۷۹۱ دستگاه واگن مترو از بهمن ماه و طی 3 سال وارد کشور می‌شود

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۲۱:۰۸


شهردار تهران اظهار داشت: سال گذشته قراردادی با شرکت‌های چینی منعقد کردیم که مطابق آن بیش از ۷۹۱ دستگاه واگن از بهمن امسال و در بازه زمانی سه ساله وارد کشور می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری شهر، ظهر روز سوم آبان‌ماه، علیرضا زاکانی در جریان بیست و دومین پویش قرار خدمت در جمع نخبگان و معتمدان منطقه ۲۱ گفت: ۲۳۸ سال از پایتختی تهران می‌گذرد، در این مدت تهران الگوی توسعه مشخصی نداشته است. به همین جهت امروز پایتخت از مشکلات و چالش‌های متفاوتی رنج می‌برد. به‌عنوان مثال منطقه ۲۲ آخرین منطقه شکل گرفته در تهران است، این منطقه به دلیل نداشتن الگوی شهرسازی مشخص دچار کمبود سرانه‌های شهری مانند سرانه فرهنگی آموزشی و فضای سبز است‌.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آلودگی هوا اَبر چالش شهر تهران است‌ که یکی از راه‌های مقابله با آن توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌باشد. بنابر اسناد بالادستی تهران نیاز به ۱۱ هزار اتوبوس دارد اما در دوران مدیریت شهری پیشین تنها حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران فعال بود؛ با نگاه تحولی امروز ظرفیت اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی به بیش از دو هزار و 200 دستگاه رسیده است.
وی ادامه داد: علاوه‌ بر این رقم، قرارداد خرید بیش از پنج هزار اتوبوس جدید نیز از منابع داخلی و خارجی منعقد کرده‌ایم که از این تعداد حدود سه هزار دستگاه آن اتوبوس برقی می‌باشد. به جز این، بیش از ۲۷هزار دستگاه تاکسی برقی نیز خریداری شده و اکنون بخش اول آن وارد گمرک شده است.
  از تهرانپارس تا تهرانسر با تراموا
شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در توسعه مترو نیز گفت: ۲۵ سال از افتتاح مترو در تهران می‌گذرد. در این بازه زمانی مترو تهران کمی بیش از هزار و 100 واگن داشته است. ما سال گذشته قراردادی با شرکت‌های چینی منعقد کردیم که مطابق آن بیش از ۷۹۱ دستگاه واگن از بهمن امسال و در بازه زمانی سه‌ساله وارد کشور می‌شود.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه حمل‌ونقل عمومی ‌در منطقه ۲۱ تهران پرداخت و افزود: در آینده خط یک بی.‌آر.تی از تهرانپارس تا میدان آزادی تبدیل به خط تراموا خواهد شد. بخش دوم این تراموا نیز از میدان آزادی تا تهرانسر توسعه پیدا می‌کند و با افتتاح خطوط ۱۱ و ۹، مترو تهران به جنوب‌غرب می‌رسد.
وی بیان داشت: در حوزه توسعه بزرگراه و آزادراه نیز، آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران در حال احداث است و علاوه ‌بر این یال جنوب غربی بزرگراه یادگار امام(ره) هم تا میدان فتح توسعه پیدا می‌کند.اصلاح ۹۸ تقاطع شهری یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران می‌باشد که تاکنون بیش از ۳۰ مورد آن به نتیجه رسیده است. این اصلاح تقاطعی علاوه‌ بر کاهش مسیر مردم از حدود ۷۸۰ کیلومتر به ۵۳ کیلومتر باعث صرفه‌جویی روزانه بالغ بر یک میلیون لیتر بنزین در تهران نیز خواهد شد.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.