خالق Dishonored: متاکریتیک توسعه‌دهندگان را به ساخت بازی‌های خسته‌کننده تشویق می‌کند

گیمفا . ۱۴۰۳/۹/۵،‏ ۲۰:۳۷


رافائل کولانتونیو (Raphael Colantonio)، رئیس سابق استودیوی آرکین (Arkane) و خالق سری بازی‌های Dishonored، اعتقاد دارد که رویکرد متاکریتیک موجب شده است تا توسعه‌دهندگان به ساخت عناوین خسته‌کننده تشویق شوند.

آقای کولانتونیو در صحبت‌های خود به طور ویژه به بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl اشاره کرد که اخیراً منتشر شده است. این بازی علی‌رغم استقبال خوب گیمرها و نقدهای مثبت گسترده آن در استیم، از سوی برخی منتقدین با بی‌مهری مواجه شده و میانگین نمره ۷۳ را کسب کرده است. مدیر سابق آرکین مخالف بررسی‌های منتقدان پیرامون عنوان مذکور است و می‌گوید که متاکریتیک به طور کلی رویکرد مناسبی برای بازی‌ها ندارد.

وی در این باره با انتشار پستی در X نوشت:

اکوسیستم متاکریتیک توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند تا بازی‌های خسته‌کننده و کم ریسک بسازند. تا زمانی که یک بازی در زمان عرضه بهینه باشد، ۸۰% از موفقیت آن تضمین می‌شود و این مهم نیست که آن بازی تا اندازه باشد. در همین حال، بازی STALKER 2 به دلیل مشکلات فنی و بهینه نبودن امتیاز ۷۳ را از متاکریتیک دریافت می‌کند که این امر ناعادلانه و گمراه‌کننده است.

کولانتونیو در ادامه افزود که این نقد و بررسی‌ها حتی پس از رفع مشکلات و باگ‌های بازی بدون تغییر و ثابت باقی می‌مانند که آن را ناعادلانه می‌داند. او اعتقاد دارد این سیستم باعث می‌شود استودیوها بازی‌های آسان‌تری برای بهینه‌سازی آسان‌تر انتخاب کنند.

خالق Dishonored معتقد است که نقدهای بد توسعه‌دهندگان را مجازات می‌کنند و بازیکنان ممکن است به خاطر آن شاهد دنباله‌ای از آن بازی دریافت نباشد. او سپس به Cyberpunk 2077 اشاره کرد که در وضعیت بسیار بدی عرضه شد اما در نهایت به یکی مهم‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر تبدیل شد.

همچنین Goichi Suda (ملقب به Suda 51) که با بازی‌های Killer7، No More Heroes و Lollipop Chainsaw شناخته می‌شود، نظر مشابهی دارد و می‌گوید که یافتن یک بازی منحصر به فرد دشوار است، چراکه اعتقاد دارد بیش از حد به امتیازات متاکریتیک توجه می‌شود و به آن اهمیت می‌دهند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.