حماس اظهارت وزیر امور خارجه آلمان را پوششی برای نسل‌کشی صهیونیست‌ها توصیف کرد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۵،‏ ۲۳:۱۳


شفقنا- خبرگزاری آناتولی خبر داد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس شامگاه چهارشنبه، حماس پس از اظهارات جنجالی  آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، این اظهارات را پوششی برای تداوم نسل کشی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه توصیف کرد.

بائربوک در سخنرانی خود در مجلس فدرال آلمان در 10 اکتبر، به مناسبت اولین سالگرد جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: دفاع از خود، البته به معنای نابودی تروریست ها است، نه فقط حمله به آنها چرا که حماس در مراکز و مدارس غیرنظامی پنهان شده است.

وی افزود: به همین دلیل به سازمان ملل توضیح دادم که تأسیسات و مناطق غیرنظامی نیز ممکن است به دلیل سوء استفاده تروریست ها وضعیت حفاظت شده خود را از دست بدهند.

در پاسخ به این موضوع، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اظهارات  بی‌شرمانه از سوی بائربوک نقض آشکار و نقض آشکار کنوانسیون 1948 برای جلوگیری از نسل‌کشی و اعتراف آشکار و صریح به مشارکت در حمایت از تعرض پیوسته اشغالگران است.

حماس بارها ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب قتل عام در مراکز غیرنظامی اسکان آوارگان به بهانه تعقیب اعضای جنبش فلسطین را رد کرده است.

حماس در بیانیه امروز خود هشدار داد که اظهارات بائربوک پوششی برای ارتش اشغالگر صهیونیستی برای ارتکاب جنایات نسل کشی بیشتر علیه مردم ما، غیرنظامیان بی دفاع از جمله کودکان، زنان، سالمندان و بیماران است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین این اظهارات را به شدت محکوم کرد و آن را  نشان دهنده ذهنیت صهیونیستی عاری از همه ارزش‌ها و اصول انسانی توصیف کرد که  موضع  حقیقی آلمان در حمایت و مشارکت در جنایت تحمیل گرسنگی، تشنگی و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در غزه را آشکار می‌سازد.

حماس دولت آلمان را مسئول کامل پیامدهای جدی این اظهارات و پیامدهای سیاسی، حقوقی، اخلاقی و انسانی آن دانست.

درخواست حماس از دیوان بین‌المللی دادگستری برای ممنوع ساخت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است که این اظهارات وزیر امور خارجه آلمان را به عنوان مدرکی دیگر مبنی بر مشارکت دولت این کشور در جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه ثبت کند.

در همین راستا، حماس از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا در تصمیم خود برای رد دعوای نیکاراگوئه علیه آلمان را به اتهام نقض کنوانسیون 1948 برای جلوگیری از نسل‌کشی از طریق تأمین سلاح‌هایی که رژیم صهیونیستی از آن استفاده می‌کند، تجدید نظر کند و فوراً  اقدامات اضطراری برای مجبور کردن آلمان به توقف صادرات تسلیحات خود به رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهد.

با وجود جنگ نسل کشی غزه که بیش از یک سال است ادامه دارد، آلمان که پس از آمریکا دومین صادرکننده اسلحه به رژیم صهیونیستی است، در هفته های اخیر فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی خود به تل آویو را افزایش داده است.

در همین راستا، اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در برابر پارلمان کشورش تایید کرد که آنها به «حمایت تسلیحاتی و مهماتی از اسرائیل» ادامه خواهند داد. با این ادعا که آلمان قصد دارد«اسرائیل» را به کشوری تبدیل کنند که همیشه بتواند از خود دفاع کند.

انتقادات گسترده از اظهارات وزیر خارجه آلمان

در همین زمینه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد فلسطین، فرانچسکا آلبانیز، دفاع باربوک از بمباران مکان‌های آوارگی غیرنظامیان فلسطینی در غزه از سوی «اسرائیل» را محکوم کرد و نسبت به عواقب قانونی حمایت از کشوری که مرتکب جنایات بین‌المللی می‌شود، هشدار داد.

آلبانیز روز سه شنبه شبکه اجتماعی ایکس گفت که وزیر امور خارجه آلمان باید: توضیح دهد که چگونه قتل عام اسرائیل را در غزه مشروعیت بخشیده است.

وی ادامه داد: اگر آلمان تصمیم بگیرد در کنار کشوری باشد که مرتکب جنایات بین‌المللی می‌شود، این یک انتخاب سیاسی است، اما پیامدهای حقوقی نیز دارد و باید پذیرفت در جایی که سیاست‌ها به طرز ناپسندی شکست می‌خورند، عدالت حاکم شود.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه