تشکیل یک جبهه متحد و وفاق ملی بر محور اسلام، راهکار مقابله با دشمنان

تقریب نیوز . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۶:۴۸


امام جمعه زاهدان مطرح کرد:
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: راهکار مقابله با دشمن این است که یک جبهه متحد و یک وفاق ملی بر محور اسلام تشکیل بدهیم.
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان ضمن قرائت و شرح فرازی از دعای۳۸ صحیفه سجادیه به بیان نکاتی پیرامون ادای حقوق مومنین به صورت کامل پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تربیت نسل مومن، متعهد، متحد، هوشیار و آماده دفاع در برابر دشمنان اسلام است‌.

امام جمعه‌ زاهدان افزود: هفته گذشته باز هم جنایت‌های رژیم غاصب و وحشی اسرائیل ادامه پیدا کرد و مردان، زنان و کودکان دیگری از فلسطین و لبنان و همچنین فرماندهان دیگری به شهادت رسیدند و شهادت مرحوم شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم صفی‌الدین اعلام شد که در واقع ایشان نفر دوم حزب‌الله بودند و در سفرهایی که بنده به لبنان رفته بودم توفیق زیارت این شهید را داشتم و  وضعیت کار و حفاظت از ایشان بالاتر از سایر فرماندهان بود.

آيت‌الله محامی بیان داشت: پس از شهادت شهید سید حسن نصرالله و در بمباران دیگری بیش از هفتاد تن بمب بر سر ساختمانی ریختند و باعث شهادت شهید سید هاشم صفی‌الدین شد که اين شهادت‌ها را به شما مردم، مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار و رهبر و راهبر جبهه مقاومت و نیز خدمت امام زمان (عج) تسلیت عرض می‌کنیم.

وی گفت: در هفته پیش رو مناسبت‌های مختلفی داریم از جمله سه شنبه هشتم آبان ماه که به مناسبت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده تحت عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است و شهید فهمیده نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود که با بستن نارنجک به کمر و منفجر کردن خود زیر تانک راه دشمن را بست و دشمنان را فراری داد.

آيت‌الله محامی اظهار داشت: همان گونه که در خطبه قبل به حقوق افراد در برابر یکدگیر اشاره شد باید گفت یکی از حقوق‌ها حق فرزندان بر پدر و مادر است و اين حق از زمان تولد فرزند شروع نمی شود بلکه این حق قبل از تولد هست و باید همسر خوبی انتخاب کنی تا مادر خوبی برای فرزندان آینده‌ات باشد و باید لقمه پاک به خانه ببری تا نطفه پاک منعقد شود و فرزند با لقمه حلال رشد پيدا کند و وقتی به دنیا آمد نام خوب برای او انتخاب کنی و حیف است در جامعه اسلامی با این همه اسم و معانی خوب از جمله اسامي پیامبر(ص)، امام علی(ع)، حضرت زهرا(س)، ائمه هدی(ع)، انبیاء، اولیاء و صالحین به سراغ سایر اسامی می‌رویم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نکته مهم دیگر تربیت درست است که پدر و مادر باید فرزند خود را به درستی تربیت کنند تا به کمال و سعادت دنیا و آخرت خود دست پیدا کند و حال سوال اینجاست که سعادت انسان در چیست؟ آیا در خوراک، پوشاک، مال، امکانات و جایگاه و ریاست اوست؟ و باید گفت همه این‌ها زائد او هستند و 
حقیقت انسان روح، جان و عقل انسانی است و باید برای تربیت این جان و روح تلاش صورت گیرد و برای اینکه فرزندان ما رشد عقلی داشته باشند و جان بزرگی پیدا کنند و دریادلان شوند و شرح صدر پیدا کنند و کمالات اخلاقی داشته باشند باید برنامه‌‌ریزی و کار کنیم و همان گونه که برای رشد علمی برنامه ریزی می‌کنیم و آن‌ها را به مدرسه می‌فرستیم باید برای رشد عقلی، اخلاقی و معنوی هم باید به همین گونه برنامه‌ریزی کنیم و از حقوق فرزند بر گردن پدر و مادر این است که  فرزندی رشد یافته، فرهیخته، عاقل، مومن، متعهد و هوشیار تربیت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما باید به اهمیت فرزندان و نوجوانان توجه داشته باشیم و نگوییم در حال حاضر بچه است چرا که خداوند در وجود همین بچه حقیقت و استعداد‌های بزرگی را قرار داده و باید استعدادهای او شکوفا شود و در شعری منصوب به امام علی(ع) آمده است:" اتزعم أَنَّكَ‏ جِرْمٌ‏ صَغِيرٌ وَ فِيكَ انْطَوَى الْعَالَمُ الْأَكْبَرُ" ای انسان فکر می‌کنی تو همین جرم کوچکی ولو اینکه حقیقت تو این نیست و عالم بزرگتری در تو پیچیده شده و تو خلاصه عالم آفرینش هستی و قدر خود را بدان و ما باید قدر این فرزندان، نونهالان و نوجوانان را بدانیم چرا که هم در همین موقعیت نوجوانی می‌توانند تاثیرگذار باشند و هم در آینده می‌توانند درخشان و تاثیرگذار باشند.

وی اذعان داشت: یک نوجوانی که به درستی تربیت شده شهید حسین فهمیده است و هنگامی که می‌بیند تانک‌های دشمن هجوم آورده و رزمندگان و اطرافیان او در حال محاصره هستند به خود نارنجک بسته و محکم و استوار قدم بر می‌دارد و تانکی که پیش روی اوست را منفجر می‌کند تا راه برای سایر تانک‌ها بسته شود و همرزمان خود را از محاصره دشمن نجات می‌دهد.

امام جمعه زاهدان گفت: عظمت و بزرگی کار این نوجوان ۱۳ ساله به قدری است که امام خمینی(ره) او را به عنوان رهبر معرفی و می‌فرمایند: رهبر ما آن نوجوان ۱۳‌ساله ای است که آنچنان حرکتی انجام می‌دهد و دشمن را به عقب می‌راند.

وی افزود: همین نوجوان با این کار تبدیل به الگویی برای جبهه مقاومت می‌شود و پس از دو سال نوجوان دیگری به نام احمد قصیر در لبنان با عملیات استشهادی ۷۰ نفر از اسرائیلی‌ها را به هلاکت می‌رساند و الگویی برای جبهه مقاومت است و  شهید سید حسن نصرالله این شهید را "امیر الاستشهادیین" یعنی فرمانده نیروهای استشهادی معرفی کرد.

آيت‌الله محامی اظهار داشت: این کار برگرفته از تربیت درست در خانواده، مدرسه و جامعه است که یک نوجوان در موقعیت حساس خوب می‌فهمد، شجاعانه تصمیم می‌گیرد و با کمال شهادت اقدام می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ابراز داشت: برخی این کار را خودکشی و حرام می‌دانستند و شهید سید حسن نصرالله در جلسه‌ای مطرح می‌کردند که تنها امام خمینی(ره) اجازه عملیات استشهادی را به ما دادند و این نشان دهنده فهم دقیق و برداشت درست ایشان از متون دینی بود و این کار را خودکشی نمی‌دانستند.
وی گفت: در آیه قرآن آمده:" وَلاَ تُلْقُواْ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ" خودتان به دست خودتان یکدیگر را به هلاکت نرسانید و این آیه در جایی آمده که قبل از آن به موضوع جهاد و کمک به جبهه اشاره شده و مطرح می‌کند که به جبهه رفته و به یکدیگر کمک کنید و اگر به جبهه نروید و مقاومت نکنید شکست خورده و به هلاکت می‌رسید و به تعبیر مقام معظم رهبری هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه تسلیم شدن است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر این نسل درست تربیت شود و بتوانیم فرزندان خود را به درستی تربیت کنیم خواهند فهمید که دشمن همواره به دنبال دشمنی است و از گذشته دور تاکنون و آینده دست از دشمنی بر نمی‌دارد.
امام جمعه زاهدان افزود: این روزها به مناسبت بیانیه‌ برخی، بحث جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک مطرح است و باید به سابقه تاریخی ایران بنگریم و تعبیری که در یکی از برنامه‌های رسانه ملی به کار رفت نقشه ایران شیری بود که تبدیل به گربه‌اش کردند و بخش زیادی از سرزمین‌های ما را دولت‌های استکباری شرق و غرب عالم از ما گرفتند.

وی گفت: دشمن از کوچک کردن نقشه ایران گرفته تا توطئه‌های مختلف، کودتاهای قبل از پیروزی انقلاب، مقابله با انقلاب، فتنه‌های بعد انقلاب، تحمیل جنگ، محاصره‌‌های اقتصادی و نیز بهانه‌های مختلف حقوق بشر، انرژی هسته‌ای، جزایر سه گانه و .. به دنبال دشمنی خود می‌باشد و اگر ما نسل فرهیخته تربیت کنیم این نسل خواهد فهمید که دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی بر نمی‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: راهکار مقابله با دشمن این است که یک جبهه متحد و یک وفاق ملی بر محور اسلام به دور از هواهای نفسانی تشکیل بدهیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه