کمیسیون انتخابات عراق: مشارکت در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان بیش از 72 درصد بود خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۲۳:۱۷


شفقنا- کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق ضمن تاکید بر این که برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان موفقیت آمیز بوده، میزان مشارکت در آن را بیش از 72 درصد اعلام کرد.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) شامگاه امروز (یک شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «نبرد عمر»، مدیر دفتر کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور در اقلیم کردستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر اربیل، مرکز این اقلیم واقع در شمال عراق، تایید کرد که فرآیند رای گیری عمومی در انتخابات پارلمانی اقلیم به صورت موفقیت آمیز به پایان رسیده است.

عمر ضمن قدردانی از دولت اقلیم کردستان به دلیل کمک آن به کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم، تاکید کرد که دستگاه های اخذ رای در این انتخابات نیز به خوبی کار کردند و تنها برخی مشکلات ساده در فرآیند رای گیری روی داده که بی درنگ حل و فصل شدند.

مدیر دفتر کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در اقلیم کردستان ضمن اعلام این که احزاب و جریان های شرکت کننده در انتخابات پارلمانی اقلیم از فردا (دوشنبه) می توانند شکایت های خود را تحویل کمیسیون دهند، خاطر نشان ساخت که نتایج انتخابات به میزان 100 درصد به بغداد رسیده است.

عمر ضمن تاکید بر این که کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق فردا صندوق های شکایت را از مراکز رای گیری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان دریافت می کند، اعلام کرد که از آن دسته از افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات که اثر انگشت آنها خوانده نشده، هیچ گونه آماری ندارند.

«ایسر یاسین»، سخنگوی دفتر کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در اقلیم کردستان نیز در این كنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که میزان مشاركت در انتخابات پارلمانی اقلیم بیش از 72 درصد بوده جایی كه در استان اربیل 74 درصد، استان سلیمانیه 65 درصد، استان دهوک 78 درصد و استان حلبچه 69 درصد به ثبت رسیده است.

خبر اصلی را در واع ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.