نبویان: کشور‌های محور مقاومت باید اتحادیه علمی اقتصادی و حتی نظامی تشکیل دهند

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۲۶،‏ ۸:۰۰


رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : جمهوری اسلامی به تقویت همکاری‌های چندجانبه بین کشور‌های محور مقاومت، با تأکید بر ابعاد نظامی و دفاعی، برای مقابله با چالش‌های بین‌الملل نگاه ویژه دارد.

سید محمود نبویان رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی دانشجو به جزئیات برنامه‌های این فراکسیون پرداخت و به طور خاص به موضوع تشکیل اتحادیه فراکسیون‌های مقاومت در میان مجالس کشور‌های محور مقاومت اشاره کرد.

وی افزود: این اتحادیه به منظور هم‌افزایی و همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی، فرهنگی و حتی نظامی تشکیل خواهد شد.

نبویان اظهارداشت : به اعتقاد من، یکی از وظایف اصلی فراکسیون مقاومت، پایه‌گذاری و تقویت اتحادیه‌هایی در حوزه‌های گوناگون، از جمله حوزه‌های اقتصادی و علمی است. این همکاری‌ها می‌توانند به کشور‌های عضو کمک کنند تا از ظرفیت‌ها و توانایی‌های یکدیگر استفاده کنند و در برابر تهدیدات خارجی بهتر مقاومت کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تشکیل یک اتحادیه نظامی در چارچوب این همکاری‌ها، بیان کرد: در کنار دیگر ابعاد همکاری، تشکیل یک اتحادیه نظامی بین کشور‌های محور مقاومت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما باید در زمینه‌های نظامی نیز همسو و متحد عمل کنیم تا بتوانیم در برابر مستکبران جهانی ایستادگی کنیم. این اتحادیه می‌تواند به مظلومان جهان کمک کند تا در برابر قدرت‌های استکباری از خود دفاع کرده و حقوق خود را حفظ کنند. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به تقویت همکاری‌های چندجانبه بین کشور‌های محور مقاومت، با تأکید بر ابعاد نظامی و دفاعی، برای مقابله با چالش‌های بین‌الملل نگاه ویژه دارد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه