نجات و انتقال افراد گرفتار در کولاک

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۲۰:۵۶


مدیر تیم‌های عملیاتی سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به روز پرکار نجاتگران‌ در کوهستان‌های کشور طی امروز از انجام دو عملیات نفس‌گیر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد کبادی، مدیر تیم‌های عملیاتی سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به روز پرکار نجاتگران در کوهستان‌های کشور گفت: ۴ نفر از اهالی روستای بیرق تبریز در ارتفاعات موتال براثر کولاک برف گرفتار شدند که نیرو‌های هلال احمر در قالب ۳ تیم عملیاتی متشکل از ۹ نفر نجاتگر با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: علیرغم صعب‌العبور بودن منطقه نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در نهایت موفق شدند پس از چندین ساعت عملیات سخت و فشرده افراد گرفتار در کولاک و برف را نجات و به مکان امن منتقل کنند.

کبادی ادامه داد: در ارتفاعات قالی کوه شهرستان الیگودرز استان لرستان نیز حادثه‌ای به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال احمر اعلام شد که بلافاصله با هماهنگی‌های به عمل آمده ۳ تیم امدادونجات کوهستان از جمعیت هلال احمر شهرستان الیگودرز به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر تیم‌های عملیاتی سازمان امدادونجات در خاتمه اضافه کرد: پس از پیمایش چند ساعته، نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در ارتفاعات پاکوب کوه به افراد مفقود شده دسترسی پیدا کردند و پس از هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال احمر بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی به پرواز درآمد و نجاتگران هلال احمر این افراد را به مکان امن منتقل و توسط بالگرد به مرکز درمانی منتقل شدند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه