۱۰ مرحله خارق‌العاده که از بازی‌ها حذف شدند

گیمفا . ۱۴۰۳/۹/۴،‏ ۱۸:۰۰


با توجه به اینکه برخی از بازی‌های ویدیوی می‌توانند بیش از حد بزرگ و گسترده باشند، اجتناب‌ناپذیر است که برخی از محتویات اضافی و نیمه کاره، در طول پروسه تولید از محصول نهایی حذف شوند. توسعه‌دهندگان هیچ‌گاه نمی‌خواهند خود را بیش از حد تحت فشار قرار داده یا پروژه را با ایده‌های گوناگون و ضد و نقیض اشباع کنند.

این محتوای استفاده نشده، معمولاً به طور کامل از بین نمی‌رود و شواهدی از آن در فایل‌های بازی باقی می‌ماند. برخی از طرفداران متعهد نیز این مسئولیت را بر عهده می‌گیرند تا اسرار فراموش شده را کشف کنند. کشف این نوع محتوای حذف شده به مساوات، جذاب و ناامیدکننده است، به‌ویژه زمانی که مشخص شود حذفیات مذکور مأموریت‌های کاملی بوده‌اند که می‌توانستند به بازی راه پیدا کنند.

مأموریت‌های زیر موفق نشده‌اند به خط پایان فرایند توسعه برسند، اما این بدان معنا نیست که عالی نبودند.

خانوم A و خانوم B – بازی Grand Theft Auto V

مأموریت‌های Strangers & Freaks یکی از جنبه‌های سرگرم‌کننده‌ GTA V هستند. در هر مأموریت، یک فرد عجیب و غریب سوالات غیرمنتظره‌ای از شما می‌پرسد که معمولاً در نهایت منجر به اتفاقات جالب زیادی مانند ربودن ستاره‌های مشهور تلویزیون یا پریدن از هواپیما با ماشین‌های گران‌قیمت منجر می‌شوند.

با این حال، مأموریت‌هایی که در بازی ظاهر می‌شوند، تمام ایده‌های توسعه‌دهندگان Rockstar برای برخوردهای تصادفی با غریبه‌ها نیستند. با توجه به برخی از فایل‌های استفاده نشده در GTA V، حداقل پنج مأموریت جانبی مشابه، از جمله دشمنی شدید بین دو همسایه، در مراحل اولیه تولید در بازی حضور داشته‌اند.

این ماموریت حول محور دو زن همسایه می‌چرخید که هر دو از فرانکلین می‌خواهند زندگی دیگری را به کابوس مطلق تبدیل کند. فرانکلین باید کارهایی مانند خراب‌کردن اتومبیل آنها، گرفتن عکس‌های مخفیانه و حتی کثیف کردن آب استخر را به نفع یکی از این دو نفر انجام دهد تا به این دشمنی بی پایان دامن بزند.

کشتی Borealis – بازی Half-Life 2

Borealis یک کشتی یخ شکن عظیم است که برای اولین بار در Half-Life 2 به آن اشاره شد و به عنوان یک ایستراگ نیز در Portal 2 ظاهر می‌شود. این کشتی توسط Aperture Science ساخته شده و ظاهراً حاوی یک پروژه مخفی است که می‌تواند یک بار برای همیشه جریان جنگ علیه کمباین را تغییر دهد.

اگرچه بازیکنان می‌توانند این کشتی را در Portal 2 ببینند، اما هرگز به عنوان یک مکان قابل دسترسی در بازی‌ها ظاهر نمی‌شود. در ابتدا برنامه‌ این بود که کشتی مذکور نقش بسیار برجسته‌تری در Half-Life 2 بازی کند. در پیش‌نویس داستان، مارک لیدلاو (Mark Laidlaw)، طراح سابق بازی‌های Valve، این کشتی را محل شروع داستان Half-Life 2 مطرح کرده بود که بعداً تغییر کرد.

در ابتدا فریمن قرار بود سوار این کشتی شود و سپس از طریق قطب شمال به سمت شهر ۱۷ سفر کند. در راه، او با سربازان کمباین روبه‌رو شده و داستان ادامه پیدا می‌کند. این ایده دستخوش تغییرات زیادی شد، از جمله افزودن دو سطح دیگر قبل و بعد از سوارشدن بر Borealis، اما در نهایت همه آن از بین رفت و نقش این یخ‌شکن، به تنها یک ارجاع داستانی تنزل یافت.

مراحل Treavor Pendleton و Teague Martin – بازی Dishonored

به همان اندازه که Dishonored محبوب است، نمی‌توانیم انکار کنیم که سرعت روایت در نیمه دوم بازی به طرز عجیبی سریع می‌شود. فقط در یک صحنه، شما توسط Loyalistها مورد خیانت قرار می‌گیرید و از شهر سیل زده فرار می‌کنید و در صحنه بعدی، شما در حال سفر به مأموریت نهایی هستید که در آن تمام خائنان را نابود خواهید کرد.

ممکن است کمی عجله‌ای به نظر برسد، اما در واقعیت، دلیل اینکه همه چیز خیلی سریع اتفاق می‌افتد، این است که تیم توسعه مجبور شدند دو مأموریت مربوط به Treavor Pendleton و High Overseer Martin را حذف کنند.

یکی از توسعه‌دهندگان، در رشته توییتی فاش کرد که بازیکن قرار بود در مراحل مجزا با این دو خائن روبه‌رو شود. برای مثال، مرحله مخصوص پندلتون شامل بازدید شبانه از ساختمان پارلمان شهر می‌شد، در حالی که مارتین را می‌بایست در حین یک سخنرانی باشکوه از میان برداشت.

پیدا کردن Cave Johnson – بازی Portal 2

نکته مهم در مورد Portal 2 این است که داستان بازی اول را تا حد زیادی گسترش می‌دهد. بازیکن می‌تواند قسمت‌های فراموش شده مرکز علمی Aperture Science را کاوش کرده و از داستان بنیان‌گذار مرموز آن، Cave Johsnon، مطلع شود.

تنها مشکل این است که شما هرگز نمی‌توانید بفهمید که دقیقاً چه اتفاقی برای Cave افتاده است. سرنوشت او نامشخص باقی‌ مانده و پیچیدگی به وجود آمده، بیشتر به این دلیل است که Valve یک فصل کامل اختصاص یافته به این معما را حذف کرده است.

مجموعه‌ای از فایل‌های مخفی در پوشه‌های Portal 2 نشان می‌دهد که بازی در ابتدا قرار بود یک مکان کامل برای کشف سرنوشت نهایی Cave داشته باشد. در این مکان، بازیکن با یک مکعب همراه ویژه که به پریز برق وصل شده است، مواجه شده و در ادامه معلوم می‌شود که Cave Johnson، هوشیاری خود را به این مکعب منتقل کرده تا به نوعی از مرگ خود جلوگیری کند. درنهایت، وی از شما می‌خواهد به زندگی فلاکت‌بارش پایان داده و از آن مکعب برای باز کردن یک درب استفاده کنید.

خوشبختانه، یکی از طرفداران سری Portal در یوتیوب و با استفاده از فایل‌های بازی، این صحنه حذف شده را بازسازی کرده است.

محتوای پس از داستان اصلی – بازی Fallout: New Vegas

Fallout: New Vegas به دلیل مهلت تولید کوتاهی که Bethesda برای آن معین کرده بود، آن‌قدر محتوای حذف شده دارد که می‌توان کتابی قطور درباره آن نوشت. با این حال، محتوای حذف شده از پایان بازی که هرگز به محصول نهایی راه نیافت، قلب هر طرفداری را به درد می‌آورد. Fallout: New Vegas قرار بود به شما اجازه دهد حتی پس از اتمام خط اصلی داستان، به بازی کردن ادامه دهید. در واقع، بازیکن می‌توانست در اطراف بیابان Mojave قدم بزند و نتایج تصمیمات خود را پس از نبرد سد Hoover ببیند.

این واقعیت که تمام ایده‌های جذاب ذکر شده، با یک نمایش اسلاید کوتاه پس از پایان بازی جایگزین شد، ناامید کننده‌ترین بخش Fallout: New Vega به شمار می‌رود.

جنگ داخلی با‌شکوه‌تر – بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

 انتخاب میان گروه شورشی Stormcloaks و ارتش Imperials در بازی Skyrim، به اندازه انتخاب میان اینکه ابتدا کفش پای راست را بپوشیم یا چپ، بی‌اهمیت است. اگر تغییراتی مانند عوض‌ شدن برخی ارباب‌های محلی و تعداد انگشت شماری خانه تخریب شده را نادیده بگیریم، اینکه شما در نهایت با کدام طرف جنگ همراه شوید، فرق زیادی به حال شما ندارد.

 جنگ داخلی در بازی Skyrim، بسیار نامید کننده است؛ زیرا با استناد به برخی کدها و دیالوگ‌های درون فایل‌های بازی، برنامه‌ای که توسعه‌دهندگان برای آن داشتند بسیار عظیم‌تر از آنچه ارائه شد به نظر می‌رسد.

برای مثال، در کنار تصاحب قلعه‌های مختلف به نفع ارتشی که از آن حمایت می‌کنید، برخی مکانیک‌های جذاب مانند دفاع از شهرها، تصاحب منابع، تخریب خطوط ارتباطی دشمن و همچنین برخی اتفاقات جالب مانند استفاده از یک غول برای تقویت ارتش نیز دیده می‌شد. اما بدون شک بهترین بخش این محتوای حذف شده، غیرخطی‌بودن آن است. این بدان معناست که اگر حتی عضو هیچ یک از طرف درگیری نمی‌شدید، در نهایت یکی از آنها بسته به اتفاقات بازی و تا حدودی به صورت شانسی موفق به پیروزی می‌شد.

 همانند دیگر ایده‌های جاه‌طلبانه استودیوی Bethesda، این کوئست جذاب و پویا نیز در نهایت به دلیل کمبود زمان کافی، به یک ماجراجویی حوصله سر بر و پر از باگ تبدیل شد.

شبی در کتابخانه – بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines

 Vampire: The Masquerade: Bloodlines یک شاهکار ناقص محسوب می‌شود. با توجه به توسعه شتاب‌زده و ورشکستگی استودیوی سازنده، این بازی در انتها با فهرست بلندبالایی از اشکالات و همچنین حجم قابل‌توجه‌ای از محتوای حذف شده به انتشار رسید. یکی از بزرگ‌ترین مأموریت‌های حذف شده Vampire: The Masquerade – Bloodlines، مأموریتی پیرامون بزرگ‌ترین باستان‌شناس دنیای تاریکی، Beckett، بود.

این مأموریت، در یک کتابخانه قدیمی شروع شده و حول نجات دوست Beckett یعنی Scott از دست یکی از اعضای Sabbat ادامه پیدا می‌کرد. این کتابخانه، یک مکان منحصر به فرد بود که به طور خاص برای این کوئست جانبی ساخته شده و تنها مأموریتی بود که شامل یکی از اعضای قبیله Lasombra می‌شود.

 متأسفانه، این مرحله درست قبل از انتشار بازی لغو شد، اما با این حال، از آنجا که بیشتر دیتاهای آن هنوز در پوشه‌های بازی وجود داشت، طرفداران این عنوان موفق شدند آن را با یک آپدیت غیر رسمی بازیابی کند. اگر پچ را نصب کنید (که به دلایل مختلف به شدت توصیه می‌شود)، می‌توانید بسیاری از مأموریت‌های حذف شده را به طور کامل بازی کنید.

پیشینه‌های جذاب‌تر – بازی Dragon Age: Origins

یکی از ویژگی‌های جالب Dragon Age: Origins این است که می‌توانید پیشینه شخصیت خود را انتخاب کنید. برخلاف بازی‌های بعدی Dragon Age یا دیگر عناوین مشابه، این انتخاب فقط به شخصیت شما یک پس‌زمینه نمی‌دهد، بلکه در گیم‌پلی بازی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

در نسخه نهایی بازی، اگرچه داستان‌های خاستگاه dwarf (کوتوله) و Elf (الف) با انواع متفاوت و انتخاب‌های فراوانی ارائه می‌شوند که بر خط داستانی اصلی نیز تأثیر می‌گذارند، گزینه‌های پیش‌فرض شخصیت‌های انسانی، چندان چنگی به دل نمی‌زند. در Dragon Age: Origins، برای نژاد انسان، تنها دو پیشینه جادوگر و نجیب‌زاده برای انتخاب وجود دارد.

اما این هدف اصلی سازندگان نبود. در اوایل توسعه، Wardenهای انسانی قرار بود دو داستان پیشینه متمایز از یکدیگر داشته باشند: یکی برای یک انسان رعیت و دیگری برای یک انسان بربر.

در اولین مورد، Warden یک کشاورز جوان بود که روستای او توسط Darkspawn ویران شد. در مورد دوم، شما می‌توانستید یک بربر از آووار باشید که در کوهستان زندگی می‌کرده و مجبور بوده از حمله غافلگیرانه قبیله رقیب جان سالم به در ببرد.

این دو پیشینه، تنوع مورد نیاز را به داستان‌های پس‌زمینه‌ای نژاد انسان اضافه می‌کردند، اما متأسفانه به دلیل مشکلات فنی نیمه‌کاره رها شدند.

گرالت بازیگر می‌شود – بازی The Witcher 3

این غیرقابل انکار است که در The Witcher 3، بازیکن حتی وقت سرخاراندن هم پیدا نمی‌کند. در میان کشتن هیولاها و مبارزه با موجودات وحشی، شما می‌توانید به روستاییان درمانده کمک کنید، در مسابقات شرکت کنید و البته زمان زیادی را صرف به چالش کشیدن NPC‌های مختلف در یک دور Gwent کنید.

با این حال، اگر فکر می‌کنید که ماموریت‌های نسخه نهایی بازی همگی همان ایده‌هایی هستند که Projekt RED برای محتوای اضافی داشت، در اشتباه هستید. در واقع ۱۰ ماموریت نیمه کاره وجود دارند که علی‌رغم جذاب بودن، هرگز به فهرست نهایی ماموریت های جانبی راه پیدا نکردند.

یکی از آنها حتی شخصیت مورد علاقه همه، یعنی دندلایون را نیز در خود دارد. این ماموریت که «لبه بازیگری» نام دارد، حول محور او و تولید نمایشنامه جدیدش روایت می‌شود. پس از برخی اتفاقات و گم شدن یکی از بازیگران، دندلایون از گرالت تقاضا می‌کند که جای خالی او را پر کند. این ماموریت احتمالاً شبیه ماموریت داستانی پریسیلا می‌بود و اگر تا به حال بازی را انجام داده باشید، احتمالاً می توانید تصور کنید که نمایشی با کارگردانی دندلایون و بازی گرالت، چقدر جذاب و بامزه می‌توانست باشد.

ماجراجویی‌های دکتر هیگینز – بازی Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 دارای تعداد بی‌شماری از مأموریت‌های منحصر به فرد و بسیار سرگرم کننده است؛ از سرقت قطارهای زرهی گرفته تا سوار شدن بر بالن‌ و حتی کمک به یک دانشمند دیوانه در ساخت ربات.

ممکن است بپرسید، چه چیز دیگری می‌توانید بخواهید؟ ماجراجویی به سبک ایندیانا جونز در جزیره گرمسیری گوارما (Guarma) چطور؟ بله، داده‌های Red Dead دارای یک مدل استفاده نشده و دیالوگ‌های ضبط شده یک باستان‌شناس به نام دکتر لین هیگینز است.

این دیالوگ‌ها نشان می‌دهد که او مرد غریبه‌ای بود که در گوارما با آرتور روبه‌رو شده و آرتور به او کمک می‌کرد تا از یک مکان آیینی باستانی در مقابل ارتش کوبایی دفاع کند. آرتور باید از مجموعه‌ای از آثار باستانی در برابر سربازان محافظت می‌کرد، در تمام این مدت دکتر هیگینز شیرین‌کاری‌هایی را انجام می‌داد که بدون شک، ارجاع به شخصیت ایندینا جونز محسوب می‌شود. حتی او در یک مقطع قرار بود بگوید که «جای آثار باستانی در موزه است!» (یک دیالوگ معروف از سری فیلم‌های ایندیانا جونز).

مأموریت‌های جانبی گوارما احتمالاً به دلیل عدم تطابق با لحن روایت داستان در فصل پنجم، حذف شده‌اند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.