالی‌ها دیده می‌شود. دوئل با حریف پرستاره عربستانی، آخرین حضور سهراب بختیاری‌زاده روی نیمکت استقلال در نقش سرمربی موقت بود و از این پس قرار است که پیتسو موسیمانه در نقش سرمربی، سکان هدایت آبی‌ها را در دست داشته باشد.

موسیمانه که در نقش اولین سرمربی آفریقایی تاریخ لیگ برتر از جدال پیش‌روی استقلال با خیبر قرار است روی نیمکت آبی‌ها حضور پیدا کند، چالش‌های پرشماری را در آغاز راه، مقابل خود می‌بیند. با این وجود، بدون‌شک یکی از مهم‌ترین چالش‌های سرمربی جدید استقلال، بحث ضعف آبی‌پوشان در فاز تهاجمی است؛ به‌طوری‌که بازخوانی آمار و ارقام نشان می‌دهد که آبی‌ها در فصل جاری در ۱۰ مسابقه، ۱۱ گل به‌ثمر رسانده‌اند و اتفاق مهم آنکه استقلالی‌ها در ۵ بازی از ۱۰ دیدار این فصل (در تمامی رقابت‌ها) ناکام در گلزنی بوده‌اند!

رامین در نقش آقای گل آبی‌ها
استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، فهرست خود در پست‌های مختلف را تقویت کردند، اما خبری از جذب مهاجم جدید نبود و همین مسئله باعث شد تا آرمان رمضانی و گوستاوو بلانکو در نقش مهاجم تخصصی در ترکیب استقلال کار خود را دنبال کنند. نگاهی دقیق به عملکرد استقلال در فاز هجومی نشان می‌دهد که رامین رضاییان که فول‌بک راست آبی‌ها در فصل جاری است، توانسته ۴ گل از ۱۱ گل آبی‌ها را به‌ثمر برساند و جالب آنکه ۳ گل رضاییان از روی نقطه پنالتی بوده است. با این وجود، او در حال حاضر برترین گلزن استقلال در فصل جاری (در تمامی رقابت‌ها) محسوب می‌شود.

مدافعان بیشترین از مهاجمان گل زدند!
آبی‌پوشان در لیگ بیست‌وچهارم، ۸ بار دروازه رقبای خود را در ۷ مسابقه اخیر فرو ریخته‌اند که بررسی دقیق‌تر آمار استقلالی‌ها نشان می‌دهد که ۳ گل سهم رضاییان بوده، یک‌بار رافائل سیلوا در نقش گلزن درخشیده، یک گل به نام ابوالفضل جلالی ثبت شده و محمدحسین اسلامی، مهرداد محمدی و آرمان رمضانی دیگر گلزنان استقلال در فصل جاری بوده‌اند که ثبت فقط یک گل از سوی رمضانی و ناکامی بلانکو در گلزنی، شرایط بحرانی خط حمله استقلال را نشان می‌دهد. در آسیا هم یک گل سهم رضاییان بوده، یک‌بار رضاوند در نقش گلزن درخشیده و دیگر گل آبی‌ها هم از سوی مدافع السد به‌ثمر رسید.

موسیمانه به سراغ جذب مهاجم می‌رود؟
گوستاوو بلانکو با وجود آنکه مهره مورداعتماد کادرفنی استقلال در فصل جاری بوده، نتوانسته انتظارات را برآورده کند و عدد صفر در مقابل شمار گل‌های زده او خودنمایی می‌کند. آرمان رمضانی هم فقط یک گل زده و مهرداد محمدی هم که در نقش مهاجم سایه بیشتر به کار گرفته شده، یک‌بار توانسته برای آبی‌ها گل بزند. نکته مهم آنکه محمدی حداقل تا پایان نیم‌فصل نخست به دلیل مصدومیت قادر به همراهی استقلال نیست و با این اوصاف، دور از ذهن نیست که موسیمانه برای ترمیم اورژانسی وضعیت خط حمله استقلال به سراغ جذب بازیکن جدید برود؛ به‌ویژه آنکه فهرست آبی‌ها هم یک جای خالی دارد که باید دید تصمیم سرمربی آفریقایی چیست و آیا می‌تواند با متد‌های تمرینی خود، شرایط را تغییر بدهد و بلانکو و رمضانی، مهاجمانی گلزن بسازد یا به‌زودی رقیبی جدید برای این ۲ مهاجم از سوی مسئولان باشگاه استقلال معرفی خواهد شد.


مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.