تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۴،‏ ۲۲:۴۷


شفقنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر در نامه‌ای به سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای توقف نسل‌کشی «اسرائیل» در نوار غزه، حفاظت از مردم فلسطین، پاسخگو ساختن «اسرائیل» و  همچنین مجازات آن برای ارتکاب جنایت در فلسطین و لبنان شد.

خبرگزاری فلسطین، این پیام در سه نامه یکسان توسط ریاض منصور، نماینده تشکیللات فلسطین در سازمان ملل متحد به: دبیر کل سازمان ملل (آنتونیو گوترش)، رئیس شورای امنیت برای این ماه (سوئیس) و فیلیومن یانگ، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مجمع عمومی  ارسال شد.

منصور در نامه‌های خود هشدار داد که «اسرائیل»، قدرت اشغالگر، به ارتکاب ​​نسل‌کشی علنی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا بیش از یک سال است که جنگ نسل کشی را علیه غزه به راه انداخته است. این جنگ علاوه بر ویرانی‌های عظیم و قحطی، منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 140 هزار فلسطینی شده است که بخش بزرگی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این بیش از 10 هزار نفر نیز تا کنون مفقود هستند. این وضعیت یکی از بزرگترین فجایع انسانی در قرن حاضر است.

مسئولیت جامعه بین‌المللی در توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی

منصور به  تشدید حملات از  سوی نیروهای اشغالگر «اسرائیل» در شمال نوار غزه نیز اشاره کرد، جایی که جان حدود 400 هزار فلسطینی از جمله کودکان، زنان و مردان در خطر است.

وی افزود: تنها در ده روز گذشته بیش از 200 فلسطینی به شیوه های وحشیانه کشته شدند که برخی از آنها در خیابان‌ها سلاخی و برخی دیگر در بیمارستان سوزانده شدند، در حالی که مکان های امنی برای پناه دادن غیرنظامیان وجود ندارد.

منصور تأکید کرد: «اسرائیل» از عدم تلاش بین‌المللی برای پاسخگو ساختن آن برای ارتکاب جنایات بیشتر سوء استفاده می کند و به اجرای سیاست پاکسازی قومی، گرسنگی و الحاق اجباری ادامه می‌دهد.

او افزود:  «اسرائیل» خود را قادر به نابودی مردم فلسطین بدون هیچ عامل بازدارنده می‌داند و عدم پاسخگو ساختن آن، «اسرائیل» را تشویق می‌کند تا به این جنایت‌ها ادامه دهد.

ریاض منصور از جامعه بین‌المللی خواست که با قاطعیت عمل کند و تعهد خود را برای جلوگیری از تکرار جنایات تاریخی نشان دهد.

منصور بر ضرورت حفاظت از مردم فلسطین و همچنین مردم کل منطقه از بلای جنگ‌هایی که نخست‌وزیر افراطی «اسرائیل» (بنیامین نتانیاهو) و دولتش مصمم به شعله‌ور کردن آن هستند، تأکید کرد.

او را که در غزه در حال وقوع است، جنگ نسل کشی در قرن بیست و یکم، توصیف کرد.

تأکید بر تحریم رژیم صهیونیستی

منصور همچنین بر لزوم تحریم «اسرائیل» و توقف انتقال تسلیحات به آن و اتخاذ تدابیر قانونی برای پاسخگویی به جنایاتش تاکید کرد.

وی مجدداً از جامعه بین‌الملل خواست تا از مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی حمایت کنند و برای توقف نسل‌کشی که مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند تلاش کنند و جان میلیون‌ها نفر را که در معرض خطر هستند نجات دهند.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای توقف تجاوزات جاری اسرائیل در فلسطین، لبنان و سراسر منطقه شد.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه