_رقابت برنامه‌نویسی المپیک فناوری ۱۴۰۳ آغاز شد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۲۳:۴۷


۷۵ تیم در رقابت فرانت-اند المپیک فناوری در پردیس به رقابت می‌پردازند

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، مدیر لیگ برنامه‌نویسی المپیک فناوری اعلام کرد: در بخش رقابت فرانت-اند المپیک فناوری تعداد ۷۵ تیم حضور دارند و با پاسخ‌دادن به ۵ سؤال تخصصی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

علی لطفی مدیر مسابقات برنامه‌نویسی المپیک فناوری ۱۴۰۳ گفت: رقابت‌های برنامه‌نویسی المپیک فناوری در ۴ مسیر فرانت-اند (Front End)، پایتون جنگو، PHp/Laravel و الگوریتم برگزارمی شود که امروز جمعه ۴ آبان رقابت تیم ها در مسیر فرانت-اند است.

لطفی خاطرنشان کرد: مرحله انتخابی رقابت‌های برنامه‌نویسی به‌صورت برخط برگزار و حدود ۳۳۰۰ نفر ثبت‌نام در قالب گروه مجهزهای دونفره به رقابت پرداختند. ۱۵۰ نفر از برترین‌های مرحله مقدماتی در قالب ۷۵ تیم دونفره در مرحله نهایی این رقابت حضور دارند.

وی افزود: مسابقه انتخابی این رقابت در سطح عمومی‌تر برگزار شد و سؤالات متوسط و سخت ارائه شد؛ ولی رقابت امروز جز رقابت‌های سخت است تا بتوانیم بهترین‌ها را مشخص کند.

لطفی یادآور شد: رقابت امروز در مدت ۳ ساعت و برای پاسخ به ۵ سؤال تخصصی برگزار می‌شود و سه تیم برتر معرفی خواهند شد. رتبه این تیم ها نیز مراسم اختتامیه اعلام و جوایز خود را دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: استعدادهای که در مجموعه این رقابت‌ها شناسایی می‌شوند برای‌آنکه مسیر خود را ادامه دهند، به شرکت‌های مستقر در منطقه نوآوری بین‌المللی ایران معرفی خواهند شد تا جذب کار شوند.

لطفی فرهنگ‌سازی برای انجام کار تیمی را از اهداف برگزاری این رقابت دانست و افزود: در این راستا مشاهده می‌شود که هر دو نفر یک تیم به یک لپ‌تاپ در این رقابت حاضر شده‌اند.

مدیر مسابقات برنامه‌نویسی با اشاره به هرم جمعیتی در حوزه متخصصان حوزه برنامه‌نویسی خاطرنشان کرد: در این حوزه نیروی انسانی روبه‌کاهش است و دراین‌بین افرادی که به رشته‌های ریاضی و فنی گرایش می‌یابند در سال‌های اخیر کمتر شده است.

وی گفت: با ازدست‌رفتن نیروهای انسانی، نیاز به جایگزینی داریم و با برگزاری چنین رویدادهایی، ارتباطاتی شکل می‌گیرد و کمک می‌کند که فضای بهتری صورت گیرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.