کشتار هولناک اسرائیل در شمال غزه؛ 73 فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی و مفقود شدند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱:۰۳


شفقنا-دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه از جنایت هولناک ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه بیت‌لاهیا و بمباران منازل این منطقه و شهادت 73 فلسطینی و جراحت ده‌ها نفر دیگر خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش رژیم صهیونیستی با هدف گرفتن مربع‌های مسکونی مملو از غیرنظامیان بی‌دفاع، کشتار وحشتناکی در بیت لاهیا واقع در استان شمال غزه مرتکب شد که طی آن، تاکنون 73 نفر شهید و ده‌ها نفر مجروح و مفقود شدند که اغلب آنها، زنان و کودکان هستند.»

بر اساس این بیانیه، «ارتش رژیم اشغالگر آشکارا به جنگ پاکسازی نژادی و قتل‌عام جمعی مردم فلسطین ادامه می‌دهد و این بار در بیت لاهیا در استان شمالی غزه مرتکب جنایتی سهمگین شد، این جنایت جدید همزمان با نابودسازی بخش درمان مناطق شمالی غزه انجام می‌شود که نزدیک به 400 هزار انسان در آن سکونت دارند؛ اشغالگران بیمارستان‌ها و کادر درمان را تهدید می‌کنند که فورا این منطقه را تخلیه کنند، آنها همچنین ضمن قطع ارتباطات و اینترنت مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌ها می‌شوند که منجر به بروز فاجعه انسانی عمیق شده است.»

دفتر اطلاع‌رسانی غزه ضمن محکوم کردن شدید این جنایت جدید و تداوم جنگ نسل‌کشی اسرائیل علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان، گفت: ما اشغالگران اسرائیلی، دولت آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه را شریک در تداوم نسل‌کشی و پاکسازی نژادی اسرائیل در شمال استان غزه، بیت لاهیا و اردوگاه جبالیا می‌دانیم.

این نهاد فلسطینی در پایان از جامعه جهانی و همه سازمان‌های بین‌المللی خواست بر اشغالگران فشار بیاورند و جنایت نسل‌کشی جمعی در بیت لاهیا و اردوگاه جبالیا و علیه عموم مردم فلسطین را متوقف کنند.

مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه هم با بیان اینکه از 4 بیمارستان شمال غزه تنها 2 بیمارستان فعال هستند، گفت:اشغالگران همچنان مراکز اسکان آوارگان را بمباران می‌کنند.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر تاکنون بیش از 17 هزار کودک و 11 هزار زن را در نوار غزه به شهادت رسانده است، گفت: رژیم صهیونیستی جنگ نسل‌کشی و پاکسازی نژادی آشکاری علیه مردم فلسطین به راه انداخته است.

مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه با اشاره به اینکه اشغالگران به دنبال اجرای طرح کوچاندن اجباری مردم از شمال غزه هستند، گفت: ما نمی‌توانیم سکوت جامعه جهانی در قبال این کشتارهای مستمر را تفسیر کنیم، ما امیدواریم که روسیه و چین در مقابل آمریکا بایستند.

به دلیل اقدام رژیم صهیونیستی در قطع اینترنت از شمال غزه تصاویری از این جنایت هولناک در حق غیرنظامیان فلسطینی منتشر نشده است.

متن این خبر در المیادین

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه