حمله کلامی وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به امانوئل مکرون خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۲۰:۳۶


شفقنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: روز چهارشنبه، یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، پس از آن که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درخواست خود را مبنی بر توقف تامین تسلیحات تل آویو علیه فلسطینی ها در نوار غزه و تجاوزاتش به لبنان را تکرار کرد، او را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

مکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی در 11 اکتبر در قبرس مجدداً خواستار توقف صادرات تسلیحات مورد استفاده در غزه و لبنان شد و این را تنها وسیله ممکن برای پایان دادن به جنگ بین «اسرائیل» از یک سو و حزب الله و حماس از سوی دیگر دانست.

اظهارات مکرون خشم گالانت را برانگیخت، اگرچه رئیس جمهور فرانسه تأکید کرد که این اظهارات «به هیچ وجه فراخوانی برای خلع سلاح اسرائیل نیست»، بلکه «درخواست توقف هرگونه بی‌ثباتی در این بخش از جهان» است.

گالانت در حساب کاربری خود در شبکه ایکس گفت: اقدامات مکرون برای ملت فرانسه و ارزش‌های جهان آزاد که او ادعا می‌کند از آن دفاع می‌کند مایه شرمساری است.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی تصریح کرد:  درخواست مکرون برای توقف صادرات تسلیحات به کشورش به دشمنان «اسرائیل» در طول جنگ کمک می‌کند.

گالانت فرانسه را به اتخاذ و اجرای مداوم سیاست خصمانه در قبال یهودیان متهم کرد.

وی در پایان گفت: ما در 7 جبهه مختلف به دفاع از ملت خود در برابر دشمنان ادامه می‌دهیم و برای آینده خود با فرانسه یا بدون فرانسه می‌جنگیم.

انتقادات رژیم صهیونیستی از فرانسه با وجود حمایت همه‌جانبه پاریس از نسل‌کشی در غزه و لبنان

در 6 اکتبر، مکرون خواستار توقف تحویل تسلیحات مورد استفاده در غزه شد، و مدعی شد که پاریس در تأمین این تسلیحات به «اسرائیل» مشارکت ندارد.

پس از آن، نتانیاهو به او حمله کرد و در یک بیانیه تلویزیونی به زبان انگلیسی گفت: «اسرائیل» با یا بدون تو پیروز خواهد شد.

ساعاتی پس از این اظهارات مکرون در آن زمان، کاخ الیزه، بیانیه‌ای را در مخالفت با آن صادر کرد و گفت که پاریس به تامین تجهیزات لازم برای دفاع «اسرائیل» از خود ادامه خواهد داد.

به گفته رادیو فرانسه بین‌المللی، که یک رسانه دولتی فرانسه است، این کشور ادعا می‌کند که «فقط تجهیزات نظامی دفاعی» به «اسرائیل» صادر می‌کند، حتی اگر «اجزای سلاح‌های کشنده» را به «اسرائیل» عرضه کرده است.

این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که فرانسه از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه همواره پشتیبان آن بوده است و حتی ناوگان نظامی خود برای حمایت از این رژیم در برابر حملات موشکی ایران را نیز به خاورمیانه اعزام کرد. ‌

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا بیش از یک سال است که جنگ نسل کشی را علیه غزه به راه انداخته است. این جنگ علاوه بر ویرانی‌های عظیم و قحطی، منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 140 هزار فلسطینی شده است که بخش بزرگی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این بیش از 10 هزار نفر نیز تا کنون مفقود هستند. این وضعیت یکی از بزرگترین فجایع انسانی در قرن حاضر است.

این رژیم همچنان به کشتارهای خود ادامه می‌دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آنها و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه