بختیاری‌زاده: فردا فرصتی مناسب برای نتیجه گرفتن ماست

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۲۰:۵۶


از نگاه مربی تیم فوتبال استقلال دیدار فردا مقابل خیبر خرم‌آباد فرصتی مناسب برای نتیجه گرفتن آبی‌پوشان است.

به گزارش برنا، سهراب بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل خیبر خرم‌آباد در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم آقای موسیمانه صبح امروز مصاحبه مطبوعاتی داشته و خسته بود، به همین خاطر از من خواست که در نشست خبری امروز شرکت کنم. تفکر حرفه‌ای می‌طلبد به هر حریفی احترام بگذارید و آنالیز کنید. بازی فردا بیرون از خانه بوده و طبیعی است که شروع بازی با احتیاط باشد. شناخت نسبی از بازی‌های قبلی تیم خوب و باانگیزه خیبر و همینطور سرمربی جدید این تیم پیدا کرده‌ایم. شناخت و آنالیز قبل از بازی یک بخش است و اجرا کردن تاکتیک تیم با توجه به این شناخت طرف دیگر.

وی در مورد اینکه عدم نتیجه‌گیری استقلال در بازی‌های اخیر چقدر روی عملکردش در دیدار فردا تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: فوتبال با تمام سختی‌هایی که دارد و بازی‌هایی که نمی‌برید، خوبی‌هایی نیز دارد. فوتبال این فرصت را به خصوص در لیگ برتر می‌دهد که خودتان را ثابت کرده و جبران مافات کنید، در واقع هم ببرید و هم شرایط جدولی را بهتر کنید. فردا می‌تواند فرصت مناسبی برای بازیکنان استقلال باشد که نتیجه بگیرند. بازیکنان ما در بازی با النصر عربستان نشان دادند که شکل یک تیم بازنده نبودند. تفکر حرفه‌ای در بین بازیکنان استقلال وجود دارد و شک ندارم بازیکنان خیلی سرحال حاضر خواهند شد.

مربی تیم فوتبال استقلال راجع به فشردگی دیدارهای آبی‌پوشان در لیگ نخبگان آسیا و لیگ برتر خاطر نشان کرد: فشردگی بخشی از فوتبال حرفه‌ای است. بازیکن، مربی و باشگاه حرفه‌ای در شروع فصل خودش را برای روزهای سخت آماده می‌کنند و باید شرایط سخت را قبول کرد. بازیکن هر چقدر بیشتر بازی کند و در شرایط مسابقه باشد بیشتر ضعف‌هایش را می‌بیند و با تیم هماهنگ‌تر می‌شود. در میان بازی‌های فشرده و سخت، کادر فنی است که باید حرفه‌ای و درست بازیکنان را ریکاوری و فشار تمرینات را تنظیم کند. البته قبول دارم زمان فوتبال با دنیا یکی است، ولی وقتی قرار است حرفه‌ای بازی کنیم باید حرفه‌ای هم زندگی کنیم.

بختیاری‌زاده درباره بحران‌های اخیر استقلال و بحث کارهای روحی و روانی روی بازیکنان گفت: وقتی به یک بازیکن باکیفیت می‌گوییم، یعنی صرفاً بازیکن روزهای برد نیست. شرایط جدول برای استقلال خوب نیست و باید سریع به بالای جدول برسیم. برای هر تیم مطرح دنیا این شرایط پیش می‌آید، مهم این است که مدیریت، کادر فنی و بازیکنان دست به دست هم داده و قابلیت‌شان را به هواداران نشان دهند و بگویند می‌توانند به لیگ بازگردند.

وی درباره عدم شناخت موسیمانه از خیبر خرم‌آباد و اینکه استقلال فردا با تفکرات او به میدان می‌رود یا سرمربی جدید، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های سرمربی این است که خیلی سریع بتواند تیمش و حریفان را بشناسد. خدا را شکر در عصر اینترنت هستیم و خیلی سریع می‌توانیم تیم‌ها را آنالیز کنیم. درست است که موسیمانه شناختی از تیم و لیگ ما ندارد، ولی حرفه‌ای است و خیلی از بازی‌های خیبر را دیده. موسیمانه به‌عنوان سرمربی حرف اول را می‌زند و هر زمان که کمک فکری بخواهد دستیارانش که یکی از آنها من هستم، نظرات‌مان را می‌دهیم تا ایشان تصمیمش را بگیرد.

مربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به صادر نشدن کارت مربیگری موسیمانه به دلیل توافق نکردن باشگاه استقلال با جواد نکونام، تأکید کرد: امیدوارم کارت بازی ایشان صادر شود و روی نیمکت بنشیند، اما اگر این اتفاق نیفتد و روی سکوها باشند حتماً ایشان تیم را رهبری می‌کند و ما روی نیمکت نظرات ایشان را انتقال می‌دهیم. ان‌شاء‌الله این امکان وجود داشته باشد که موسیمانه روی نیمکت باشد و فردا این اتفاق بیفتد.

بختیاری‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا صرفاً برای این بازی کنار استقلال حضور دارد یا به همکاری‌اش ادامه خواهد داد، یادآور شد: روز اول گفتم وظیفه‌ام این است که در زمانی که باشگاه دنبال جذب سرمربی است با آرامش کنار تیم باشم و قبول مسئولیت کردم. سرمربی تیم از من خواست که به همکاری ادامه دهم و الان هم اینجا هستم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه