ارز ترجیحی همچنان به واردات گوشت داده می‌شود

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۲۱:۰۸


خبر حذف ارز ترجیحی واردات گوشت قرمز چند روز گذشته بازار را نگران کرد اما وزیر جهاد کشاورزی گفت که این خبر بی‌اساس و شایعه است.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ غلامرضا نوری؛ وزیر جهاد کشاورزی انتشار اخباری درباره «حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز را تکذیب کرد» و گفت: «این شایعات برای ایجاد التهاب در بازار است و مشکلی در تامین گوشت قرمز و تامین ارز آن وجود ندارد.»
واردکنندگان هفته گذشته در رسانه‌ها اعلام کردند که ارز واردات گوشت در حال تغییر از ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که می‌تواند قیمت گوشت را از قیمت فعلی که کیلویی حدود ۷۰۰ هزار تومان است حدود ۳۰ درصد افزایش دهد.
در لایحه بودجه 1404 هم که دو روز پیش به مجلس رفت ارز و واردات کالاهای اساسی از جمله گوشت پیش‌بینی شده اما در موضوع نرخ تسعیر ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو، آمده است که این نرخ بر اساس تورم افزایش خواهد یافت که با اظهارات نقل شده از مسئولان سازمان برنامه درباره باقی ماندن ارز 28 هزار و 500 تومانی در سال آینده تناقض دارد. 
با این‌حال خانی نوذری؛ معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد که ارز واردات گوشت تا پایان سال تامین شده و با تعامل بانک مرکزی مشکلی در این رابطه وجود ندارد و مسیرهای پروازی جدیدی از کشورهای دیگر برای واردات گوشت باز شده است. 
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.