کارشناسان دیجیتال فاندری از مشکلات آنریل انجین ۵ خسته شدهاند
گیمفا . ۱۴۰۳/۹/۷، ۱۴:۴۱
موتور بازیسازی آنریل انجین Unreal Engine) 5) شاید پیچیدگیهای زیادی در زمینه توسعه بازیها داشته باشد، اما استفاده از آن منجر به ایجاد جلوههای بصری خیرهکننده و نزدیک به واقعیت میشود. با اینکه یادگیری این موتور بازیسازی آسان است، اما تسلط کامل بر آن اصلاً کار سادهای نیست.
تقریباً هیچ بازیای نیست که با این موتور ساخته شده باشد و از مشکلات عملکردی رنج نبرد. مشکلاتی از جمله لَگ و افت فریمهای آزاردهنده، در بازیهایی که با آنریل انجین ۵ ساخته میشوند به موضوعی بحثبرانگیز در میان جامعه بازیهای ویدئویی تبدیل شده است. همچنین تحلیلگران مشهور نیز نسبت به این مسائل واکنش دادند.
در گفتگویی با دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، از تیم این رسانه درباره مشکلات متداول این موتور بازیسازی پرسیده شد. الکساندر باتاگلیا (Alexander Battaglia)، با مثال زدن STALKER 2، اذعان کرد که از دست این مشکلات خسته شده است:
من واقعاً کمی از آنریل خسته شدهام، اما شاید وقتی بازیها با نسخه UE5.4+ عرضه شوند، وضعیت بهبود یابد.
اولیور مکنزی (Oliver Mackenzie) نیز به این بحث اضافه شد و گفت که ضعفهای فناوری Lumen در UE5، به ویژه در بازیهایی مانند STALKER 2، به وضوح دیده میشود. اگرچه بازیهایی که با این موتور ساخته میشوند ظاهری فوقالعاده دارند، اما مشکلات عملکردی فراوانی به آنها آسیب میزند.
Silent Hill 2 ،Black Myth: Wukong و STALKER 2 جدیدترین مثالهایی هستند که از مشکلات این موتور رنج میبرند. با این حال، توسعهدهندگان بسیاری همچنان به استفاده از این موتور برای پروژههای آینده خود ادامه میدهند.
استودیوی لهستانی CD Projekt Red نه تنها به این موتور مهاجرت کرده، بلکه با اپیک گیمز (Epic Games) در جهت بهبود آن همکاری میکند. انتظار میرود که این همکاری، مشکلات UE5 از جمله لگ و افت فریم را در نسخه بعدی Witcher برطرف کند. همچنین گفته میشود نسخه پایانی Final Fantasy 7 Remake و دنباله Stellar Blade ممکن است از این موتور استفاده کنند.
اخبار مشابه
نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
گیمفا . یک روز پیش
جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
گیمفا . ۳ روز پیش
نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
گیمفا . ۷ روز پیش