وظیفه اساتید معارف اسلامی در درجه اول تربیت و پرورش دانشجویان است

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۴:۰۵


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اساتید باید با تقوای الهی و اخلاق اسلامی، الگویی برای دانشجویان باشند. وظیفه آنها تنها آموزش نیست، بلکه باید دانشجو احساس کند استاد معارف نه فقط یک معلم، بلکه یک راهنما و پناهگاه معنوی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزرای دانشجو از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کارگاه آموزشی طرح تحول دروس معارف اسلامی ویژه اساتید گروه معارف دانشگاه‌های استان کرمان، در مسجد پیامبر اعظم (ص) پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

این کارگاه با حضور حجت‌الاسلام دکتر نوروزی، مدیر اساتید معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برگزار گردید.

در این مراسم، حجت‌الاسلام عارفی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ضمن خیرمقدم به حاضران، از حجت‌الاسلام نوروزی به عنوان مهمان ویژه کارگاه تقدیر کرد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به مسئولیت مهم اساتید معارف اسلامی، گفت: اساتید معارف اسلامی وظیفه‌ای متفاوت و خاص دارند. در حالی که سایر اساتید نیز وظیفه آموزش و هدایت دانشجویان را بر عهده دارند، وظیفه اساتید معارف اسلامی در درجه اول تربیت و پرورش دانشجویان است. آموزش در مرتبه بعدی قرار دارد، چرا که رسالت اصلی آنها تبلیغ رسالات الهی است.

حجت‌الاسلام عارفی با استناد به آیه قرآن «الّذین یبلّغون رسالات اللّه ویخْشوْنه ولا یخْشوْن أحدًا إلّا اللّه ۗ وکفىٰ باللّه حسیبًا» 39 احزاب بر لزوم تقوای الهی در امر تبلیغ تأکید کرد و افزود: اساتید باید با تقوای الهی و اخلاق اسلامی، الگویی برای دانشجویان باشند. وظیفه آنها تنها آموزش نیست، بلکه باید دانشجو احساس کند استاد معارف نه فقط یک معلم، بلکه یک راهنما و پناهگاه معنوی است.

وی همچنین به نقش مهم اساتید معارف در خنثی‌سازی تبلیغات منفی غرب و ترویج فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز بهترین فرصت برای تبلیغ معارف اسلامی فراهم شده است. تمدن غرب که سال‌ها ادعای حقوق بشر داشت، با جنایات اخیر خود در غزه چهره واقعی‌اش را به نمایش گذاشت. اکنون زمان آن است که اساتید معارف اسلامی از این فرصت استفاده کرده و با بیان حقایق، ذهنیت دانشجویان را نسبت به این موضوعات روشن کنند.

این کارگاه آموزشی با استقبال اساتید گروه معارف دانشگاه‌های استان کرمان همراه بود و بر اهمیت تقویت و ارتقای دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها تأکید شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه