اعضای Bloober Team از تاثیر عرضه موفق Silent Hill 2 Remake روی این تیم میگویند
گیمفا . ۱۴۰۳/۸/۷، ۱۳:۲۴
در اکتبر ۲۰۲۲، اعلام کونامی (Konami) مبنی بر ساخت نسخه بازسازی شده Silent Hill 2 برای پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی واکنشهای ضد و نقیضی از سوی طرفداران ژانر وحشت به همراه داشت. دلیل این واکنشها عدم علاقه به بازسازی بازی نبود، بلکه به دلیل عدم اعتماد آنها به استودیوی مسئول این بازسازی، یعنی Bloober Team بود.
این استودیوی لهستانی که پیشتر بازیهای ترسناکی مثل The Medium و Layers of Fear را ساخته بود، چندان در سطح بازیهای بزرگ AAA تجربه موفقی نداشت و همین موضوع تردیدهایی در بین طرفداران ایجاد کرد. اما برخلاف انتظارها، Silent Hill 2 Remake نهتنها به نسخه اصلی وفادار باقی ماند، بلکه این تیم محتوای جدیدی را بدون آن که به هسته اصلی بازی لطمه بزند، اضافه کرد.
در مصاحبهای، Bloober Team اذعان کرد که از تردید بازیکنان آگاه بودهاند. اکنون که بازی منتشر و با استقبال گستردهای روبرو شده، به نظر میرسد اعتماد به نفس اعضای این استودیو بهطور قابل توجهی افزایش یافته است.
تهیهکننده این تیم لهستانی میگوید:
فکر میکنم که بله، این موضوع قطعاً به همه ما اعتماد به نفس بیشتری میدهد. مخصوصاً برای تیم Silent Hill و همچنین برای ما. بله، مثل اینکه ما میتوانیم انجامش دهیم. میتوانیم از این نوع چالشها بگذریم. ما همگی عاشق بازیهای قبلی خودمان هستیم و با هرکدام از آنها چیزهای جدید یاد گرفتیم. بنابراین من واقعاً مشتاقم که ببینم Cronos چطور عمل میکند و البته به پروژههای بعد از Cronos نیز فکر میکنیم.
طراح بازیهای این استودیو نیز نظر مشابهی دارد و بیان کرد:
به صورت خلاصه، فکر میکنم همه ما احساس میکنیم که به عنوان توسعهدهنده، یه سطح بالاتری دست پیدا کردهایم.
با تجربه ریمیک بازی Silent Hill 2، نمیتوان با نظر او درباره ارتقای سطح تیم آنها مخالفت کرد. افراد زیادی بودند که انتظار نداشتند Bloober Team این بازی را تا این حد پولیششده و با افزودن عناصر جدید ارائه دهد، و این عنوان برای اکثر طرفداران بازیهای ترسناک یک غافلگیری بزرگ بود.
استودیوی Bloober Team برای ساخت نسخههای بیشتر از سری Silent Hill اعلام آمادگی کرده اما پروژه بعدی آنها یک آیپی جدید به نام Cronos: The New Dawn است که قرار است در سال ۲۰۲۵ برای کنسولها و رایانههای شخصی منتشر شود. نمیتوان با اطمینان گفت که این بازی هم یک موفقیت بزرگ خواهد بود، اما با توجه به تریلر رونمایی، آنها مسیر درستی را در پیش گرفتهاند.