600 مأموریت جاسوسی 7 تبعه رژیم صهیونیستی برای ایران (خبر ویژه)

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۲۱:۰۸


۷ تبعه صهیونیست، به جاسوسی برای ایران به مدت دو سال و انجام ۶۰۰ مأموریت متهم شدند.
به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، این ۷ نفر که ماه گذشته میلادی دستگیر شدند، متهم به جرایم امنیتی «کمک به دشمن در زمان جنگ» و «ارائه اطلاعات به دشمن» هستند. این گروه از ساکنان حیفا و نیز شمال اسرائیل هستند، از جمله شامل یک سرباز فراری از خدمت. مقامات قضائی اسرائیل عنوان کردند عزیز نیسانوف توسط ایران به عنوان رئیس این گروه جاسوسی به خدمت گرفته شد و معاون او، الکساندر سادیکوف مدیریت سایر عوامل را برعهده داشت. متهمان اطلاعاتی را از مکان‌های حساس اسرائیل، مانند پایگاه‌های نظامی و اهداف انسانی جمع‌آوری کرده‌اند. آنها صدها مأموریت را برای عکاسی از پایگاه‌های هوائی در نواتیم، رامات دیوید، تل نوف و پالماچیم و همچنین پایگاه‌های بیر توویا، کریات گات، امک هفر، مجتمع گلیلوت در شمال تل‌آویو و باتری‌های گنبد آهنین انجام دادند.
هفت مظنون که اهل جمهوری آذربایجان بودند، طی دو سال 600 مأموریت برای ایرانی‌ها انجام دادند. از جمله از پایگاه‌های نیروی هوائی و پایگاه نظامی جولانی عکس گرفتند. آنها دستورالعمل‌ها و نقشه‌های سایت‌های استراتژیک را از عوامل ایرانی دریافت کرده‌اند و پرداخت‌ها با استفاده از ارز دیجیتال انجام شده است.
به گزارش تایمز اسرائیل، این پرونده به عنوان یکی از جدی‌ترین نقض‌های امنیتی اسرائیل در سال‌های اخیر توصیف می‌شود. عوامل سفارش دهنده ایرانی، خود را به عنوان یک اسرائیلی دیگر درآورده بودند. فعالان ایرانی احتمالاً به شیوه‌ای مشابه در ایالات متحده با مبادلات ارزهای رمزپایه فعالیت می‌کنند. تایمز اسرائیل می‌گوید که این پنجمین طرح جاسوسی از سوی ایرانی‌ها است که تنها ظرف یک ماه گذشته افشا شده است.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه