دبیر علمی نخستین همایش بینالمللی جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی گفت: هماکنون تمدن پیشرفته غرب با تمامی شعارهای بشردوستانه و حقوق بشری و با دستاندازی به کشورهای اسلامی و استعمار آنان سبب نزاع و کشمکشهای بین المللی شده است که نمونه بارز آن را امروز وجدانهای بیدار در لبنان و غزه مشاهده و قضاوت میکنند.
تمدن غربی با شعارهای بشردوستانه مسبب کشمکش در غزه و لبنان شده است
تقریب نیوز . ۱۴۰۳/۸/۸، ۱۵:۵۶
نزهت:
به گزارش خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، بهمن نزهت امروز در نخستین همایش بینالمللی جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی که در دانشگاه ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه در فرهنگ و تمدن اسلامی، علم به معنای ادراک حقیقت، اعتقاد و یقین است اظهار داشت: اشرف علوم نیز علم خداشناسی است و توانمندیها و فناوریهای مسلمانان در طول تاریخ براساس چنین جهانبینی شکل گرفته و در خدمت جامعه اسلامی و بشریت و در راستای رشد و ارتقای اخلاق انسانی بوده است.
وی تصریح کرد: حکما و دانشمندان اسلامی هویت اصلی انسان را تنها در عالم طبیعت و ماده محدوده نکرده بلکه به هویت ماورای طبیعی او نیز توجه کرده و عناصر فرهنگی و تمدنی انسان را در عرصه فراتر از فیزیک بررسی کردهاند.
دبیر علمی نخستین همایش بینالمللی جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی گفت: بر این اساس، تمدن در مفهوم وسیع خود از نگاه مسلمانان مفهوم گستردهای داشته چون تمامی داشتههای مادی و معنوی مسلمانان و ملتها را دربرمیگیرد.
وی افزود: در عصر حاضر برخی جوامع، علم را محدود به امور مادی و تجربی کرده و تمدن را مساوی با پیشرفتهای فناورانه میدانند و این نگرش هر چند سبب ظهور فناوریهای پیشرفته شده و مردمان روزگار معاصر را به حیرت وا داشته است اما باعث ایجاد مشکلات و بروز مسائل بسیاری شده است.
نزهت خاطرنشان کرد: هماکنون تمدن پیشرفته غرب با تمامی شعارهای بشردوستانه و حقوق بشری و با دستاندازی به کشورهای اسلامی و استعمار آنان سبب نزاع و کشمکشهای بین المللی شده است که نمونه بارز آن را امروز وجدانهای بیدار در لبنان و غزه مشاهده و قضاوت میکنند.
وی بیان کرد: هم اکنون فناوری اگر چه پیشران و پیشرفت تمدن محسوب میشود اما کافی نیست چون تمدن حقیقی و راستین باید معنویت و روح لازم برای انسان معاصر را داشته باشد اما تمدن نوین اسلامی در عصر جدید با تمامی داشتههای علمی و مواریث ارزشمند دینی، فرهنگی و معنوی خود نزدیک به نیم قرن به صورت عزتمندانه برای ایدهها و آرمانهای خود نظامسازی کرده است.
دبیر علمی نخستین همایش بینالمللی جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی با اشاره به اینکه 140 مقاله علمی به همایش جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی ارسال شده است گفت: در این رابطه نیز 118 مقاله پذیرش، 22 مقاله رد و 22 مقاله نیز به صورت سخنرانی در این همایش دو روزه ارائه میشود.
وی تصریح کرد: حکما و دانشمندان اسلامی هویت اصلی انسان را تنها در عالم طبیعت و ماده محدوده نکرده بلکه به هویت ماورای طبیعی او نیز توجه کرده و عناصر فرهنگی و تمدنی انسان را در عرصه فراتر از فیزیک بررسی کردهاند.
دبیر علمی نخستین همایش بینالمللی جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی گفت: بر این اساس، تمدن در مفهوم وسیع خود از نگاه مسلمانان مفهوم گستردهای داشته چون تمامی داشتههای مادی و معنوی مسلمانان و ملتها را دربرمیگیرد.
وی افزود: در عصر حاضر برخی جوامع، علم را محدود به امور مادی و تجربی کرده و تمدن را مساوی با پیشرفتهای فناورانه میدانند و این نگرش هر چند سبب ظهور فناوریهای پیشرفته شده و مردمان روزگار معاصر را به حیرت وا داشته است اما باعث ایجاد مشکلات و بروز مسائل بسیاری شده است.
نزهت خاطرنشان کرد: هماکنون تمدن پیشرفته غرب با تمامی شعارهای بشردوستانه و حقوق بشری و با دستاندازی به کشورهای اسلامی و استعمار آنان سبب نزاع و کشمکشهای بین المللی شده است که نمونه بارز آن را امروز وجدانهای بیدار در لبنان و غزه مشاهده و قضاوت میکنند.
وی بیان کرد: هم اکنون فناوری اگر چه پیشران و پیشرفت تمدن محسوب میشود اما کافی نیست چون تمدن حقیقی و راستین باید معنویت و روح لازم برای انسان معاصر را داشته باشد اما تمدن نوین اسلامی در عصر جدید با تمامی داشتههای علمی و مواریث ارزشمند دینی، فرهنگی و معنوی خود نزدیک به نیم قرن به صورت عزتمندانه برای ایدهها و آرمانهای خود نظامسازی کرده است.
دبیر علمی نخستین همایش بینالمللی جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی با اشاره به اینکه 140 مقاله علمی به همایش جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی ارسال شده است گفت: در این رابطه نیز 118 مقاله پذیرش، 22 مقاله رد و 22 مقاله نیز به صورت سخنرانی در این همایش دو روزه ارائه میشود.