آمار ضربات وارده به ارتش اسراییل در تجاوز به لبنان

تابناک . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۴:۵۰


بین الملل » خاورمیانه
1578 بازدید
‍ پ

آمار ضربات وارده به ارتش اسراییل در تجاوز به لبنان

کشته و زخمی شدن صدها نظامی صهیونیست در کنار شکست در همه محورهای عملیاتی مهم‌ترین دستاوردهای ارتش رژیم صهیونیستی طی نخستین ماه تجاورش به جنوب لبنان بود.

بعد از حدود یک ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان که با حملات گسترده هوایی و اعزام نیروها و تجهیزات نظامی دشمن صهیونیستی به مرزهای مشترک لبنان با فلسطین اشغالی و استقرار 5 لشکر در شرقی‌ترین مناطق مزارع شبعا ناقورهمراه شد، دشمن صهیونیستی نتوانسته، هیچ عملیات هجومی در جبهه شمالی به طول 120 کیلومتر انجام دهد و همه عملیات‌های آن به سنگ سخت مقاومت خورده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در مقابل مقاومت اسلامی همچنان به مقابله با دشمن و دفع حملات آن به لبنان ادامه می‌دهد و هر روز خسارات سنگینی مادی و انسانی در امتداد محورهای رویارویی تا عمق سرزمین‌های اشغالی وارد می‌کند.

درگیری‌های زمینی

در روزهای اخیر، برخی از محله‌های روستاهای حاشیه جنوبی لبنان در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و مناطق پیرامون آنها، شاهد تلاش‌های زیاد ارتش رژیم صهیونیستی برای پیشروی به سمت این روستاها با هدف اشغال و تصرف آنها بوده که رزمندگان مقاومت اسلامی در چندین محور این یورش‌ها را با شکست مواجه کردند:

محور اولمحور اول، منطقه عملیاتی لشکر 146 ارتش رژیم صهیونیستی است و از ناقوره در غرب تا مروحین در شرق امتداد دارد. عملیات در این محور بر نفوذ به محله‌های جنوبی روستاهای مروحین، ظهیره، یارین و علما الشعب با هدف تله‌گذاری و انفجار منازل آنها از ترس استفاده آنها توسط رزمندگان مقاومت متمرکز بود که با مقابله رزمندگان مقاومت اسلامی و بستن مسیرهای پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی در راس ناقوره، حانیتا و مناطق پیرامون روستای ظهیره همراه بود.

محور دوممحور دوم منطقه عملیاتی لشکر 36 ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و از رامیه در غرب تا رمیش در شرق (از جمله عیتا الشعب) و از رمیش تا عتیرون در شرق امتداد می‌یابد.پس از رویارویی‌های سختی که مثلث عیتا الشعب – قوزح – رامیا هفته گذشته شاهد آن بود و دشمن طی آنها متحمل خسارات سنگین شد، روزهای گذشته تلاش کرد، به سمت ارتفاعات «ابو اللبن» در شرق شهرک عیتا الشعب پیشروی و آن را تصرف کند که در آنجا نیز رزمندگان مقاومت پیشروی دشمن صهیونیستی در محورهای خله ورده، اطراف شهرک عيتا الشعب را متوقف و نظامیان صهیونیست را که در صدد نفوذ به ساختمان شهرداری عیتا الشعب بودند، هدف گرفته و آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

مأموریت لشکر 36 ارتش رژیم صهیونیستی در این محور پیشروی به سمت شهرک عیترون و جداسازی آن از شهرک‌های این منطقه است و همچنین تلاش برای پیشروی به سمت شهرک‌های مارون الرأس و یارون است که تاکنون با شکست مواجه شده است.

محور سوم محور سوم منطقه عملیاتی لشکر 91 ارتش رژیم صهیونیستی است و از بلیدا در جنوب تا حوله در شمال را در برمی‌گیرد. ارتش  رژیم صهیونیستی در این محور از مسیرهای فرعی به سمت برخی از محله‌های شرقی شهرک‌های میس الجبل، محیبیب و بلیده پیشروی و اقدام به بمبگذاری و تله‌گذاری در منازل این شهرک‌ها کرده است. لشکر 91 ارتش رژیم صهیونیستی تلاش دارد، با عبور از سد رزمندگان مقاومت اسلامی به سمت محله‌های شرقی شهرک حوله پیشروی کند.

محور چهارم منطقه عملیاتی لشکر 98 ارتش رژیم صهیونیستی و از مرکبا در جنوب تا روستای لبنانی غجر در شرق امتداد دارد. ارتش رژیم صهیونیستی تلاش کرده، از ضلع جنوبی و شرقی این محور به شهرک طیبه نفوذ کند که با سد رزمندگان مقاومت اسلامی و همچنین موشک‌های آن مواجه شده و با تحمل تلفات از آن عقب‌نشینی کرد. در جریان این رویارویی‌ها نیروی موشکی مقاومت اسلامی موفق شد، یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را شرق طیبه هدف گرفته و منهدم کند.در این محور رزمندگان مقاومت همچنین، موفق شدند، نفوذ به شهرک عدیسه را سد و آن را وادار به عقب‌نشینی کنند.

محور پنجممحور پنجم منطقه عملیاتی لشکر 210 ارتش رژیم صهیونیستی و از روستای غجر تا مزارع اشغالی شبعا امتداد می‌یابد. ارتش رژیم صهیونیستی در این محور تلاش می‌کند تا با پیشروی به سمت شهرک‌های کفرشوبا و شبعا پیشروی و با تصرف موانع امنیتی نزدیک مرز، این دو شهرک را از محیط پیرامون آن جدا کند و مانع هرگونه پیشروی زمینی نیروهای مقاومت شود. این محور زیر باران موشک‌های مقاومت قرار دارد و مانع هرگونه استقرار نظامیان ارتش صهیونیستی در این محور شده است.اتاق عملیات مقاومت اسلامی تأکید می‌کند، تا زمان انتشار این گزارش میدانی، ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته، هیچ یک از اهداف خود در جنوب لبنان را به طور کامل محقق کند و تاکنون هیچ روستایی در خط مقدم رویارویی‌ها در جنوب لبنان به تصرف ارتش رژیم صهیونیستی در نیامده است.

نیروی موشکینیروی موشکی مقاومت اسلامی به هدف قرار دادن مراکز و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در امتداد مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و شهرک‌ها و شهرهای اشغالی این رژیم از شمال، تا مراکز و پایگاه‌های راهبردی آن در عمق فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد و هر روز گستره عملیات موشکی خود را  با انواع موشک‌ها از جمله موشک‌های نقطه‌زنی ادامه می‌دهد که برای اولین بار در این جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نیروی هوایی نیروی هوایی مقاومت اسلامی همچنان به رصد و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی دشمن صهیونیستی از مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی تا عمق این رژیم با انواع پهپادها از جمله پهپادهایی که برای اولین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند، ادامه می‌دهد و هر روز دایره عملیاتی خود را گسترش می‌دهد.

یگان پدافند هوایییگان پدافند هوایی مقاومت اسلامی به مقابله با پهپادهای شناسایی و جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان جنوب لبنان ادامه می‌دهند و تاکنون موفق به سرنگونی 4 پهپاد اعم از شناسایی و نظامی شده‌اند.بر اساس اعلام مقاومت اسلامی مجموع تلفات دشمن صهیونیستی طی ماه اول رویارویی‌ها شامل هلاکت بیش از 70 نظامی صهیونیست و زخمی شدن بیش از 600 نظامی دیگر بوده که بخش قابل توجهی از این زخمی‌ها را درجه‌داران و افسران ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهند. همچنین در این ماه مقاومت اسلامی موفق به انهدام- 28 تانک مرکاوا- 4 بولدوزر نظامی- یک خودروی زرهی - یک نفربر نظامی- سه پهپاد هرمس 450 - یک پهپاد هرمس 900 شده است. این آمار شامل تلفات دشمن صهیونیستی در پایگاه‌ها و مراکز نظامی این رژیم در شمال و عمق فلسطین اشغالی نمی‌شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه