گردش مالی ۳ و نیم میلیارد دلاری پوشاک بچگانه

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۷/۲۸،‏ ۱۸:۱۵


رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، از سهم ۲۵ درصدی پوشاک بچگانه از بازار ۱۴ میلیارد دلاری این صنعت خبر داد.

به گزارش بازار، آقای مجید نامی افزود: گردش مالی سالانه صنعت پوشاک در کشور, ۱۴ میلیارد دلار است که ۳ و نیم میلیارد دلار از این میزان، متعلق به پوشاک بچگانه است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار واحد صنفی در زمینه تولید انواع پوشاک بچگانه در کشور فعالیت دارند و توانستند محصولات باکیفیت و کاملا بهداشتی را مطابق با مسائل محیط زیستی تولید کنند؛ بر این اساس، در سال‌های اخیر توانستیم در تولیدات انواع پوشاک بچگانه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

نامی ادامه داد: در زنجیره تولید پوشاک بچگانه، بخشی از الیاف پنبه مورد نیاز این صنعت، وارد و بقیه زنجیره مانند ریسندگی، بافت، تکمیل و دوخت و دوز تولید پوشاک بچگانه در داخل کشور انجام می‌شود که در این زمینه مزیت خوبی داریم و می‌توانیم سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم.

رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به مواد اولیه مصرفی در این صنعت گفت: عمده پوشاک ساخت داخل در این بخش از الیاف طبیعی تولید می‌شود که بخشی از این الیاف وابسته به واردات است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.