تقلیل منصوبات یک چاه کشاورزی در دامغان یک چاه غیرمجاز در مهدیشهر کشف شد

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۱۵:۴۰


سمنان- مدیرعامل آب منطقه ای سمنان از تقلیل منصوبات یک چاه کشاورزی در دامغان و همچنین کشف یک چاه غیرمجاز در شهرستان مهدیشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید احسانی در جمع خبرنگاران همزمان با ظهر یکشنبه و به میزبانی آب منطقه ای سمنان از تقلیل منصوبات یک حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این مهم در راستای اجرای دستورالعمل طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های این شهرستان در حال انجام است.

وی گفت: در جریان عملیات تقلیل منصوبات این چاه، مشخص گردید بهره برداران با بهره گیری از پمپ با توان بالاتر از دبی پروانه چاه و نصب پمپ در عمق بیشتر، زمینه اضافه برداشت را فراهم اورده اند.

مدیرکل آب منطقه ای سمنان به متخلفان هشدار داد ، این امور با هرگونه اقدامی اعم از دستکاری کنتور هوشمند، نصب پمپ در عمق بیشتر و استفاده از تجهیزات غیر متعارف که زمینه اضافه برداشت را فراهم اورد برابر مقررات قانونی برخورد خواهد کرد.

احسانی در ادامه از کشف یک حلقه چاه غیرمجاز در مهدیشهر خبر داد و ابراز کرد: بلافاصله پس از اطلاع از وجود این چاه برای پر و مسلوب‌المنفعه شدن آن اقدام شد.

وی با اشاره به جزئیات مکانی این حلقه چاه غیرمجاز اضافه کرد: این چاه در محوطه یک مرغداری در فولادمحله شهرستان مهدی‌شهر کشف و مسلوب شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.