الکترونیکی شدن صدور پروانه فعالیت و صلاحیت حرفه‌ای پزشکان از ۲ ماه آینده

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۲۱:۳۸


ایسنا: مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی کشور از الکترونیکی شدن صدور پروانه فعالیت و صلاحیت حرفه‌ای پزشکان از ۲ ماه آینده خبر داد.
دکتر انیسیان در یک برنامه رادیویی در مورد ورود افراد غیرمتخصص در حوزه پوست و مو بیان کرد: عوامل زیادی در این حوزه وجود دارد که باید مدیریت شود اما مجازاتهای بازدارنده کارآمد نیستند و اطلاع رسانی و آگاهی مردم از خدمات نظارت را مشکل کرده است.
وی افزود: افرادی که ارائه خدمت می‌کنند توسط مراجعه کننده امکان احراز هویت آنها وجود ندارد. بسیاری از مردم به دلیل ارزانتر بودن قیمت خدمات به مراکز و اشخاصی مراجعه می‌کنند که صلاحیت حرفه‌ای ندارند.
وی با اشاره الکترونیکی شدن صدور  پروانه فعالیت و صلاحیت حرفه‌ای پزشکان گفت: در سازمان نظام پزشکی طرحی ارائه شده که از ۲ ماه آینده اجرایی شده که براساس آن پروانه‌های فعالیت و صلاحیتهای حرفه‌ای به صورت الکترونیک صادر می‌شود تا احراز هویت توسط مراجعین ممکن شود. چرا که نظارتهای فیزیکی به دلیل کثرت ارائه دهندگان خدمت و مراجعان تقریبا غیر ممکن است و باید از ابزارهای نوین برای آن استفاده شود.
مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی کشور در عین حال تاکید کرد که مجازات‌ها نیز باید بازدارندگی بیشتری داشته باشد. قوانین در خصوص دخالتهای غیر مجاز باید اصلاح شود.
انیسیان در بخش دیگری از سخنان خود این را هم گفت: براساس ضوابط سازمان نظام پزشکی به دلیل آنکه پزشک عمومی بخشهای مختلفی را در دوره آموزشی طی می‌کند می‌تواند ۳ رشته را در پروانه مطب خود قید کند و این فرآیند کاملا قانونی است. البته متخصصان و پزشکان عمومی نمی‌توانند در حوزه خدمات زیبایی وارد شوند. چرا که برای این حوزه دوره‌های تخصصی باید گذارنده شود.
مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی کشور یادآور شد: برخورد با دخالت کنندگان غیر مجاز در امور پزشکی وظیفه وزارت بهداشت است و سازمان نظام پزشکی وظیفه رسیدگی به تخلفات جامعه پزشکی را بر عهده دارد. در سایت سازمان امکانی فراهم شده که مردم می‌توانند نام پزشک را جستجو کرده و هم با شماره نظام پزشکی، صلاحیت حرفه‌ای و آدرس محل فعالیت او را آشنا شوند.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.